Skip to main content

Contact na klacht

• January 18, 2025
  • 30 reacties
  • 306 Bekeken

Wat moet ik doen als ik al anderhalf jaar een klacht heb lopen en odido geen contact met mij daarvoor wil opnemen?

January 22, 2025

Hey ​@Dalil86, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat dit netjes wordt afgehandeld en je weer een stabiele verbinding hebt. Nu ben ik je dossier ingedoken en zie ik dat dit al geëscaleerd is naar een SET-Klacht in december. Toen heeft de monteur inderdaad aangegeven om de snelheid te verhogen. Je zit nu op 50 Mbit/s en de monteur heeft 65 Mbit/s gemeten. Jij geeft aan dat het gaat over geen verbinding, kan je toevallig aangeven of dit puur op wifi is of ook bedraad en of het op specifieke tijdstippen gebeurd? 

Ik zie namelijk dat je best veel smart apparaten in huis hebt van Tuya Smart Inc, vaak smart-lampen en dat je 2,4 GHz frequentie wordt overbelast. Dit kan ervoor zorgen dat je de uitval ervaart. ]

Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Ook zou ik graag de foto's willen ontvangen van de werkzaamheden van de glasvezel wat niet goed is afgewerkt. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

30 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 18, 2025

Je kunt je vraag hier in jouw topic plaatsen.  Hier lezen moderators mee.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 20, 2025

Weet niet waar ik moet beginnen.

Glasvezel aangevraagd

mijn tegels voor mijn deur die zijn scheef gezet

de kabel van glasvezel gaat midden over mijn muur in de schuur waar ik dagelijks bijna tegenaanloop

Slechte verbinding tot geen

2x een monteur die langs is gekomen en aangeeft dat ik mijn abonnement moet verhogen. Het gaat niet om traag internet het gaat om dat ik geen verbinding heb.

Minstens 10x een belofte gekregen dat iemand van backoffice contact met mij zou opnemen om het te bespreken.

wij zijn nu meer dan een ajar verder en na augustus nog steeds niemand gesproken die gaat over de klacht. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • January 22, 2025

Ik wil natuurlijk dat dit netjes wordt afgehandeld en je weer een stabiele verbinding hebt. Nu ben ik je dossier ingedoken en zie ik dat dit al geëscaleerd is naar een SET-Klacht in december. Toen heeft de monteur inderdaad aangegeven om de snelheid te verhogen. Je zit nu op 50 Mbit/s en de monteur heeft 65 Mbit/s gemeten. Jij geeft aan dat het gaat over geen verbinding, kan je toevallig aangeven of dit puur op wifi is of ook bedraad en of het op specifieke tijdstippen gebeurd? 

Ik zie namelijk dat je best veel smart apparaten in huis hebt van Tuya Smart Inc, vaak smart-lampen en dat je 2,4 GHz frequentie wordt overbelast. Dit kan ervoor zorgen dat je de uitval ervaart. ]

Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Ook zou ik graag de foto's willen ontvangen van de werkzaamheden van de glasvezel wat niet goed is afgewerkt. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 22, 2025

Hi Tommie,

Ik kon op dat moment niet aanwezig zijn bij de monteur, maar met de versterker was het verlaagd naar 4mb per seconden ( dit heeft een week aangehouden). Haal ik de versterker eruit springt het terug naar 50/60 mb.Dit uitte zich ook op streamingdiensten. Slecht beeldkwaliteit die er lang over deed om goed te bufferen.→ dit is even een zijtak van het bestaand probleem.

Vind het super vreemd dat de monteur dan 50/60 leest met versterker. 

Sure dan kunnen mijn meet apparaten niet stabiel betrouwbaar zijn.. ik heb dezelfde file gedownload en dat was indd rond de 4mb, tijdens de download haal ik de versterker eruit en het springt naar 50/60. Dus voor mij is de meting van de monteur niet (meer) betrouwbaar. Ik wil hier graag een antwoord op of je daar mee eens bent.

