Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5590 aanmelden.

  • 24 July 2024
  • 9 reacties
  • 152 Bekeken

Goedemiddag, 
Graag hoop ik via deze weg in contact te komen met een moderator die mijn nieuwe GPON Fritzbox kan aanmelden bij Odido aangezien dit telefonisch niet mogelijk lijkt te zijn. 

mvg,
Joris

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @revex666, welkom op onze Community!

Omdat het om een GPON gaat kun je dit zelf doen door het S/N de klonen. Dit kan via: fritz.box/support.lua. Change in the menu into "Advanced view" -> GPON serial number: (staat op ons ONT op de achterkant). Je zit wel op het netwerk van Reggefiber dus ik hoop dat het lukt.

 

bedankt voor uw reactie!

Bovenstaande lijkt gedeeltelijk te werken, echter heb ik helaas nog geen internet. Ik heb geprobeerd te zoeken binnen de community maar helaas kan ik daar ook niet echt een oplossing zoeken. 
 


klopt het dat ik geen ONT-installatiecode nodig heb?
Als ik de wizard voor internettoegang start moet ik  een PLOAM wachtwoord invullen. Klopt het dat dit inderdaad ook niet nodig is vanwegen het klonen van de ODIDO ONT? 
Net na het klonen van het serienummer was de glasvezel wel kortstonding verbonden maar zonder internet.
Kan je me verder assisteren en vertellen wat ik over het hoofd zie danwel verkeerd doe?

Reputatie 7
Badge +9

Kan je het modem voorzien van een firmware upgrade @revex666? Ik zie dat er nog T-Mobile staat in plaats van Odido. Probeer het eens met Odido en VLAN 300 handmatig instellen.

PLOAM komt ook voor op XGS-PON, daar is het nog niet mogelijk. Ik ben dan bang dat het voor GPON ook nog niet mogelijk is. 

 

 

@revex666 Hoi

Zorg eerst dat de Fritzbox achter de Huawei GPON ONT werkt. (RJ45 wan poort gebruiken)

Als je dan internet hebt (T-Mobile profile) gelijk de laatste Firmware versie installeren.

Het klonen doe je hierna.

Zie de uitleg ook in dit topic.

Gebruik dan Odido profile. (Heb ik ook)

Je gebruikt wel de Fritz GPON SFP module.?

 

Bedankt voor het reageren heren! het is opgelost. Het bleek inderdaad de software update te zijn! 

Bedankt voor het reageren heren! het is opgelost. Het bleek inderdaad de software update te zijn! 

Top dat het werkt.

Wel vreemd dat het aan de Software update lag.

Ik gebruik de Fritzbox 5590 op GPON al ruim 2 jaar.

Eerst via vlan 300 methode omdat LAN poort 3 en 4 toen voor itv waren. (bij T-mobile profile)

Later het T-mobile profile. (itv niet meer voor poort 3 en 4)

Nu gebruik ik Odido als internet provider. (profile)

Maar mooi dat het gelukt is.

heeft u ervaringen met het maken van VLAN's voor het scheiden van het netwerk voor bijvoorbeeld slimme apparatuur die je gescheiden wilt hebben van het hoofdnetwerk? Ik kan het nog niet echt vinden in de instellingen en lees online ook dat het niet mogelijk is of dat het erg beperkt is. 

heeft u ervaringen met het maken van VLAN's voor het scheiden van het netwerk voor bijvoorbeeld slimme apparatuur die je gescheiden wilt hebben van het hoofdnetwerk? Ik kan het nog niet echt vinden in de instellingen en lees online ook dat het niet mogelijk is of dat het erg beperkt is. 

Helaas is dat een gemis bij de Fritzbox.

Voor de slimme apparaten kun je gast netwerk gebruiken.

Ik zelf gebruik de Fritzbox alleen als modem en dect station.

De rest gaat via Tp-link Omada.

Daarmee kun je vlans opzetten.

 

helaas, via het gasten netwerk heb ik dan wat problemen met het bereiken van de apparaten die draadloos en bedraad zijn als ik het goed begrijp. volgende optie is die ik denk ik ga verkennen is een oude router toevoegen en op die manier de verbindingen beveiligen/bereikbaar maken. ik ben redelijk nieuw in al deze materie dus het is nog even uitzoeken wat de mogelijke en goede opties zijn. 

Reageer