Skip to main content

Ik ben al heel lang bezig met Odido en Fritzbox (AVM) om de juiste snelheid te krijgen van mijn glasvezelverbinding. De glasvezel gaat direct in mijn Fritzbox 5530 Fiber en is goed ingesteld, maar ik krijg 150 ipv 400. Dit speelt al vanaf dat ik overgegaan ben van Delta naar Odido (via netwerk Delta) driekwart jaar geleden. Odido zou dit met Fritzbox gaan uitzoeken en oplossen, maar met de nieuwe versie 8.0 is het nog steeds niet opgelost en nu geven ze aan dat het toch aan Odido ligt.

Volgens mij zijn er meerdere mensen met dit probleem. Is hier een oplossing voor?

@Waqqas Dat heb ik geprobeerd, maar werkt ook niet. ​@Demi van Odido Graag doorgeven aan avm wat de juiste instellingen zijn voor odido via xps-gon.

@Demi van Odido graag ontvang ik van odido een reactie dat ze de juiste profiel gegevens doorgeven aan avm fritzbox voor xps-gon glasvezel. Misschien is dan ook eindelijk het snelheid probleem opgelost.

En heeft odido ook een e-mailadres?

@Demi van Odido Graag ontvang ik van Odido een reactie.

@fritzbox5530 

Het is wel vreemd dan dat het Odido profiel of VLAN 300 prima werkt bij anderen met een Fritzbox.

@fritzbox5530 In principe zou met het juist ingevulde profiel het gewoon goed moeten werken zoals ​@Waqqas ook al aangeeft. Zelf kunnen wij ook niet veel meer ondersteuning bieden als het op ons eigen modem wel goed werkt en je de juiste snelheid haalt. Ik tag voor de zekerheid ​@Sven-Odido hier in dit topic. Wellicht weet jij wat hier mist en/of de profielgegevens juist zijn?

@Waqqas het gaat hier om een xps-gon via delta.

@Demi van Odido : ik heb nog geen reactie gekregen en odido reageert ook niet op mijn email via het contactformulier. Kan er iemand van odido naar dit probleem kijken en hoe kan ik in contact komen met de technische mensen? 

Odido heeft hier al gereageerd.
Je krijgt geen garantie vanuit Odido over je eigen apparatuur. 

Fritzbox kapot? Raadpleeg je verkoper.

Reageer