Skip to main content

Wat moet ik doen als ik al anderhalf jaar een klacht heb lopen en odido geen contact met mij daarvoor wil opnemen?

Je kunt je vraag hier in jouw topic plaatsen.  Hier lezen moderators mee.

Weet niet waar ik moet beginnen.

Glasvezel aangevraagd

mijn tegels voor mijn deur die zijn scheef gezet

de kabel van glasvezel gaat midden over mijn muur in de schuur waar ik dagelijks bijna tegenaanloop

Slechte verbinding tot geen

2x een monteur die langs is gekomen en aangeeft dat ik mijn abonnement moet verhogen. Het gaat niet om traag internet het gaat om dat ik geen verbinding heb.

Minstens 10x een belofte gekregen dat iemand van backoffice contact met mij zou opnemen om het te bespreken.

wij zijn nu meer dan een ajar verder en na augustus nog steeds niemand gesproken die gaat over de klacht. 

Hey ​@Dalil86, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat dit netjes wordt afgehandeld en je weer een stabiele verbinding hebt. Nu ben ik je dossier ingedoken en zie ik dat dit al geëscaleerd is naar een SET-Klacht in december. Toen heeft de monteur inderdaad aangegeven om de snelheid te verhogen. Je zit nu op 50 Mbit/s en de monteur heeft 65 Mbit/s gemeten. Jij geeft aan dat het gaat over geen verbinding, kan je toevallig aangeven of dit puur op wifi is of ook bedraad en of het op specifieke tijdstippen gebeurd? 

Ik zie namelijk dat je best veel smart apparaten in huis hebt van Tuya Smart Inc, vaak smart-lampen en dat je 2,4 GHz frequentie wordt overbelast. Dit kan ervoor zorgen dat je de uitval ervaart. ]

Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Ook zou ik graag de foto's willen ontvangen van de werkzaamheden van de glasvezel wat niet goed is afgewerkt. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

Hi Tommie,

Ik kon op dat moment niet aanwezig zijn bij de monteur, maar met de versterker was het verlaagd naar 4mb per seconden ( dit heeft een week aangehouden). Haal ik de versterker eruit springt het terug naar 50/60 mb.Dit uitte zich ook op streamingdiensten. Slecht beeldkwaliteit die er lang over deed om goed te bufferen.→ dit is even een zijtak van het bestaand probleem.

Vind het super vreemd dat de monteur dan 50/60 leest met versterker. 

Sure dan kunnen mijn meet apparaten niet stabiel betrouwbaar zijn.. ik heb dezelfde file gedownload en dat was indd rond de 4mb, tijdens de download haal ik de versterker eruit en het springt naar 50/60. Dus voor mij is de meting van de monteur niet (meer) betrouwbaar. Ik wil hier graag een antwoord op of je daar mee eens bent.

Qua apparaten, mag je best weten. In het afgelopen jaar zijn er apparaten er wel bijgekomen. Op het moment van verbinding maken met Glasvezel had ik minder dan de helft van de apparaten en het probleem was er toen ook. Ik ervaar issues vooral meer savonds als ik aan het gamen ben. Ik speel niet actief online(als in multiplayer), maa rmijn PS account valt uit. Dat heb ik voor de glasvezel nooit gehad.

naast de woonkamer heb ik sinds glasvezel geen connectie meer. In mijn serre dus. En op mijn slaapkamer op 1ste verdieping ook geen verbinding meer. Nu heb ik een versterker besteld en ook voor betaald en dat voor niks. Dus dat wil ik als we “klaar” zijn gecrediteerd hebben maar dat snap je wel.

