eigen Router Asus RT-AX86S met TV (zonder kastje)

  • 20 May 2024
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste community,

ik krijg medio juni Glasvezel van Odido en ga tv kijken via SmartTV , dus zonder kastje.

nu heb ik een Asus rt-ax86s en lees ik dat binnen de adv. settings van LAN > IPTV de instelling bij internet VID op 300 moet staan.

mijn vragen;

1.geldt deze instelling ook voor het geval je geen media kastje gebruikt.

2.is het een probleem dat als ik de utp kabel tussen glasconverter en de router zo.n 10 meter is. De router staat in de huiskamer en dat wil ik graag zo houden, dit omdat hij een mesh vormt voor dekking.

3.is het wenselijk toch de zyxel te gebruiken en wat is daar dan het voordeel van?

 

alvast bedankt voor de hulp.

c

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @KC1973 

Je hebt geen vaste telefoon? Indien wel dan heb je de Zyxel wel nodig.

Indien de Asus goed werkt wanneer aangesloten op de mediaconverter dan heb je de Zyxel niet nodig.

Als je de Asus voor de WiFi achter de Zyxel wilt aansluiten dan hoef je enkel voor operating mode Acces Point Mode.

Bekijk origineel

4 reacties

  1. Zelfde instellingen
  2. Geen enkel probleem 
  3. Niet perse wenselijk.

Top!

wat zou een overweging zijn wel se zyxel er tussen te zetten? Ik begrijp dat deze niet in bridgemodus kan?

Zou dat verder impact hebben op hoe de asus dan ingesteld moet? Moet deze dan bijvoorbeeld in een andere modus met andere settings?

c

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KC1973 

Je hebt geen vaste telefoon? Indien wel dan heb je de Zyxel wel nodig.

Indien de Asus goed werkt wanneer aangesloten op de mediaconverter dan heb je de Zyxel niet nodig.

Als je de Asus voor de WiFi achter de Zyxel wilt aansluiten dan hoef je enkel voor operating mode Acces Point Mode.

Nee, ik wil slechts een snaarstrakke verbinding.

Wifi in huis nu top met rt-ax86s als router en 2x rt-ac68u als aimesh.

Helaas te veel issue met Ziggo 1gbps, vandaar de overstap.

bedankt voor de hulp!

Reageer