Skip to main content

Connectie problemen Odido Internet (glas) maar ook mobiel


  • is een King Poster
  • 29 reacties

Hallo,

Ervaar nu al een aantal weken issues met het connectoren naar mijn mailserver (bij google / virtual server), zowel via Odido thuis (glasvezel) alsmede mobiel (ook Odido). Gebruik ik VPN of een andere provider dan heb ik geen issues met dezelfde devices… 

 

Incoming Server: mail.xxx.xx

IMAP Port: 993

Outgoing Server: mail.xxx.xxx

SMTP Port: 465


Zij deze poorten afgesloten op het Odido netwerk?

Groet,

J.

Uitgelichte reactie

22 januari 2024

Hi @j0ch3m, dat is vreemd. Dit zijn namelijk de aanbevolen instellingen die je hier hebt staan. Wat ervaar je precies? Kun je bijvoorbeeld geen e-mails versturen of ontvangen? 

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14021 reacties
  • 22 januari 2024

Hi @j0ch3m, dat is vreemd. Dit zijn namelijk de aanbevolen instellingen die je hier hebt staan. Wat ervaar je precies? Kun je bijvoorbeeld geen e-mails versturen of ontvangen? 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 22 januari 2024

Aparte: beide niet.
En lijkt puur op dit specifieke domein. Wellicht een block ergens?
Met VPN naar andere provider en alles werkt.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 7 februari 2024

Dit probleem is er nog steeds.

Betreft verkeer naar IP: 35 212 105 194 - al merk ik hetzelfde met een aantal op google cloud gehoste virtual servers. 

Nogmaals: VPN naar andere netwerk provider en issues zijn weg. Zowel issues op mobiel (4/5G) alsmede thuis internet via Odido. KPN netwerk geen issues.

Wat nu? Want dit werkt erg irritant.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14021 reacties
  • 8 februari 2024

Hey @j0ch3m, welke mailserver gebruik je precies? Heb je de instellingen daar nagekeken? 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 8 februari 2024

Instelingen heb ik naar gekeken.. die kloppen.
De grap is dat dezelfde devices wel werken via VPN over Odido of via een andere provider.

Kan je een PM sturen met server details (ga ik hier niet posten ;-)).


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14021 reacties
  • 9 februari 2024

Bedankt voor de info @j0ch3m!

Ik ben op onderzoek uitgegaan en zie dat je op 19-01 een DHCP-server migratie gehad hebt en daardoor een nieuw IP-adres hebt gekregen. Kan het daar aan liggen? 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 9 februari 2024

Hallo,

Dat lijkt me stug. Maar zal dit weekend alles nog eens resetten. 
 

met vr gr 

Jochem


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 9 februari 2024

Immers.. problemen heb ik ook op Odido mobiel. En niet met kpn en Vodafone.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14021 reacties
  • 12 februari 2024

Hey @j0ch3m, zijn de problemen nog voorgekomen in het weekend of lijkt het opgelost te zijn? Voor mobiel kan ik jammer genoeg niks voor je betekenen, ik adviseer je daarom om een nieuw topic aan te maken en in de juiste subcategorie te plaatsen. Dan pakt mijn collega het verder op! 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 16 februari 2024

Hi Tommie, het was even paar dagen weg (4) en het feest is wet begonnen.
Wederom dezelfde issues via vast.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 18 februari 2024

Hoi @j0ch3m, toen het de dagen weg was, had je toen iets ondernomen waarna je dit ervoer? Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 29 reacties
  • 18 februari 2024

Hi, niks.. 's avonds nog mail kunnen ontvangen en versturen - 's ochtends werkte het niet meer.

Er gaat mijn inziens is mis met routering. 
Voor de zekerheid harde reset aan mijn kant uitgevoerd, lost het probleem niet op.

Op moment als ik VPN aanzet werkt alles naar behoren.

Dus geen idee wat er mis gaat maar begint nu irritant te worden.

Groet.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 177 reacties
  • 18 februari 2024

@j0ch3m  Als je denkt dat het met de routering misgaat, dan zou je eens met traceroute/tracert kunnen kijken.

Ik heb traceroute, ik zou daarmee dit doen: traceroute -T -O info -p 456 35.212.105.194

Uitleg:

-T : gebruik TCP SYN (i.p.v. ICMP ECHO)

-O info : welke output je wilt zien

-p : je destinion port, dus 465 of 993

Vergelijk de output met/zonder VPN, en je ziet dan mogelijk waar de kink in de kabel zit.

Als jij tracert gebruikt, moet je zelf even opzoeken hoe je daarmee hetzelfde bereikt.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen