Sinds vandaag heb ik glasvezel van Odido, de monteur is net weg. Tot vandaag had ik internet en TV van ziggo.
In de meterkast staat het modem van Odido, de Zyxel T-54. Vanuit daar loopt een Cat6 UTP kabel naar de woonkamer waar de hoofddeco X60 staat. Hier is ook een swicht en vanuit hier zijn 2 andere deco's verbonden (1e en 2e verdieping).
In de meterkast is ook een UTP kabel die naar de garage gaat. Daar staat de 4e Deco X60. Deze zit in het modem van Odido.
Met het modem/router van Ziggo werkte dit altijd perfect. Overal goed bereik en erg stabiel. Overal had ik de snelheid van het abonnement.
Echter nu met het nieuwe modem, de T-54, werkt het niet goed meer. De deco's staan in AP mode. Het werkt alleen als ik de UTP kabel van de 4e deco niet in het modem doe. Dan heb ik een snel netwerk. Echter zodra ik de UTP kabel van de 4e deco in het modem stop, daalt de WiFi snelheid van het Deco systeem naar 3 MB/s. Als deze niet aangesloten is haal ik ruim 800 MB/s.
Wat gaat er fout? Kan het Zyxel modem geen 2 Deco's aan die direct zijn verbonden?