Skip to main content
Beantwoord

deurbel met camera maakt geen verbinding

  • 18 June 2024
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Sinds gisteren hebben wij odido maar de deurbel met camera connect niet . Althans,ik krijg hem aan de praat en werkt het .en dan paar uur later zegt hij dat er geen verbinding meer is met wifi 

Erg vervelend daar ik mijn computers ook al niet op het wifi netwerk krijg en ouderwets met kabels moet aansluiten 

Denk dat het op deze manier maar een 1 jarig contract gaat worden 

Hiervoor xs4all en nooit gezeur of gedoe gehad.

Hoor graag wat de oplossingen zijn 

 

 

 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tabasco69 ,

Er zijn een aantal topics over dit onderwerp. Hier bijvoorbeeld.

De uitdaging zit hem in de oude technologie van de deurbel te laten werken met de moderne router.

Hiervoor moet je dus de router terugschakelen in beveiliging etc. In die topics zie je aan aantal voorbeelden.

Gelezen idd...maar geen idee hoe ik in de instellingen van de modem kom?

Ik heb daar geen app van of iets 

Bij xs4all kon ik idd wel in  mijn modem instellingen 

 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt inloggen door te gaan naar http://192.168.1.1    Dan rapporteerd de browser “ onveilige verbinding”. Dat kun je overslaan, je blijft immers binnen je eigen netwerk, en dan log je in met username en passwoord die achterop de router op een kaartje staan gedrukt.

gedaan wat er stond, maar mag niet baten helaas.

Dus mijn overstap heeft wat dat betreft niet een positief gevoel gegeven

Zit nu ouderwets weer met draden op de PC terwijl ze op wifi kunnen en de bel werkt niet

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tabasco69, top dat je al zo aan de slag bent geweest met je modeminstellingen! Kan je ook nog proberen om het Wifi-netwerk géén spaties te geven? Dus een spatie te vervangen voor bijvoorbeeld ‘_’ of ‘-’ of simpelweg alles aan elkaar schrijven. Sommige oudere apparaten kunnen hier nog een probleem mee geven. Kan je daarnaast ook het merk en model van je camera delen? Dan kan ik de specificaties van de camera opzoeken en wellicht dat ik nog met een idee kan komen om de Wifi instellingen verder voor je aan te passen.

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee hoe je alsnog van je camera & bel kan genieten! 🙂

Goeiemiddag 

Camera doet het nu ineens wel zonder dat ik iets aangepast heb...neemt alleen niks op maar daar ga ik nog naar kijken 

Pc zonder wifi laat ik voorlopig maar even zo.

 

Gr Sebastiaan 

 

Reageer