Bij mij inderdaad hetzelfde probleem! Zie ook
Bij mij is alles ook blauw in plaats van T-Mobile roze. Zelfde fw-versie!
Ik gebruik nu maar de DHCP-logs om mijn apparaten te vinden. :)
Deze bug wordt opgelost in een van de volgende firmware updates.
Heb het geprobeerd en ook bij mij zelfde probleem.
Wifi uit, GEEN overzicht. Alleen draaiende cursor
Verkeerde correctie door telefoon
Bij mij inderdaad hetzelfde probleem! Zie ook
Bij mij is alles ook blauw in plaats van T-Mobile roze. Zelfde fw-versie!
Ik gebruik nu maar de DHCP-logs om mijn apparaten te vinden. :)
@wiens @spardorp @graycodo
Ik heb jullie modems gedowngrade naar de vorige versie.
Ik heb weliswaar de wifi aanstaan, maar helemaal geen mesh. Toch werkt het bij mij wel. En staan er ook bekabelde apparaten in. Daarvan kan ik ook de ipadressen zien.
Dus ik vind het vreemd dat de pagina niet werkt als wifi uit staat. Bovendien waar kun je dan de ipadressen dan zien?
Is er dan een andere pagina waar ik kan zien welke apparaten welk ip-adres hebben gekregen? Ik kan het iig niet vinden buiten die verbindingen pagina.
Bij mij werkt het ook als ik wifi aanzet, maar het hoort natuurlijk ook te werken met wifi uit en dat doet het dus niet. Maar ik ben nog steeds benieuwd of iemand met dezelfde firmware dit probleem kan reproduceren.
Lijkt me ook.
Ik zal morgen kijken of ik het kan reproduceren.
Mijn vrouw werkt op een laptop via de WiFi, dus kan ik niet zomaar uitzetten...
Hi @wvdlee,
Thanks voor het melden. We hebben het gemeld bij de leverancier om ernaar te kijken.
Ik zie in de pagina als ik op de hoofd pagina op verbinding druk heb tabs meer. Dat was voorheen. Dus er is geen tab om op te klikken. Het is nu 1 pagina met een soort draad diagram. Waar de kleur aangeeft of de verbinding goed is, en groen voor goed. Dan kan de lijn onderbroken zijn voor wifi en solid voor bedraad.
Trouwens erg "fijn" dat de loginpagina nog steeds niet fatsoenlijk in te vullen is. De username case sensitive, en het password nog steeds niet te snel (wachtwoord manager) in mag typen en een eventuele spatie op het eind niet weghaalt. Wat op een mobiel dus steeds mis gaat.
Ik heb net gekeken, en er klopt iets niet.
Voorheen waren er tabbladen met WiFi en bedraad.
Nu is het 1 grafisch overzicht geworden.
Die moet het natuurlijk ook gewoon doen als je de WiFi uit zet.
Ik kan de WiFi niet zomaar uitzetten... Zal het overzicht (natuurlijk vanaf een bedraad verbonden apparaat) het gewoon moeten doen en de bedrade apparaten moeten weergeven.
@wvdlee
Het werkt hier prima maar als je WiFi uitzet dan ben je niet verbonden met het thuisnetwerk en dus heb je geen toegang tot de interface van de Zyxel-T54, logisch toch?
Ik heb eigen mesh wifi accespoints, dus wifi in de zyxel staat bij mij uit en dan werkt die tab verbindingen dus niet.
Maar wil jij eens proberen of je vanaf een bedraad apparaat de verbindingen tab kunt openen als de wifi in de zyxel is uitgezet?
Dan weten we zeker dat het een algemene reproduceerbare bug is. Anders kan het ook nog iets geks in mijn thuisnetwerk zijn.
Die pagina gaat over het Mesh systeem op de Zyxel. Als je dat niet gebruikt levert het geen informatie.
Ah met wifi aan werkt het wel. En als ik wifi uitzet niet meer. Inderdaad een bug dus.
Maar dit zou toch uit een standaard acceptatietest moeten komen? Zoiets test je toch voordat je firmware vrijgeeft?
Of zijn wij als klanten de acceptatietest en worden we misbruikt als bèta-testers?