Qua apparaten, mag je best weten. In het afgelopen jaar zijn er apparaten er wel bijgekomen. Op het moment van verbinding maken met Glasvezel had ik minder dan de helft van de apparaten en het probleem was er toen ook. Ik ervaar issues vooral meer savonds als ik aan het gamen ben. Ik speel niet actief online(als in multiplayer), maa rmijn PS account valt uit. Dat heb ik voor de glasvezel nooit gehad.

naast de woonkamer heb ik sinds glasvezel geen connectie meer. In mijn serre dus. En op mijn slaapkamer op 1ste verdieping ook geen verbinding meer. Nu heb ik een versterker besteld en ook voor betaald en dat voor niks. Dus dat wil ik als we “klaar” zijn gecrediteerd hebben maar dat snap je wel.

Voor de rest is alles, maar dan ook alles in mijn dossier te vinden. Incl fotos en verslagen. Graag zie ik de moeite van Odidio door met huiswerk contact met mij op te nemen. Lees mijn dossier en lees goed naar de frustraties. We zjin meer dan een jaar bezig :)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 22, 2025

heb mijn profiel aangevuld trouwens!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • January 23, 2025

Hey ​@Dalil86, bedankt voor je uitleg.

Zou je eens voor mij een bekabelde speedtest willen uitvoeren zonder randapparatuur aangesloten op het modem? Ik ben wel benieuwd wat jij ziet namelijk, dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten voor je! 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 23, 2025

Toch bijzonder dat je geen atnwoord geeft op het punt waar ik om vraag om SPECIFIEK antwoord op te geven. 

Nogmaals laat Odido zien dat ze niet luisteren naar de klant wat ze nou eigenlijk te zeggen hebben.

Lees mijn stuk terug en ik wil ergens !!!!!SPECIFIEK!!!! (duidelijker kan ik het niet maken jongens, ook ik vind dit super kinderachtig maar kennelijk krijg ik GEEN antwoord op mijn vraag.

Daarbij heb ik meerdere problemen aangeleverd en er wordt op 1 stuk ingezoomd en de rest genegeerd….

dan hier mijn eis: Volg mijn vragen en problemen zorgvuldig anders kan ik niet verder met Odido.

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Dalil86, ik begrijp je reactie volkomen! Maar om het zo snel en goed mogelijk te onderzoeken op dit moment, hebben wij deze gegevens nodig. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Dit is de manier hoe we het het snelst kunnen oplossen voor je en we waarderen je genomen moeite enorm! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 25, 2025

Waarom geef je dan geen antwoord op mijn vraag als je mij zomenorm waardeert.

Ik snap het niet.

Ik stel vragen en krijg gewoon geen antwoord. Wat is dit?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 25, 2025

Hier op het forum wordt doorzeuren door de moderatie niet beloond. Dus werk gewoon mee aan het proces en doe de testen zoals hier gevraagd. Ze kunnen de snelheid via een kabel testen , wifi is gewoon best effort.

• is een nieuwe Poster
  • January 26, 2025

ik mag er misschien niet op reageren: maar toen ik nog Tuya dingen had in mijn thuis netwerk trokken die mijn gehele wifi dicht omdat die steeds naar de server willen berichten deze zorgen dat je wifi dicht slippen.

ik heb toen alles vervangen naar zigbee dat belast het wifi netwerk niet op die manier

maar als je een 50/60 mbit verbinding hebt met behoorlijk wat iot spul gamet en streamt is dit wel echt een hele lage verbinding tegenwoordig.

en ja testen zonder de wifi aan en alleen eerst een speed test doen kunnen ze zoizo goed zien of de snelheid wel in orde is.

succes verder 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 26, 2025

@dirckx  Welkom in de community van Odido!

Hier mag iedereen reageren, vragen stellen en hulp bieden, 

Fijne zondag 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 27, 2025

Hier op het forum wordt doorzeuren door de moderatie niet beloond. Dus werk gewoon mee aan het proces en doe de testen zoals hier gevraagd. Ze kunnen de snelheid via een kabel testen , wifi is gewoon best effort.

Wanneer tegen mij is gezegd dat ze uit coulance een monteur hebben langsgestuurd dan word ik daar zenuwachtig van. Alsof Odidio mij een plezier doet. 

Dus ga ik bij mijzelf na of ik het miss verkeerd begrijp. Dan is mijn frustratie volledig onterecht. Om daar achter tekomen moet ik vragen stellen en beter nog, ook een antwoord krijgen. Zo laat je ook zien dat je je klanten hoort.

Daarbij zijn er 3 verschillende punten aangedragen en er wordt op 1 punt ingegaan. De rest wordt voor mijn gevoel tot nu toe volledig genegeerd.

