Skip to main content

firmware update

  • 13 May 2024
  • 9 reacties
  • 131 Bekeken

Goedemorgen,

Daar ik problemen ondervind met verbinden van mijn zonnepanelen en de youless ls120

lijkt het mij het beste om eerst te beginnen met de firmware update van mijn Zyxel T56.

Ik heb even gekeken in het modem en de firmware B8 is nu aanwezig.

Graag dit udaten naar recent.

 

Bij Voorbaat Dank

Rob.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Embertus 

Ben je sinds vandaag klant geworden? Je router zal dan vannacht automatisch bijgewerkt worden.

Hallo,

Ondervind al enige tijd problemen maar ben sinds 18 maart al op odido overgestapt.

Ben me gaan verdiepen in deze problemen na het niet meer kunnen uitlezen van mijn zonnepanelen en lees veel over de firmware update dus.

De wifi van de zyxel staat uit en er zit een deco x50 modem bedraad achter de zyxel T56.

Reputatie 7
Badge +15

@Embertus 

Zorg dat je klantnummer in je community profiel staat zodat een moderator dit direct voor je kan regelen.

Heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd van de router, misschien dat hij dan ook de b10 firmware versie krijgt?

Hoi,

Klantnummer ingevuld.

Nee nog geen fabrieksreset gedaan kan dat in de router zelf ?

Dan ga ik dat later vandaag uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +15

@Embertus 

Fabrieksreset kan ook via de router interface of fysiek achter de router het resetknopje voor ongeveer 10 seconden indrukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Oke dank je wel voor de info ga dat vandaag proberen

Als de problemen zijn opgelost prima dan.

Anders kom ik er nog op terug.

 

Reputatie 1

En? Werkt het nu? Heb hetzelfde probleem nl.

Nog steeds problemen met het verkrijgen van ip adressen vanuit de zyxil DHCP staat aan.

Als ik de Youless aan de deco x50 hang die achter het zyxil modem zit verkrijg ik gelijk een toegewezen ip adres.

Dit is en blijft voor mij een probleem de zyxil zit bij mijn verbruikersmeter van de leverancier en de youless moet daar op bij aangesloten worden.

 

Reputatie 4

Als je de youless eens een vast ip geeft door hem rechtstreeks te benaderen op het standaard no link adres: http://169.254.169.254/
Even bedraad aan een laptop/computer aansluiten, de computer zal dan ook een link local adres krijgen waardoor je erbij kunt.

Bij gateway dan het ip adres van de zyxel opgeven.

Het is maar een wild guess maar het lijkt erop dat hij geen gateway krijgt vanuit de zyxel en alleen maar een ip adres.

Reageer