Hierbij verzoek om mijn modem router naar de nieuwste firmware te updaten voor de Zyxel T-56.
Dit in verband met het verbinden van mijn google nest deurbel, het updaten van de router is een van de laatste manieren die ik kan proberen :)
Dit gaat om update B10
Groetjes
Bart Stolwijk
firmware update zyxel t-56
Beste antwoord door bart stolwijk
fix gevonden.
Het gaat als volgt:
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobile hotspot met je telefoon met de EXACTE inloggegevens van je router’s wifi gegevens.
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit/ zet je vliegtuigmode aan/ gooi je telefoon uit het raam, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding er meer mee kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat, zorg vooral dat je geen typo’s maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. MIJN deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
side details:
Dit werkte voor mij, geen garantie dat het werkt voor de volgende.
De deurbel moet wel uberhaupt de setup weten af te ronden via een hotspot.
ik had bij een eerdere poging mijn nest thermostaat uit de home app gehaald, geen idee of dit iets beinvloed heeft.
hotspot settings:
Naam van mijn router’s wifi
Wachtwoord van mijn router’s wifi
Band: 2,4GHZ
Security: WPA2/WPA3-personal
Router settings:
Na factory reset heb ik alleen naam en wachtwoord veranderd, verder niet met de settings gespeeld.
Oude wifi naam
Oude wifi wachtwoord
Band: 2.4 / 5 GHZ
Security: WPA3-SAE / WPA2-SPK
Ik was bijna zo ver om deze deurbel tegen de muur te gooien en een ander merk te halen omdat ik iedere poging/suggestie al had geprobeerd, gelukkig genoeg geduld gehad om dat niet te doen.
Good luck.
@mods PLEASE pin and distribute, maybe it’ll help the next lost soul.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.