Sinds kort T-Mobile thuis klant.
De Zyxel T54 mooi apparaat maar blijkt geen DECT, en daarmee ook niet de (Fritz) DECT/Smartdevices hier in huis te ondersteunen. (en toch ook wel meer fan van de Fritz interface en mogelijkheden)
Dus de Zyxel T54 vervangen door een Fritzbox 4060 (aangesloten op de mediaconverter), en dan bij Internet Connection ‘T-Mobile Thuis’ geselecteerd. (Fritzbox doet wat magic en start opnieuw op)
- Internet en Homenetwerk incl. Wifi snel aan de praat, incl Fritz Repeaters en Mesh.
- Bellen ging wat moeizamer, maar uiteindelijk gelukt. De instructies zijn niet erg duidelijk/volledig, maar die van AVM zaten het dichtst bij - moest toch nog de nodige (detail)variaties proberen voordat het raak was.
- TV 'zag’ wel netwerk maar deed na opstarten verder niets; zwart scherm, Amino box reageert zels niet meer op afstandsbediening. Van alles geprobeerd (kwa instellingen valt er overigens niet veel te veranderen) .. totdat ik de kabel niet in de laatste poort (LAN 3, want dat stond ergens dat dat moest), maar in LAN 1 deed - Bingo!
Dus TV NIET in LAN3 poort doen.
Nu heb ik de 3 LAN poortjes van de 4060 wel allemaal nodig, maar het lijkt erop dat LAN 3 heel anders geconfigureerd is .. er is netwerkverbinding maar die doet verder niets.. ik vermoed dat LAN3 speciaal geconfigureerd is tbv het ‘oude’ TV platform (iets met VLAN enzo)
> Vraag: hoe maak ik LAN3 poort weer beschikbaar voor gewoon netwerk gebruik?
Misschien bij de setup Internet Connection niet ‘T-Mobile Thuis’ bij Internet connection kiezen maar iets anders - en wat dan? (zie screenshot)
Hoor graag!