Skip to main content

Ik ben al enkele maanden niet meer op het forum geweest en tot mijn grote vreugde zie ik dat tegenwoordig de optie bestaat om een eigen XGS-PON op het Odido netwerk te laten registreren. Ik heb de module al bijna een jaar voor mijn Fritzbox klaar liggen, maar in die tijd was het technisch nog niet mogelijk.

Welke moderator is zo aardig om mij te helpen bij het registreren van mijn Fritzbox 5590 met XGS-PON module zodat ik de Huawei XGS-PON ONT er tussenuit kan halen? :-)

Hi @sHiKoRa, welkom op onze Community!

Daar kunnen we zeker naar kijken. Zou je mij een PB willen sturen met daarin het ModemID, dag en tijdstip van registratie? Dan nemen we 20 minuutjes de tijd om hem te registreren, stel je komt niet online dan kan ik ons ONT weer registreren! 

Hi @sHiKoRa, welkom op onze Community!

Daar kunnen we zeker naar kijken. Zou je mij een PB willen sturen met daarin het ModemID, dag en tijdstip van registratie? Dan nemen we 20 minuutjes de tijd om hem te registreren, stel je komt niet online dan kan ik ons ONT weer registreren! 

Goedemiddag Tommie,

Ik heb een soort gelijk verzoek. Zo’n twee maand geleden heb ik je een PB gestuurd echter nog reactie mogen ontvangen. Aanstaande maandag word mijn Odido verbinding actief. Ben jij in de gelegenheid aankomende week een keer de registratie te activeren?

Mijn eerdere bericht die ik had verzonden PB ruim twee maand geleden.

Goedemiddag Tommie,

Ik ben de community forum aan het doorlezen. En ik zie dat jij de man bent die een ONT registratie SN kan opvoeren?

Ik stap over per 9-9-2024 van KPN naar Odido. Zelf heb ik een Fritzbox 5590 fiber xgs-pon modem. Welke zonder tussenkomst mediaconverter rechtstreeks op de glasvezel kan worden aangesloten.

Mijn vraag kan jij dit al in gang zetten, of moet ik eerst formeel over naar het Odido netwerk? Ik heb van Odido al de spullen ontvangen. Volgens mij heb je genoeg aan volgende gegevens?

Huawei OptiXstar (odido mediaconverter)
SN: 48575443E9F1FAAE

Fritzbox 5590 fiber xgs-pon (mijn modem met glasaansluiting)
Modem-ID AVMG727E21FC

Ik zag in een ander topic dat het ook mogelijk is evt. het SN van de Huawei te klonen. En deze op te voeren in de fritz.box./support onder volgend kopje

rh4]GPON PLOAM[/h4]
PON-serienummer:

Ik ben benieuwd wat de juiste wijze is, en of je evt. al dit in gang kan zetten. Zodat ik direct gebruikt kan maken van mijn fritzbox ipv de geleverde spullen van Odido.

Hoi @KalterT, wij kunnen dit zeker in orde maken! Laat je een reactie achter als je online bent? Dan gaan we direct voor je aan de slag! Groetjes, Ishana

Reageer