Voor de rest is alles, maar dan ook alles in mijn dossier te vinden. Incl fotos en verslagen. Graag zie ik de moeite van Odidio door met huiswerk contact met mij op te nemen. Lees mijn dossier en lees goed naar de frustraties. We zjin meer dan een jaar bezig :)

Hey ​@Dalil86, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat dit netjes wordt afgehandeld en je weer een stabiele verbinding hebt. Nu ben ik je dossier ingedoken en zie ik dat dit al geëscaleerd is naar een SET-Klacht in december. Toen heeft de monteur inderdaad aangegeven om de snelheid te verhogen. Je zit nu op 50 Mbit/s en de monteur heeft 65 Mbit/s gemeten. Jij geeft aan dat het gaat over geen verbinding, kan je toevallig aangeven of dit puur op wifi is of ook bedraad en of het op specifieke tijdstippen gebeurd? 

Ik zie namelijk dat je best veel smart apparaten in huis hebt van Tuya Smart Inc, vaak smart-lampen en dat je 2,4 GHz frequentie wordt overbelast. Dit kan ervoor zorgen dat je de uitval ervaart. ]

Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Ook zou ik graag de foto's willen ontvangen van de werkzaamheden van de glasvezel wat niet goed is afgewerkt. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

heb mijn profiel aangevuld trouwens!

Hey ​@Dalil86, bedankt voor je uitleg.

Zou je eens voor mij een bekabelde speedtest willen uitvoeren zonder randapparatuur aangesloten op het modem? Ik ben wel benieuwd wat jij ziet namelijk, dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten voor je! 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Toch bijzonder dat je geen atnwoord geeft op het punt waar ik om vraag om SPECIFIEK antwoord op te geven. 

Nogmaals laat Odido zien dat ze niet luisteren naar de klant wat ze nou eigenlijk te zeggen hebben.

Lees mijn stuk terug en ik wil ergens !!!!!SPECIFIEK!!!! (duidelijker kan ik het niet maken jongens, ook ik vind dit super kinderachtig maar kennelijk krijg ik GEEN antwoord op mijn vraag.

Daarbij heb ik meerdere problemen aangeleverd en er wordt op 1 stuk ingezoomd en de rest genegeerd….

dan hier mijn eis: Volg mijn vragen en problemen zorgvuldig anders kan ik niet verder met Odido.

Hoi ​@Dalil86, ik begrijp je reactie volkomen! Maar om het zo snel en goed mogelijk te onderzoeken op dit moment, hebben wij deze gegevens nodig. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Dit is de manier hoe we het het snelst kunnen oplossen voor je en we waarderen je genomen moeite enorm! Groetjes, Ishana

Waarom geef je dan geen antwoord op mijn vraag als je mij zomenorm waardeert.

Ik snap het niet.

Ik stel vragen en krijg gewoon geen antwoord. Wat is dit?

Hier op het forum wordt doorzeuren door de moderatie niet beloond. Dus werk gewoon mee aan het proces en doe de testen zoals hier gevraagd. Ze kunnen de snelheid via een kabel testen , wifi is gewoon best effort.

ik mag er misschien niet op reageren: maar toen ik nog Tuya dingen had in mijn thuis netwerk trokken die mijn gehele wifi dicht omdat die steeds naar de server willen berichten deze zorgen dat je wifi dicht slippen.

ik heb toen alles vervangen naar zigbee dat belast het wifi netwerk niet op die manier

maar als je een 50/60 mbit verbinding hebt met behoorlijk wat iot spul gamet en streamt is dit wel echt een hele lage verbinding tegenwoordig.

en ja testen zonder de wifi aan en alleen eerst een speed test doen kunnen ze zoizo goed zien of de snelheid wel in orde is.

succes verder 

@dirckx  Welkom in de community van Odido!

Hier mag iedereen reageren, vragen stellen en hulp bieden, 

Fijne zondag 

Hier op het forum wordt doorzeuren door de moderatie niet beloond. Dus werk gewoon mee aan het proces en doe de testen zoals hier gevraagd. Ze kunnen de snelheid via een kabel testen , wifi is gewoon best effort.

Wanneer tegen mij is gezegd dat ze uit coulance een monteur hebben langsgestuurd dan word ik daar zenuwachtig van. Alsof Odidio mij een plezier doet. 

