Skip to main content

Ik maak gebruik van 3 Netgear/Orbi extenders vanwege mijn (nieuwbouw) woning is het WIFI bereik op verschillende verdiepingen slecht. Nu met deze extenders is het stabiel en goed.

Ik heb verschillende sonos geluidspeakers welke via internet werken, deze staan op verschillende verdiepingen en deze gaan niet goed op de extenders. 

ik kreeg onderstaande email van Sonos, daar ik zelf een redelijke digibeet ben hoop ik dat iemand mij kan helpen. 

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support.

Om samen te vatten wat we hebben besproken, zet ik ons advies hieronder op een rijtje.

We hebben alle units onder één systeem vermeld, maar zodra we Zolder en Kantor op de tweede verdieping lokaliseren, ontvangen ze een ander IP-adresbereik.

Dat betekent het volgende: DoubleNat :

Double NAT gebeurt wanneer je je router verbindt met een gateway van een netwerkprovider (Odido) of een andere router. Omdat NAT wordt uitgevoerd door elke router of gateway, wordt je netwerk opgesplitst in twee verschillende privénetwerken. 

De apparaten die zijn aangesloten op het ene privénetwerk kunnen communicatieproblemen hebben met de apparaten die zijn aangesloten op het andere privénetwerk, en je kunt problemen ondervinden met: het bedienen van alle sonos speakers vanaf de sonos app die is geïnstalleerd op je telefoon.

Ik zal je een foto sturen van de twee verschillende IP-adressen en in het geval van toekomstige problemen kun je contact opnemen met Odido en hen vragen om één DHCP-functie uit te schakelen en te werken met slechts één beschikbare functie. 

Als je problemen hebt, kun je de bovenstaande informatie en de foto's delen met Odido. 
Zij zullen alles uitleggen wat je moet weten, maar het draadloze signaal zal niet worden beïnvloed.

Blijkbaar heb je de Netgear op Router modus gezet. Dat moet op Access Point modus staan. Dan deelt alleen de Zyxel router de IP adressen uit.

Dank je wel. 

Dus ik moet netgear op access point zetten. Doe ik dit door in te loggen ofzo? 

Hallo @eriklaan 

Volg de stappen zoals ze hier uitgelegd staan:

https://kb.netgear.com/31218/How-do-I-configure-my-Orbi-router-to-act-as-an-access-point

Log ook in op de Zyxel en zet daar de wifi UIT.

Reageer