Skip to main content

DECO S4 VERBINDEN MET ZYXEL T-56


Beste,

Dit is de eerste keer voor mij dat ik bij een topic doe. Kan iemand mij aub helpen.

Heb een zyxel t-56 modem en tp link deco s4 . De deco heb ik aangesloten op de modem.

Ik krijg af en toe melding "kan cloudservice niet vinden” .Ik heb 3 deco's.

woonkamer = bijna 1 gig verbinding

slaapkamer = max 450 mb

zolder = 60 mb

Ik heb dus een behoorlijke verlies. De deco's staat op access point.  de deco's zijn beide verbonden bij de hoofdunit (de woonkamer) ook die van de zolder, Ik wil dat de zolder deco verbind wordt met die van de slaapkamer.Ik heb kan een firmware dowloanden alleen kom ik er niet in. Het wordt geblokkerd. 

Kan iemand mij helpen of toelichting geven hoe ik het beste die deco's kan verbinden.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TABO82 

Heb je ook vast bellen of niet? Je kan de hoofd unit ipv de Zyxel op de ONT aansluiten, via de Deco app ga naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, na het opslaan en herstarten van de ONT moet internet werken via de Deco.

Hoe gaat het dan en lukt het om de firmware bij te werken?

Hoi Waqqas,

bedankt, voor je snelle reactie. Ik heb geen vastbellen. Ik begrijp niet wat je bedoelt met die ONT.Helaas heb ik de functie niet bij de deco app. Ik kan alleen acces of rooter point selecteren.snelle roamin en beemforming .Deze staan allebij op ingeschakeld. Het is gelukkig gelukt met die firmware. Ik heb nu de deco van zolder kunnen verbinden met de deco van de slaapkamer. Het is iets verbeter. De heb op zolder nu 200 a 250 mb verbinding ipv 60mb. Deze waardes zijn helaas wel bekabeld. van deco naar een laptop.

Reputatie 7
Badge +15

@TABO82 

De ONT is de mediaconverters die tussen het glasvezelaansluitpunt en Zyxel zit, als je tevreden bent met hoe het nu is dan kan je het zo laten.

Het is een vooruitgang. Ik hoor 1 gig te krijgen maar krijg er max 200 a 250 verbinding(Dit is wel bekabeld) Iets klopt niet.Ik heb bijna 75% verlies .ALs ik nou 800 of 900 bekabeld zou krijgen,dan zou ik dat niet zo erg vinden.   Ik begrijp nu wat die ONT kastje is. Dat is die zwarte kastje waar glasvezel verbinding uit komt. Ik ga dat zo uit proberen.Ik krijg die menu die je beschreef iptv enz te zien als ik de optie rooter aanvink. Ik had begrepen dat ik op acces point moet blijven .Moet ik op acess of juist rooter mode zetten,voordat ik begin. sorry voor de ongemak

Reputatie 7
Badge +15

@TABO82 

Als je bovenstaande wilt proberen dan sluit je de internetkabel vanaf het zwarte kastje aan op de Deco in router mode.

@Waqqas 

Zojuist heb ik die hoofddeco aangesloten op die ONT zwarte kastje. stroom uitgezet en alles opnieuw opgestart. Vervolgens heb ik een kabel van de hoofddeco naar de modem op 2.5wan aangesloten. Ik heb even gewacht. Op de modem branden alle lampjes groen behalve die van het internet.deze bleef rood branden. Ik heb op alle verdiepingen na gekeken en ik kreeg een langere verbinding. Ik ga die deco weer op access point zetten. Ik begrijp niet waarom het niet lukt. Heb het gevoel dat de modem dit blokkeert. Heb gevraagd voor die wifipunten en ik ga kijken of het daarmee beter gaat. Heb nooit problemen gehad met die deco s4. Het moet lukken,maar het wil niet lukken.Ik wil je bedanken voor je tijd en energie.Ik baal er van dat het niet is gelukt.

Reputatie 7
Badge +15

@TABO82 

De Zyxel router heb je hierbij niet meer nodig en had je zoals boven staat internet VLAN 300 ingesteld via de Deco app?

Ik had de via de deco app. Router mode geselecteerd. ,vervolgens iptv vlan ingeschakeld. internet vlan op 300 gezet en prioriteit op 0 gezet. Ik had toen een kabel van deco naar de modem 2.5 wan gezet. 

Ik dacht ik moet een kabel van van hoofddeco naar de modem zetten. Dus als ik het nu begrijp. Moet ik het volgende gaan doen.

eerst Deco op router mode zetten

advanced, IPTV/VLAN, inschakelen, mode custom(aangepast mode zag ik staan), internet VLAN 300, prioriteit 0, na het opslaan.

Ont zwart kastje adapter eruit halen.vervolgens weer stroom voorzien.(is gereset denk ik)

modem zet ik niet aan .Ik verbind de deco ook niet met de modem.

Als ik dit heb gedaan, dan moet het allemaal werken.’Ik zal eerst op je reactie wachten voordat ik iets verkeerd doe.

Reputatie 7
Badge +15

@TABO82 

Ja zo klopt het.

Reputatie 7
Badge +4

Ooit eens dit plaatje gemaakt voor een Deco M5, maar in basis bedoelt @Waqqas deze setup verandering.

Note: De media converter is in dit geval een ONT

Reageer