Waarom ben ik al die moeite aan het typen om vervolgens genegeerd te worden. Wordt dit later opgepakt? gaan we er niks mee doen? is dit wat ik moet verwachten?? ik heb geeeeeeen idee. 

Dus nee het is geen zeuren. Het is letterlijk vragen, kun je mij antwoord geven op mijn vraag zo goed als je kan. “En weet ik niet”  is ook een antwoord, maar dat is iig een antwoord. 

Dus wat is volgens jou doorzeuren?

Dit is overigens geen discussie hoor, ik wil graag een antwoord op een vraag zodati k er ook van leer :)

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • January 27, 2025

Daarbij zijn er 3 verschillende punten aangedragen en er wordt op 1 punt ingegaan. De rest wordt voor mijn gevoel tot nu toe volledig genegeerd.

Waarom ben ik al die moeite aan het typen om vervolgens genegeerd te worden. Wordt dit later opgepakt? gaan we er niks mee doen? is dit wat ik moet verwachten?? ik heb geeeeeeen idee.

Waren de scheve tegels één van die punten? Misschien had je er dan onder ook een specifieke vraag of wens onder kunnen tikken. Ik las het meer als mededeling. Een echte “specifieke” vraag eronder van “Hoe of wie gaat die tegels nu goed leggen?” was misschien wat duidelijker geweest. (just my 2 cents)

Ook het punt van glasvezel over de muur. Een mededeling leek mij. Of was dit ook een vraag?

Het “doorzeuren” ging denk ik meer over het feit dat jij vraagt om de specifieke ‘vragen’ te beantwoorden. Maar ik lees in jouw posts nergens echte “vragen”. De eerste vraagteken die ik in jouw posts tegenkom is in je laatste post. Maar… misschien ligt dat aan mij (of blijkbaar dus niet).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 27, 2025

Waren de scheve tegels één van die punten? Misschien had je er dan onder ook een specifieke vraag of wens onder kunnen tikken. Ik las het meer als mededeling. Een echte “specifieke” vraag eronder van “Hoe of wie gaat die tegels nu goed leggen?” was misschien wat duidelijker geweest. (just my 2 cents)

Ook het punt van glasvezel over de muur. Een mededeling leek mij. Of was dit ook een vraag?

Het “doorzeuren” ging denk ik meer over het feit dat jij vraagt om de specifieke ‘vragen’ te beantwoorden. Maar ik lees in jouw posts nergens echte “vragen”. De eerste vraagteken die ik in jouw posts tegenkom is in je laatste post. Maar… misschien ligt dat aan mij (of blijkbaar dus niet).

Fair enough :) 
De punten die ik aandraag neem ik aan dat het behandeld gaat worden. Anders wordt het een heel moeizaam gesprek. Ik snap je punt overigens hoor. In het dossier bij Odido van een jaar lang is ook alles te vinden. Ook de fotos waar de medewerker om vroeg. 

Dus opnieuw hier alles neerzetten is voor mij ook moeite die ik naar mijn inziens niet meer hoefde te doen als de medewerker het dossier had bekeken. 

Het komt voor mij over of de medewerker geen moeite heeft gedaan om in het dossier te kijken. 

Als dat wel zo is dan hoor ik het graag, maar dat zie ik niet terug helaas. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • January 28, 2025

@Dalil86 Sorry dat je hier nog geen inhoudelijke reactie op hebt ontvangen. Ik zoek graag voor je uit hoe het precies zit! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter zie ik dat jouw geboortedatum nog niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Zou je dit nog aan willen passen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken! 

Geef je mij een seintje als je zover bent?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • February 26, 2025

@Dalil86 Sorry dat je hier nog geen inhoudelijke reactie op hebt ontvangen. Ik zoek graag voor je uit hoe het precies zit! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter zie ik dat jouw geboortedatum nog niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Zou je dit nog aan willen passen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken! 

Geef je mij een seintje als je zover bent?

Sorry dat duurde even.

Mijn geboortedatum klopt, ik ben gemachtigd om inspraak te hebben over dit abonnement. 

