Skip to main content

dx5401 Modem Disconnect laptop

  • 28 July 2023
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Hallo beste mensen,

 

Ik heb sinds 2 weken T-mobile thuis en loop helaas tegen een probleem aan.

Want op het moment heb ik mn telefoon en laptop aangesloten met volledige bereik dicht bij router maar op een of andere manier blijft de internet disconnecten op laptop en enkele seconde reconnect hij weer dit gebeurd niet op mn telefoon.

Ik heb de router gereset maar dat hielp ook niet 

Aan en uit gedaan maar ook tevergeefs.

Waar zou het eventueel nog aan kunnen liggen?

 

 

Hallo @FerhatC 

Heb je een laptop die alleen 2,4 GHz WiFi ondersteund? In dat geval kan je kijken of het uitschakelen van 5 GHz helpt.

Dit kan je in de router interface regelen bij de WiFi instellingen.

En als je hem verbind met een mobiele hotspot bijvoorbeeld blijft de verbinding dan wel stabiel?


Hallo @FerhatC 

Heb je een laptop die alleen 2,4 GHz WiFi ondersteund? In dat geval kan je kijken of het uitschakelen van 5 GHz helpt.

Dit kan je in de router interface regelen bij de WiFi instellingen.

En als je hem verbind met een mobiele hotspot bijvoorbeeld blijft de verbinding dan wel stabiel?

802.11b 802.11a 802.11g 802.11n 802.11ac ik zou zowel 2,4 als 5gz kunnen want dit is wat CMD aangaf.

Ik heb helaas geen mobiele hotspot om te testen maar de vorige provider waar ik zat deed hij dit niet waardoor ik denk dat dit misschien niet aan de laptop ligt maar wil het nog niet uitsluiten.

Edit: ik kan bij Device manager >netwerk adapter bij de tab “Advanced” geen “ Wireless mode” vinden wat suggeert dat 5ghz niet mogelijk zou moeten zijn.


@FerhatC 

Probeer het anders eens door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen kun je 5 GHz uitschakelen en dan kijken hoe het gaat.

In het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen kan je ook proberen.


Reageer