Ik ben overgestapt van Tweak naar Odido.
Ik veronderstelde dat ik mijn oude modem Fritz 5530 AON Fiber zou kunnen blijven gebruiken.
Inmiddels zo ongeveer alle relevante berichten over dit modem gelezen en ik kom tot de conclusie dat het gebruik van mijn modem niet zo maar kan zonder weer extra te investeren in een GPON module.
Vandaag kreeg ik eindelijk bericht van Odido en men meldde dat het nog niet mogelijk was het serienummer van de Fritz XGSPON te registreren, binnenkort wel. Ik heb echter een AON module want dat was standaard bij Tweak. Zeer bemoedigend meldde men ook. “Geen zorgen. Voor nu kun je proberen om het ONT wat je van ons (Odido) hebt gekregen te spoofen. Hoe je dat doet lees je op onze community” Einde citaat. Vervolgens gezocht naar “ONT spoofen” op community Geen enkel relevant resultaat gevonden.
Het internet leverde het volgende resultaat als betekenis voor spoofen:
“Spoofing is een truc waarbij een oplichter zich voordoet als een medewerker van je bank, een helpdesk, webwinkel of van een overheidsinstantie. Als je geld overmaakt, komt dat terecht bij de oplichter.”
De termen ONT en spoofen zeggen mij niets. Ik vind het een slecht advies van Odido. Dit is géén “menselijk” taalgebruik maar IT-jargon.
Ik ben nu op zoek naar een andere oplossing voor het werkend krijgen van mijn vaste nummers (Ik heb 2 DECT telefoons van Fritz die rechtstreeks verbinding maken met de router dat een basisstation heeft ingebouwd). Ik heb mijn Fritz router inmiddels geconfigureerd als een 2de router (IP client) achter de Zyxel van Odidon. Dat werkt allemaal goed en ik heb gelijk een extra WIFI-punt.
Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is het registreren van het telefoonnummer. Ik heb alle instellingen overgenomen. Maar de uitgaande gesprekken geven “in gesprek” en de inkomende worden "niet opgenomen”. Ik heb geen los Dect basisstation waarmee ik kan testen of de telefoon van Zyxel modem wel werkt.
Is er iemand die mij met de nummerregistratie verder kan helpen?