Skip to main content

Ik heb sinds een paar weken een XGS-PON fiber abo (400/400) via Odido. Komt binnen via de Attema FTU en gaat dan naar de Nokia xs-010x-q ONT. Hierop heb ik een FRITZ!Box 5530 aangesloten via UTP. Dit werkt goed.

Graag zou ik echter de Nokia ONT ertussenuit willen hebben. Dus rechtstreeks van de FTU naar mijn FRITZ!Box. Ik heb een FRITZ XGS-PON SFP module en zou deze dan ook graag aanmelden als ONT.

Is dit inmiddels mogelijk voor Delta Fiber aansluitingen? En zo ja, welke info hebben jullie hiervoor van mij nodig.

Hi @Sufkonijn, welkom op onze Community!

Voor alsnog is het niet mogelijk om een eigen ONT aan te sluiten op Delta. Wij hebben de tools hier ook nog niet voor. Hopelijk krijgen we hier binnenkort meer informatie over en worden de tools vrijgegeven om zelf een ONT te registreren op het Delta netwerk.


Hi @Sufkonijn, welkom op onze Community!

Voor alsnog is het niet mogelijk om een eigen ONT aan te sluiten op Delta. Wij hebben de tools hier ook nog niet voor. Hopelijk krijgen we hier binnenkort meer informatie over en worden de tools vrijgegeven om zelf een ONT te registreren op het Delta netwerk.

Dank je voor je snelle reactie Tommie! Wat is de beste manier om te weten te komen wanneer dit beschikbaar is? Moet ik dit bijv. eind september nogmaals vragen?


Ja dat mag wel @Sufkonijn. Ik weet dat we een API ontvangen hebben van Delta maar volgens mij werkt dat alleen met de ONT's van Delta. Ik heb hier al een tijd geleden navraag naar gedaan om te kijken of ik hier toegang tot kan krijgen. Zojuist opnieuw navraag gedaan en het wordt gecontroleerd. Zodra ik hier toegang tot krijg kunnen we het een en anders testen! Als je in september nog een keer omhoog komt, wellicht heb ik dan al meer informatie! 


@Tommie van Odido ik lees in diverse topics dat het inmiddels mogelijk is om de XGS-PON fiber (Delta) rechtstreeks op mijn FRITZ!Box aan te sluiten. Kun je laten weten welke informatie hiervoor nodig is?


Ik heb er inderdaad een paar online gekregen @Sufkonijn, echter weet ik de juiste instellingen precies niet. De ene kwam ook online simpelweg door de wizard te volgen. Ik heb dan alleen het ModemID van je Fritz nodig en een datum/tijdstip voor volgende week om hem om te zetten. Dan nemen we 20 minuutjes de tijd om het om te zetten, stel je komt niet online dan registreer ik ons ONT weer zodat je niet zonder internet komt te zitten. Kan je dat in een privébericht zetten? Dan spreken we daar wat af! 


@Sufkonijn Je heb bij Fritzbox de mogelijkheid de SFP-Module te clonen

http://fritz.box/support.lua

 


Update: vandaag heeft Tommie de FRITZ!Box 5530 aangemeld. De Nokia ONT heb ik afgekoppeld en alles werkt naar behoren. Er is nu een rechtstreekse verbinding tussen de FTU en de FRITZ!Box.


Reageer