Dus ga ik bij mijzelf na of ik het miss verkeerd begrijp. Dan is mijn frustratie volledig onterecht. Om daar achter tekomen moet ik vragen stellen en beter nog, ook een antwoord krijgen. Zo laat je ook zien dat je je klanten hoort.

Daarbij zijn er 3 verschillende punten aangedragen en er wordt op 1 punt ingegaan. De rest wordt voor mijn gevoel tot nu toe volledig genegeerd.

Waarom ben ik al die moeite aan het typen om vervolgens genegeerd te worden. Wordt dit later opgepakt? gaan we er niks mee doen? is dit wat ik moet verwachten?? ik heb geeeeeeen idee. 

Dus nee het is geen zeuren. Het is letterlijk vragen, kun je mij antwoord geven op mijn vraag zo goed als je kan. “En weet ik niet”  is ook een antwoord, maar dat is iig een antwoord. 

Dus wat is volgens jou doorzeuren?

Dit is overigens geen discussie hoor, ik wil graag een antwoord op een vraag zodati k er ook van leer :)

Daarbij zijn er 3 verschillende punten aangedragen en er wordt op 1 punt ingegaan. De rest wordt voor mijn gevoel tot nu toe volledig genegeerd.

Waarom ben ik al die moeite aan het typen om vervolgens genegeerd te worden. Wordt dit later opgepakt? gaan we er niks mee doen? is dit wat ik moet verwachten?? ik heb geeeeeeen idee.

Waren de scheve tegels één van die punten? Misschien had je er dan onder ook een specifieke vraag of wens onder kunnen tikken. Ik las het meer als mededeling. Een echte “specifieke” vraag eronder van “Hoe of wie gaat die tegels nu goed leggen?” was misschien wat duidelijker geweest. (just my 2 cents)

Ook het punt van glasvezel over de muur. Een mededeling leek mij. Of was dit ook een vraag?

Het “doorzeuren” ging denk ik meer over het feit dat jij vraagt om de specifieke ‘vragen’ te beantwoorden. Maar ik lees in jouw posts nergens echte “vragen”. De eerste vraagteken die ik in jouw posts tegenkom is in je laatste post. Maar… misschien ligt dat aan mij (of blijkbaar dus niet).

Waren de scheve tegels één van die punten? Misschien had je er dan onder ook een specifieke vraag of wens onder kunnen tikken. Ik las het meer als mededeling. Een echte “specifieke” vraag eronder van “Hoe of wie gaat die tegels nu goed leggen?” was misschien wat duidelijker geweest. (just my 2 cents)

Ook het punt van glasvezel over de muur. Een mededeling leek mij. Of was dit ook een vraag?

Het “doorzeuren” ging denk ik meer over het feit dat jij vraagt om de specifieke ‘vragen’ te beantwoorden. Maar ik lees in jouw posts nergens echte “vragen”. De eerste vraagteken die ik in jouw posts tegenkom is in je laatste post. Maar… misschien ligt dat aan mij (of blijkbaar dus niet).

Fair enough :) 
De punten die ik aandraag neem ik aan dat het behandeld gaat worden. Anders wordt het een heel moeizaam gesprek. Ik snap je punt overigens hoor. In het dossier bij Odido van een jaar lang is ook alles te vinden. Ook de fotos waar de medewerker om vroeg. 

Dus opnieuw hier alles neerzetten is voor mij ook moeite die ik naar mijn inziens niet meer hoefde te doen als de medewerker het dossier had bekeken. 

Het komt voor mij over of de medewerker geen moeite heeft gedaan om in het dossier te kijken. 

Als dat wel zo is dan hoor ik het graag, maar dat zie ik niet terug helaas. 

@Dalil86 Sorry dat je hier nog geen inhoudelijke reactie op hebt ontvangen. Ik zoek graag voor je uit hoe het precies zit! 

Ik ben gelijk gaan kijken. Echter zie ik dat jouw geboortedatum nog niet overeenkomt met wat er bij ons in het systeem staat. Zou je dit nog aan willen passen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk met je meekijken! 

Geef je mij een seintje als je zover bent?

Reageer