Ik ben benieuwd of er momenteel meer mensen met Tmobile thuis in de heg liggen met dit probleem.
product: Glasvezel 1000mb up/down
met CTS 3002SFP-DR Media converter RJ45-SFP 100/1000Mbps en Zyxel T-50 modem. ik laat alleen het signaal hierop binnenkomen en heb modem met cat 6 kabel aangesloten op Ubiquiti Dream machine pro. Hierachter heb ik mijn netwerk opgezet.
Ik het log van mijn UB DRM pro lees ik dat om de paar minuten de verbinding met het internet (ISP) wegvalt, om vervolgens een paar minuten later weer hersteld te zijn.
Al meer dan een maand ben ik nu aan het stoeien met de “help”desk van TM. Medewerkers die zeggen iets te activeren bij de 2e lijn, en dat vervolgens niet doen (3x gebeurt al) telkens moeten nabellen als actie weer uitblijft.
(Wat een dichtgetikt werkproces is dat zeg. En dan dat telefoon menu, ook vreselijk. Allemaal heel vermoeiend.)
Altijd eerst op afstand Modems uitgelezen en gereset, technische dienst heeft meermaals metingen verricht, er is een probleem geconstateerd met de demping, er zijn ‘mannetjes’ gestuurd, etc. maar dat alles heeft geen oplossing geboden. En dan telkens weer terug naar af, en dan begint het cirkeltje opnieuw. Nu zijn we 6 weken later en bestaat het probleem nog steeds.
Tot nu toe is voor mij de beste oplossing om ‘s ochtends voor start van het werk de mediaconverter en het modem van het stroom halen, en te herstarten. Dan houdt de verbinding net de dag staboiel vol zonder weg te vallen. Om s nachts dan vrolijk weer te beginnen aan z’n riedeltje aan-uit.-aan-uit
EVENT | DATE |
---|---|
Internet Restored | Sep 08 2022 09:00 |
Internet Disconnected | Sep 08 2022 08:50 |
Internet Restored | Sep 08 2022 08:49 |
Internet Disconnected | Sep 08 2022 08:43 |
Internet Restored | Sep 08 2022 08:29 |
Internet Disconnected | Sep 08 2022 08:28 |
Internet Restored | Sep 08 2022 08:25 |
Internet Disconnected | Sep 08 2022 08:25 |
Internet Restored | Sep 08 2022 08:23 |
Internet Disconnected | Sep 08 2022 08:18 |