Skip to main content
Beantwoord

firmware bug Zyxel T54 DX5401-B1 versie V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2


Toon eerste reactie

77 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 9 december 2024

Hey ​@Donjeer, welkom op onze Community.

Goed dat je dit aangeeft, ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware teruggezet wordt naar de vorige versie. Daarmee zijn de reboots opgelost!

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 december 2024

@Tommie van Odido  Dankjewel! Hopelijk gebeurd dat snel is daarmee idd het probleem opgelost.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 december 2024

@Tommie van Odido  ik heb inmiddels helemaal geen internet. Het lampje blijft rood. Maar ik weet niet of dat komt doordat de firmware al gedowngrade is of door een andere oorzaak. Soft resets werken in ieder geval niet. 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 december 2024

@Tommie van Odido  precies op het moment dat ik die firmware downgrade vroeg had ik kort daarna een week helemaal geen internet meer (glasvezel poort was stuk). Dat is nu net gemaakt dus ik wil wederom vragen of je mijn firmware versie kunt downgraden vanwege onder andere de reboots? Heb nu versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 18 december 2024

Hey ​@Donjeer, de vorige keer dat we hem wilde downgraden was het modem offline. De downgrade loopt nu as we speak! Kan je controleren of het nu niet meer gebeurt? 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 december 2024

@Tommie van Odido ja dat klopt. Ik had het hier aangevraagd maar precies op die dag stopte ook mijn internet er helemaal mee. Gek genoeg heb ik dus net een nieuw glasvezel kastje en kon ik met de nieuwste firmware van het modem inloggen en naar bv systeem informatie gaan zonder reboot. Dat kon voorheen niet. Dus wellicht was mijn probleem al opgelost zonder downgrade. Niet lang kunnen testen omdat ik maandag pas nieuw kastje gekregen heb en in die korte tijd nog geen issues gehad heb die ik voorheen had met de nieuwste firmware. Kan dat niet goed verklaren eigenlijk. Maar zie nu inderdaad de vorige firmware versie staan en zal het in de gaten houden.  


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 19 december 2024

Laat maar weten als hij dit gedrag weer vertoond ​@Donjeer, dan gaan we het verder onderzoeken! 


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 30 december 2024

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido ​@Demi van Odido kan een van jullie mijn modem ook downgraden? Ik heb ook _b28 en (weer) last van reboots, voornamelijk als ik in de web-gui ga.

 

Sinds vorige firmware update (o.a. ivm issue dat Youless geen ip-adres kreeg) heeft het vrij lang goed gewerkt na factory reset, alleen heb ik wel al maanden lang last van het feit dat mijn Chromecasts vrij regelmatig de verbinding verloren.

 

Ik ging eens wat zoeken in de community, en las regelmatig dat 2.4G en 5G met dezelfde SSID niet handig zou zijn icm Chromecast. Ik heb EasyMesh uitgezet en het 5G netwerk een eigen SSID gegeven. De Chromecast werkt sinds dat moment een stuk betrouwbaarder en de verbinding wordt ook niet meer verbroken tijdens het kijken van bv. een film.

 

Voordat ik maanden geleden van jullie het advies kreeg om terug te gaan naar fabrieksinstellingen waren netwerken ook gescheiden/andere SSIDs, maar na de reset heb ik EasyMesh toen maar aan laten staan waardoor 2.4G en 5G dezelfde SSID hadden.

 

Helaas heb ik nu wel weer last van dat de web-gui van mijn T54 regelmatig niet meer werkt, reboots als de web-gui het wel doet en ik wat door de instellingen klik, en spontane reboots van modem.

 

Waarom is het een ontwikkelaar nog steeds niet gelukt om deze bug die al meer dan een jaar bekend is op te lossen en een nieuwe firmware versie beschikbaar te stellen???


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@ed-win, dank voor dit verzoek. Ik snap het en excuus voor het ongemak. De personen die dit in orde kunnen maken zijn momenteel met verlof. Zou je mij daarom een bericht willen sturen in dit topic op 03-01-2025? Ik kan dan verzoeken om de downgrade uit te voeren aan de persoon die dan weer aanwezig is!


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 1 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@ed-win, dank voor dit verzoek. Ik snap het en excuus voor het ongemak. De personen die dit in orde kunnen maken zijn momenteel met verlof. Zou je mij daarom een bericht willen sturen in dit topic op 03-01-2025? Ik kan dan verzoeken om de downgrade uit te voeren aan de persoon die dan weer aanwezig is!

@Cheyenne van Odido: Ik zal op 3-1 nog een berichtje posten.


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 2 januari 2025

De firmware van deze modems is gewoon zeer brak en slecht uitgewerkt.  🤷‍♂️

Disconnects op de wifi regelmatige restarts en als je in de instellingen wil loopt de bende vast.

Parental controls zijn ook een bij elkaar geraapt zooitje.


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 2 januari 2025
Hatsikidee02 schreef:

De firmware van deze modems is gewoon zeer brak en slecht uitgewerkt.  🤷‍♂️

Disconnects op de wifi regelmatige restarts en als je in de instellingen wil loopt de bende vast.

Parental controls zijn ook een bij elkaar geraapt zooitje.

Ik beschik inmiddels over een glasvezel aansluiting in de meterkast, maar zolang Odido de problemen met mijn modem niet weet op te lossen ga ik zeker niet overstappen naar glasvezel.

De kans is zelfs groot dat ik na het einde van mijn contractperiode verhuis naar KPN of naar Ziggo. Daar heb ik eigenlijk nooit de wifi problemen gehad die ik met het Odido modem wel heb.

Hopelijk weten ze spoedig een firmware versie uit te brengen die wel betrouwbaar is.


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 3 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@ed-win, dank voor dit verzoek. Ik snap het en excuus voor het ongemak. De personen die dit in orde kunnen maken zijn momenteel met verlof. Zou je mij daarom een bericht willen sturen in dit topic op 03-01-2025? Ik kan dan verzoeken om de downgrade uit te voeren aan de persoon die dan weer aanwezig is!

@Cheyenne van Odido Kan jij via bv ​@Tommie van Odido regelen dat de firmware van mijn modem wordt aangepast, zodat ik niet steeds crashes ervaar als ik bv. in de admin interface inlog.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 3 januari 2025

Hey ​@ed-win, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig gedowngrade worden! 


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 4 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ed-win, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig gedowngrade worden! 

@Tommie van Odido is dat iets wat automatisch gaat? Of moet iemand handmatig de modems die op de lijst staan van nieuwe firmware voorzien?

Hoe lang duurt het ongeveer, oftewel: wat is “spoedig”?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 6 januari 2025

Hij is als het goed is dezelfde dag uitgevoerd ​@ed-win, ik kan het modem op dit moment niet uitlezen. Je kunt dit zelf controleren in het modem of het modem rebooten zodat ik het kan controleren. 


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 6 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hij is als het goed is dezelfde dag uitgevoerd ​@ed-win, ik kan het modem op dit moment niet uitlezen. Je kunt dit zelf controleren in het modem of het modem rebooten zodat ik het kan controleren. 

@Tommie van Odido Ik vroeg het omdat mijn firmware na een paar dagen nog steeds op V5.17(ABZC.0)T54C_b28 stond. En nu nog steeds.

 

Modem rebooten: dat gaat met enige regelmaat vanzelf, blijkbaar 3 minuten geleden nog:
 

Uptime van systeem

0 dagen 0 uur 3 minuten 32 seconden


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 7 januari 2025

@Tommie van Odido zou jij kunnen kijken waarom de firmware aanpassing van mijn modem nog steeds niet is doorgevoerd?

Staat nog steeds op:
 

Modelnaam

DX5401-B0

Firmware-versie

V5.17(ABZC.0)T54C_b28


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 8 januari 2025

Ik zal vandaag een reminder sturen naar degene die de downgrades doet ​@ed-win


  • is een King Poster
  • 60 reacties
  • 8 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Ik zal vandaag een reminder sturen naar degene die de downgrades doet ​@ed-win

Dankjewel  ​@Tommie van Odido. Zo te zien gelukt, sinds een paar minuten:

V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 8 januari 2025

Yes dat klopt ​@ed-win, kreeg net bericht terug dat hij de lijst geupdate had! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025

@Tommie van Odido wij zouden ook graag een downgrade willen naar de firmware versie waarbij ons modem niet willekeurig restart. We zitten nu op V5.17(ABZC.0)T54C_b28.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 16 januari 2025

Hi ​@lmhulsman, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet voor de downgrade. Deze zal in de loop van vandaag worden uitgevoerd. Tijdens het downgraden zal het internet tijdelijk wegvallen.


Tijmen1993
  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 24 juli 2025

Ik zou ook graag op de lijst willen van de downgrade, verschillende HUBs werken niet meer en ik kan ook niet checken of ze überhaupt verbonden zijn als ik inlog op de router aangezien hij dan reboot.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21989 reacties
  • 24 juli 2025

Hallo ​@Tijmen1993 

Het gaat om een Zyxel-T54? Vul alvast alle privé velden in je community profiel in.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen