Beantwoord

firmware update zyxel t-56

  • 22 May 2024
  • 15 reacties
  • 317 Bekeken

Hierbij verzoek om mijn modem router naar de nieuwste firmware te updaten voor de Zyxel T-56.

Dit in verband met het verbinden van mijn google nest deurbel, het updaten van de router is een van de laatste manieren die ik kan proberen :)

Dit gaat om update B10

Groetjes
Bart Stolwijk

icon

Beste antwoord door bart stolwijk 27 May 2024, 18:00

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bart stolwijk, goed dat je aan de bel trekt, ik wil je graag helpen om 'm aan de praat te krijgen! Ik ben meteen in je modem gedoken en ik zie dat je al de b10 firmware hebt. Heb je ook al geprobeerd om:

  • Twee aparte Wifi-netwerken te maken en bandsteering uit te zetten?
  • Wifi6 uit te schakelen?
  • Het beveiligingsprotocol om te zetten naar WPA2?

Geef gerust aan of het heeft gewerkt, ik zie je graag genieten van je deurbel! 🙂

Goedemorgen, ik heb gister een uur met odido support aan de telefoon gehangen die ook vanalles geprobeert heeft waaronder wpa2 only, ipv6 uit, easymesh uit en gescheiden netwerken.

 

Het enige wat ik me niet kan herinneren is de bandsteering, of daar mee gewerkt is weet ik niet meer.

 

Hoe kom ik daar bij?

Cheers

Bart

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bart stolwijk, ik heb de banden opgesplitst. Zou je het nogmaals kunnen proberen? Hoe installeer je de deurbel, doe je dat via een app?

Hey tommie.

 

Ja ik installeer het via de google home app.

Helaas krijg ik nog steeds dezelfde error.

 

Hij kan wel gewoon verbinding maken met een hotspot van mijn telefoon maar niet meer met de router.

 

De oude deurbel is kapot gegaan en probeer nu dezelfde nieuwe te verbinden en wil absoluut niet

Het gaat om de google nest deurbel batterij

Reputatie 7
Badge +3

@bart stolwijk Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling. Ik help je graag verder om de apparaten weer verbonden te krijgen!

Wil je eens nagaan of er geen rare tekens in het SSID en wifi wachtwoord zitten? Mocht dit zo zijn, wil je dit dan aanpassen? Je kunt ook het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen en gebruik maken van de gegevens achterop het modem. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

@Teresa van Odido Helaas geen geluk met de fabrieksinstellingen, geeft aan dat het wachtwoord verkeerd is maar heb het 4x nagekeken en klopt gewoon.

 

zelfs met A12345678 als wachtwoord geeft hij aan dat het verkeerd is. mijn oude wachtwoord was ook gewoon A-Z 0-1 en een ! dus moet niks mis mee zijn.
is het mogelijk dat er iets mis is met de router zelf? dat het hardware is ipv software?
ook al zou dat niet verklaren dat de rest van mijn huis wel gewoon wifi heeft.

Reputatie 7
Badge +3

@bart stolwijk Bedoel je dat je het modem heb teruggezet naar fabrieksinstellingen en je er nu helemaal niet meer in komt met de gegevens achter op het modem? Of is het inmiddels wel gelukt om weer in te loggen in het modem? 

Als je nu verbinding maakt met de deurbel, doe je dit dan via het 2.4Ghz netwerk of 5Ghz? Gezien de banden gesplitst zijn, wil je dit eens separaat proberen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst, laat je het mij weten?

 

@Teresa van Odido 

Ik kon gewoon inloggen met de gegevens achterop de router nadat de fabrieksinstellingen reset waren maar de deurbel gaf aan dat het het verkeerde wachtwoord was. 

 

Daarna het wachtwoord veranderd naar A12345678 en nog geen resultaten.

 

Ik heb op beide 2.4 en 5ghz geprobeerd maar geen geluk.

 

De vorige deurbel heb ik toegevoegd met de oude router van KPN, toen naar odido overgestapt en de inloggegevens niet veranderd van het oude zodat alles verbinding kon maken zonder problemen. En nu kan ik niets nieuws meer toevoegen.

Reputatie 7
Badge +3

@bart stolwijk Bedoel je dat je via de app niks nieuws kan toevoegen? 

Heb je al eens geprobeerd om dit account te resetten?

Ik bedoel dat ik de deurbel niet meer kan toevoegen aan mijn google home, de rest gaat wel gewoon

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bart stolwijk, ik vond dit topic op Google, wellicht lukt het hiermee!

https://www.googlenestcommunity.com/t5/Cameras-and-Doorbells/Re-connect-Google-Doorbell-to-WiFi/m-p/452289 

fix gevonden.

Het gaat als volgt:
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobile hotspot met je telefoon met de EXACTE inloggegevens van je router’s wifi gegevens.
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit/ zet je vliegtuigmode aan/ gooi je telefoon uit het raam, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding er meer mee kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat, zorg vooral dat je geen typo’s maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. MIJN deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

side details:
Dit werkte voor mij, geen garantie dat het werkt voor de volgende.
De deurbel moet wel uberhaupt de setup weten af te ronden via een hotspot.
ik had bij een eerdere poging mijn nest thermostaat uit de home app gehaald, geen idee of dit iets beinvloed heeft.

hotspot settings:
Naam van mijn router’s wifi
Wachtwoord van mijn router’s wifi
Band: 2,4GHZ 
Security: WPA2/WPA3-personal

Router settings:
Na factory reset heb ik alleen naam en wachtwoord veranderd, verder niet met de settings gespeeld.
Oude wifi naam
Oude wifi wachtwoord
Band: 2.4 / 5 GHZ
Security: WPA3-SAE / WPA2-SPK

Ik was bijna zo ver om deze deurbel tegen de muur te gooien en een ander merk te halen omdat ik iedere poging/suggestie al had geprobeerd, gelukkig genoeg geduld gehad om dat niet te doen.
Good luck.

@mods PLEASE pin and distribute, maybe it’ll help the next lost soul.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bart stolwijk, super om te horen dat je de fix gevonden hebt!

Ik heb je bericht gemarkeerd en als “Best Answer” geselecteerd zodat andere klanten dit meteen kunnen zien. 

Ik probeer mijn Google Nest Cam battery te connecten en het volgende geprobeerd: 

  • Twee aparte Wifi-netwerken te maken 
  • Wifi6 uit te schakelen
  • Het beveiligingsprotocol om te zetten naar WPA2 PSK 
  • Mobiel wordt niet als hotspot gezien 

Iemand andere ervaringen ? Ik heb ook wx5600 repeaters 

 

Ik heb al verschillende google apparaten weten te verbinden, deze waren als verbonden 

Reageer