Dit staat als het goed is ook in het dossier van mijn vrouw. Ik heb hier een proces gevolgd bij Odido zodat ik ook gemactigd ben. Zou je daar naar willen kijken.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • March 3, 2025

@Dalil86 Mijn excuses, ik zie het nu inderdaad staan. Goed dat je mij hierop attendeert. De verificatie is compleet en ik help je graag gelijk verder! 

Ik ben meteen gaan kijken en zie inderdaad dat jouw zaak in behandeling is geweest bij de klachtenafdeling. Als laatste notitie lees ik dat er nog een monteur is langs geweest en de snelheid (65 mbps up/down) destijds juist was voor het pakket wat je hebt (50 mbps). In de notitie lees ik dat er is besproken om de pakketsnelheid aan te passen en dat je dit in overwegen zou nemen. Voor zover ik kan inzien is dit nog niet aangepast.

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen? Ik wil je graag verder helpen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je hulpvraag nu precies is. Laat je het mij weten?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • May 6, 2025

@Dalil86 Mijn excuses, ik zie het nu inderdaad staan. Goed dat je mij hierop attendeert. De verificatie is compleet en ik help je graag gelijk verder! 

Ik ben meteen gaan kijken en zie inderdaad dat jouw zaak in behandeling is geweest bij de klachtenafdeling. Als laatste notitie lees ik dat er nog een monteur is langs geweest en de snelheid (65 mbps up/down) destijds juist was voor het pakket wat je hebt (50 mbps). In de notitie lees ik dat er is besproken om de pakketsnelheid aan te passen en dat je dit in overwegen zou nemen. Voor zover ik kan inzien is dit nog niet aangepast.

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen? Ik wil je graag verder helpen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je hulpvraag nu precies is. Laat je het mij weten?

Beste Teresa,

ik probeer hier van te weerhouden, maar helaas moet ik zeggen dat de test is gedaan voordat de versterker was geïnstalleerd. 

Als ik de versterker uitschakel dan heb ik een verbinding van 50mbps (met speedtest indd 65mbs) dus dat is top. Met de versterker dropt het signaal naar 5mbps.

Om nog even antwoord te geven op je vraag wat mijn hulpvragen zijn:

• Voordat ik Glasvezel had, had ik in mijn hele huis internet met een goede snelheid. Waarom heb ik in mijn tuin nu ineens geen internet meer en in mijn slaapkamer?
  • Wanneer worden de tegels goed gezet voor mijn voordeur die neit goed gelegd zijn door de glasvezel installateurs?
  • Wanneer wordt de glasvezelkabel die van buiten naar binnen gaat verplaatst zodat het niet in mijn dagelijkse handelingen in de weg staat.

Ik zal vanavond mijn Router hard resetten. 

De producten die ik dan ga verbinen zijn:

2 telefoons

2 laptops

deurbel

PS5.

de lampen en alle randapparatuur ga ik een paar dagen niet verbinden. mocht je iets willen itesten dan kan dat.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Hey ​@Dalil86, ik vermoed dat de versterker het wifi signaal op een verkeerde manier oppakt of uitzendt, waardoor je verbinding juist slechter wordt. Zonder de versterker lijkt je snelheid wél goed te zijn, dus mogelijk zit daar de bottleneck. Na je harde reset van de router vanavond, adviseer ik om de versterker even opnieuw aan te installeren. Mocht dat nog steeds niet werken, dan denk ik graag met je mee voor een stabielere oplossing. Daarnaast ben ik benieuwd of je de versterker draadloos hebt aangesloten of bedraad, als dit draadloos geweest is kan je hem eens bedraad aansluiten? Is de snelheid dan wel goed?

Tegels bij je voordeur:
Dat hoort natuurlijk netjes achtergelaten te worden. Wil je hiervan wat foto's maken en hier delen? Dan meld ik dit direct bij de uitvoerder.

