Goede morgen. Ik heb glasvezel van T Mobile. Ik zit op het eigen netwerk van T-Mobile. De media converter is van Huawei.
Nu wil ik de Zyzel router van T-Mobile er tussen uit halen.
Maar als ik de utp kabel van de media converter rechtstreeks op de wan poort zet. Krijg ik geen internet.
Wie weet wat ik moet instellen in de TP Link router. Of is er iemand die me een beetje op weg kan helpen. Ik hoor het graag.
Had al gezocht op dit forum, maar kon het niet zo 123 vinden.
Bladzijde 2 / 2
Wat je eens zou kunnen doen is het T-Mobile modem zelf aansluiten met daarop je ontvanger.
Vervolgens de ontvanger een reset geven, voor een aantal ontvangers staat in het volgende topic uitgelegd hoe je deze kunt resetten;
Controleer nadat je dit gedaan hebt even of het menu eruit ziet zoals bij het nieuwe platform het geval is. Gelukt? Sluit het T-Mobile modem af en je eigen modem aan - wacht nog even met het aansluiten van de ontvanger, ken al je poorten de “Internet” VLAN toe (dus geen IPTV).
Verwijder eventuele verwijzingen naar VLAN 640 ( of te wel, Interactieve TV ).
Done? Dan wordt het tijd om de ontvanger aan te sluiten. Als het goed is zou het nieuwe TV Platform (T-Mobile TV) te zien moeten zijn en T-Mobile TV moeten werken.
Als na de reset de ontvanger nog steeds het oude platform weergeeft?
Dan kan het zijn dat het modem misschien nog even een reset nodig heeft, en je daarna alsnog de TV Ontvanger opnieuw een reset moet geven. Het kan n.l. zijn dat doordat er in het modem het oude VLAN nog vermeld staat, de ontvanger niet de juiste update binnengehaald heeft.
Controleer na deze resets nogmaals of het platform op je ontvanger nu is omgezet naar T-Mobile TV. Gelukt? Dan gelden de eerder genoemde stappen d.w.z. eigen modem aansluiten, VLAN 640 ( IPTV ) verwijderen, alle poorten voorzien van “Internet” (i.p.v. IPTV). Daarna pas de ontvanger aansluiten.
Gaan we morgen ff proberen.
Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.
Ik moet wat invullen.
Maar als ik dat wel invul.
En de poorten gewoon op internet zet.
Dan moet het volgens mij ook gaan.
Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.
Ik moet wat invullen.
Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.
Ik moet wat invullen.
Misschien daar een willekeurige VLAN invullen en alle poorten op “Internet”.
Niet te vergeten eerst het T-Mobile modem en de ontvanger een reset te geven. Niet geschoten is tenslotte altijd mis.
1 vraagje nog even. 802.1Q Tag wel aan vinken?
@Satje01
Bij VoIP kan je gewoon 35 laten en bij IPTV kan je misschien ook 300 invullen of anders 640.
In principe maakt het niet uit want je selecteert toch internet voor elke poort.
Probeer eerst eens wat Gerrit aangaf met de Zyxel en dan de tv box resetten.
802.1Q Tag aanvinken.
1 vraagje nog even. 802.1Q Tag wel aan vinken?
Deze moet als het goed is, inderdaad ingeschakeld zijn aangezien deze voor VLAN staat.
Goedemorgen @Satje01, je bent al zeer goed op weg geholpen met alle reacties van onze toppers, dat is fijn om te zien!
Omdat je nog gebruikmaakt van het oude platform (Interactieve TV) terwijl je toch echt al overgezet bent op T-Mobile TV, heb ik een onderzoek uitgezet bij ons TV team. Ik vermoed dat er ergens een koppeling ontbreekt aan de achterkant waardoor je nog geen nieuwe weergave kunt zien. Aantoonbaar is in elk geval dat je al daadwerkelijk gemigreerd bent, dat zie ik in onze systemen, alsmede aan de firmware versie die de TV Box heeft.
Zodra ik een antwoord heb - en hopelijk direct de oplossing - kom ik hierop terug. Excuses voor het ongemak in de tussengelegen periode!
Als na de reset de ontvanger nog steeds het oude platform weergeeft?
Dan kan het zijn dat het modem misschien nog even een reset nodig heeft, en je daarna alsnog de TV Ontvanger opnieuw een reset moet geven. Het kan n.l. zijn dat doordat er in het modem het oude VLAN nog vermeld staat, de ontvanger niet de juiste update binnengehaald heeft.
Ta Daaaaa
Zo en nu ff mijn eigen router er in knallen. En dan hopen dat het waar is dat we op alle lan poorten tv hebben.
Hou jullie op de hoogte Laters
Even voor de zekerheid
Zoals bovenstaande moet alles goed staan, volgen het form hier
@Satje01
Zou moeten werken, zoniet zet dan 640 bij IPTV VLAN, je kiest toch voor elke poort internet dus VLAN 640 heb je niet nodig. Er moet gewoon wat ingevuld staan.
So far so good.
Ik heb inderdaad nu zo staan.
Zal ik nu eerst de stroom van de tv boxje er af halen , en dan pas aansluiten op lan en dan stroom er op.
Of aan laten staan en gewoon lan kabel op een lan poort
Internet loopt als een speer nu
@Satje01
Misschien is het goed om de tv box uit te zetten, dan op de TP-LINK aansluiten en dan de tv box opstarten.
Bij deze wil ik echt iedereen bedanken voor zijn of haar geduld. De tips en alle mededelingen was geweldig. Jullie hebben me super geholpen. TV Kastje geeft het nieuwe menu. En alles loopt via mijn eigen router.
Namens mijn gezin BEDANKT toppie van jullie
Ta Daaaaa
Zo en nu ff mijn eigen router er in knallen. En dan hopen dat het waar is dat we op alle lan poorten tv hebben.
Hou jullie op de hoogte Laters
En wat heb je nu precies gedaan dat het nu inderdaad werkt ?
Bij deze wil ik echt iedereen bedanken voor zijn of haar geduld. De tips en alle mededelingen was geweldig. Jullie hebben me super geholpen. TV Kastje geeft het nieuwe menu. En alles loopt via mijn eigen router.
Super!
@Gerrit078
Als eerste heb ik de zyxel van t mobile een reset gedaan, zonder dat er wat op aangesloten is. Daarna de router opgestart. 5min gewacht, dan de tv boxje aangesloten. En ja hoor het oude menu, reset gegeven en gewacht. Dat duurde wel lang. Toen de tv kastje was opgestart, daar was het nieuwe menu.
TP LInk router
Eerst reset gegeven. Daarna op gestart, 1 min ongeveer.
T Mobile router en media converter los gekoppeld. Onderstaande instellingen in gegeven. Met dank aan de toppertjes hier.
Toen de router (TP Link) herstarten. Internet vol speed. ff een goed 5 a 10 min gewacht, en dan het tv kastje er aan. En warempel het loopt als een trein.
En alles loopt stukken sneller.
Nogmaals bedankt allemaal
@Satje01 Geweldig dat het nu werkt én op het nieuwe platform! Inderdaad hulde aan alle helpende handen, maar minstens net zo top dat je zo meewerkend bent geweest.
Mochten we in de toekomst ooit nog eens kunnen helpen, laat het dan weten in een topic. We staan altijd voor je klaar!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.