Skip to main content

 

Beste Odido @Tommie van Odido,

 

Onlangs heb ik een nieuw internetcontract afgesloten en een router ontvangen. Echter, vanwege de ouderdom van dit huis heb ik alleen een coaxkabelaansluiting, die uw geleverde router niet ondersteunt. Ik heb een Fritzbox 6490 Cable die ik kan gebruiken. Kunt u mij alstublieft voorzien van de benodigde contactgegevens om mijn Fritzbox te activeren?

 

Dank u voor uw hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Silvia

Hallo @Silvia_H 

Odido maakt geen gebruik van de COAX aansluiting. Heb je een DSL of glasvezel abonnement afgesloten?


DSL


@Silvia_H 

Dan zou je iets van onderstaande ergens in je woning moeten hebben of misschien in de meterkast:

Je kan ook een telefoonkabel tegenkomen die nergens op is aangesloten.


Blijkbaar hebben de kabels die door dit huis lopen verschillende iteraties gehad, sommige zijn met iets verbonden en andere zijn dood. Ik vond een lijn die we dachten ongebruikt te zijn in een compleet andere kamer dan waar de vorige router was geïnstalleerd, maar die werkt. Om deze rommel terug te traceren en een schone installatie te hebben, zou echter een grote onderneming zijn. Bedankt voor de hulp!

 


@Silvia_H

Mogelijk is er een bridge tap aanwezig in jouw woning. Sluit het modem aan op de kabel die jouw woning binnen komt, de andere telefoonkabels kan je weghalen.


Reageer