Skip to main content

Draadloze printer

• August 11, 2025
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Ik heb sinds vorige week een eigen modem, de Fritzbox 5590 (rwechtstreeks op glasvezel)

Na aansluiting heb ik bijna alle aangesloten onderdelen opnieuw kunnen verbinden, op 2 na.

Het betreft mijn Intergas Gateway (LAN3) van de CV ketel: deze blijft melden dat DHCP moet worden ingeschakeld. Dit heb ik gedaan, heb ook vele andere opties geprobeerd, maar niet werkt schijnbaar.

Het tweede apparaat is de Samsung printer Xpress C430W WiFi printer. Getracht via de WPS knoppen op printer en modem; printer wordt niet gevonden. De printer werkte wel met het ZYXEL modem T56 en ook met mijn vorige Fritzbox van XS4All.

Is er wellicht iemand die mij uit de brand kan helpen?

August 11, 2025

Ben je in een ander IP gebied terecht gekomen met dit nieuwe modem?  

In dat geval was de intergas gateway misschien op vast IP gezet  in het verleden, bedoelt hij dat de DHCP op die gateway moet worden aangezet.

Voor de printer, dat kan van alles zijn, meestal heeft het met de band (2.4 of 5) te maken, soms ook met een vast IP op de printer en nu een andere ip range.

2 reacties

Bottlefriend
  • is een King Poster
  • August 11, 2025

In dat geval was de intergas gateway misschien op vast IP gezet  in het verleden, bedoelt hij dat de DHCP op die gateway moet worden aangezet.

Voor de printer, dat kan van alles zijn, meestal heeft het met de band (2.4 of 5) te maken, soms ook met een vast IP op de printer en nu een andere ip range.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 18, 2025

Alles geprobberd, maar nu blijkt dat de Gateway werkt op 10 Mbps en mijn modem op 100/1000 Mbps.

Heb er nu een switch tussen gezet 10/100/1000 Mbps en alles werkt weer.(oplossing gevonden op Tweakers).

I.i.g. dank voor de reactie.