Nog even verder gezocht in vergelijkbare draadjes. Als je wifi uit hebt staan moet je blijkbaar ook easymesh uitzetten onder: netwerkinstelling - draadloos - easymesh.
Daarna werkt de verbinding tab weer op het hoofdscherm.
Alleen een beetje jammer dat je daar zelf achter moet komen. Het repareren van deze bug kan een beetje programmeur waarschijnlijk in 10 minuten uitvoeren (if wifi=off then easymesh-->off) maar toch kost het odido al meer dan 9 maanden.
Hey @wlmpie, dit wordt in een volgende update opgelost! Wanneer dit precies is durf ik niet te zeggen maar als alles goed gaat hopelijk in de eerste helft van dit jaar.
De firmware van mijn glasvezelmodem ZYXEL T-54 is op 16 oktober 2024 geüpdatet naar versie:
Dat is goed nieuws. Helaas heeft het mijn LAN probleem niet opgelost, maar daarvoor neem ik contact op met @Tommie van Odido in week 47 voor een vervanging naar de T-56, omdat ik mijn abonnement later zal upgraden naar 2 Gbit/s down/up en het probleem met de LAN dan ook opgelost zal zijn met de nieuwe glasvezelmodem.
@Sven-Odido @Demi van Odido
Ik ervaar exact hetzelfde probleem. Met deze laatste firmware versie (T-54 V5.17(ABZC.0)T54C_b28) valt de modem op willekeurige momenten uit en herstart zichzelf. De helpdesk kon niks vinden en zei dat er niets aan de hand was.
Mag ik ook op de lijst om te downgraden naar de vorige firmware versie?
Done!
@Sven-Odido @Demi van Odido, Ik merk ook dat er nu uitval van het netwerk is en dat ik zodra ik wil inloggen op mijn modem alles gaat herstarten, dit was altijd gewoon prima. Ik heb al contact gehad met de helpdesk, maar die geeft aan dat er niets veranderd is, maar dat geloof ik eigenlijk niet…. Momenteel draait mij modem ook op V5.17. Kan deze bij mij ook weer teruggezet worden naar een oudere versie waarbij alles wel gewoon werkte? Ik heb namelijk niet gevraagd om een constante herstart en uitval van mijn netwerk te hebben.
Ik zie dat je ondertussen al een T56 hebt gehad :)
@wvdlee
Het werkt hier prima maar als je WiFi uitzet dan ben je niet verbonden met het thuisnetwerk en dus heb je geen toegang tot de interface van de Zyxel-T54, logisch toch?
@Tommie van Odido ja dat klopt. Ik had het hier aangevraagd maar precies op die dag stopte ook mijn internet er helemaal mee. Gek genoeg heb ik dus net een nieuw glasvezel kastje en kon ik met de nieuwste firmware van het modem inloggen en naar bv systeem informatie gaan zonder reboot. Dat kon voorheen niet. Dus wellicht was mijn probleem al opgelost zonder downgrade. Niet lang kunnen testen omdat ik maandag pas nieuw kastje gekregen heb en in die korte tijd nog geen issues gehad heb die ik voorheen had met de nieuwste firmware. Kan dat niet goed verklaren eigenlijk. Maar zie nu inderdaad de vorige firmware versie staan en zal het in de gaten houden.
@Tommie van Odido Dankjewel! Hopelijk gebeurd dat snel is daarmee idd het probleem opgelost.
Laat maar weten als hij dit gedrag weer vertoond @Donjeer, dan gaan we het verder onderzoeken!
Hey @Donjeer, de vorige keer dat we hem wilde downgraden was het modem offline. De downgrade loopt nu as we speak! Kan je controleren of het nu niet meer gebeurt?
@Tommie van Odido ik heb inmiddels helemaal geen internet. Het lampje blijft rood. Maar ik weet niet of dat komt doordat de firmware al gedowngrade is of door een andere oorzaak. Soft resets werken in ieder geval niet.
@Tommie van Odido precies op het moment dat ik die firmware downgrade vroeg had ik kort daarna een week helemaal geen internet meer (glasvezel poort was stuk). Dat is nu net gemaakt dus ik wil wederom vragen of je mijn firmware versie kunt downgraden vanwege onder andere de reboots? Heb nu versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28