Verplaatsen FTU:
Waar is het FTU precies geplaatst? Zou je hier ook een foto van kunnen delen? Dit wordt meestal in de meterkast gedaan en in sommige woningen in de woonkamer bij de voorgevel. De netbeheerder plaatst het meestal altijd op de juiste plek voor de woning, in welke dagelijkse handelingen wordt je hierdoor belemmerd? Ik ben namelijk bang dat we dit niet zomaar kunnen verplaatsen en dat dit alleen aangepakt kan worden door www.mijnaansluiting.nl

Ik zie je bericht graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • May 7, 2025

Hey ​@Dalil86, ik vermoed dat de versterker het wifi signaal op een verkeerde manier oppakt of uitzendt, waardoor je verbinding juist slechter wordt. Zonder de versterker lijkt je snelheid wél goed te zijn, dus mogelijk zit daar de bottleneck. Na je harde reset van de router vanavond, adviseer ik om de versterker even opnieuw aan te installeren. Mocht dat nog steeds niet werken, dan denk ik graag met je mee voor een stabielere oplossing. Daarnaast ben ik benieuwd of je de versterker draadloos hebt aangesloten of bedraad, als dit draadloos geweest is kan je hem eens bedraad aansluiten? Is de snelheid dan wel goed?

Tegels bij je voordeur:
Dat hoort natuurlijk netjes achtergelaten te worden. Wil je hiervan wat foto's maken en hier delen? Dan meld ik dit direct bij de uitvoerder.

Verplaatsen FTU:
Waar is het FTU precies geplaatst? Zou je hier ook een foto van kunnen delen? Dit wordt meestal in de meterkast gedaan en in sommige woningen in de woonkamer bij de voorgevel. De netbeheerder plaatst het meestal altijd op de juiste plek voor de woning, in welke dagelijkse handelingen wordt je hierdoor belemmerd? Ik ben namelijk bang dat we dit niet zomaar kunnen verplaatsen en dat dit alleen aangepakt kan worden door www.mijnaansluiting.nl

Mijn verbinding ziet er nu goed uit. Dat is een keer eerder geweest en ineens viel het terug naar 5mbps dus tijd zal het leren of het nu stabiel blijft. Dus voor nu hoeft hier geen aandacht geschonken te worden.

even ter verduidelijking. De locatie van de FTU aansluiting is prima. Alleen de kabel ernaartoe is zo onlogisch gedaan. Onze fietsen staan daar tegen de muur aan. Ze hebben het namaleijk via de schuurt gedaan. Zonder overleg. En het feit dat ze onze vloer hebben beschadigd en vies hebben achtergelaten 

Met mijn klacht en aanvraag heb ik fotos gestuurd. Dat staat allemaal in mijn dossier. Ik refereer je graag daar naar. 

ik heb opnieuw fotos gestuurd.

je mag van mij weten dat mij dit flink irriteert, dit heb ik al allemaal ingeleverd en precies gedaan waarvoor gevraagd, maar ik moet steeds dubbel werk doen. ik wil je daarom ook vragen voordat je een vraag stelt. Kijk alsje alsje alsjeblieft in het dossier. Daarmee voorkomen we dat er weer tijd overheen gaat voordat er een oplossing komt. Wil je nog een voorbeeld zie ook hierboven.. je collega had kunnen zien dat ik gemachtigd ben, maar er wordt maar niet naar het proces gekeken en wat ik heb ingestuurd. Het lijkt elke keer dat als ik een neiuwe collega spreek dat ik letterlijk alle riedeltjes opnieuw moet doen. En daar pas ik voor. Ik hoop dat je dat begrijpt :)

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • May 7, 2025

Mmmm. Behoort die glasvezel over die muur niet in een nette buis te lopen? 

Als er iets tegenaan staat (bv fiets) en die valt om (met stuur achter de draad hangend), dan ben je zo je internet kwijt. Dat zou niet volgens mijn installatie voorschriften zijn. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • May 8, 2025

Tegels bij je voordeur:

Verplaatsen FTU:

En helaas na 2 dagen zit ik op deze snelheid:

wat eerst 60mbps was is nu ineens 20mbps

• Auteur
  • is een Top Poster
  • May 15, 2025

Tegels bij je voordeur:

Verplaatsen FTU:

Hi,

In eerder contact reageert een moderator binnen een dag en nu zijn we een week verder. 

kan hier naar gekeken worden naar het bovenstaande?

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Dalil86, mijn oprechte excuses voor onze late reactie. Ik heb het direct voor je doorgezet naar onze interne contactpersoon. Hij zag zo snel mogelijk de juiste personen aansturen voor je tegels en je hierover informeren. 

Daarnaast zie ik dat er tot en met 8 mei een storing was in de wijkcentrale bij jou in de buurt. Is de verbinding inmiddels verbeterd? Ik zie je reactie graag tegemoet! 😊