Skip to main content

Beste,

Bij T-Mobile heb ik ongeveer twee jaar geleden een abonnement aangeschaft voor 100Mbps. Op de website van T-Mobile staat dat 100 uiteraard niet behaald kan worden maar 1 op de 10 testen op 90% moet uitkomen. 8 van de 10 85% of hoger en alle metingen moeten tenminste 75% of hoger zijn.
De afgelopen maand heb  

Al een aantal maanden ervaar ik een verbinding die hier totaal niet aan voldoet, zowel draadloos als bedraad kom ik onmogelijk boven de 85 procent uit en krijg soms zelfs snelheden tot 60Mbps. Daarom heb ik besloten om een programma elk uur een speedtest te laten voeren. Hier op is te zien dat mijn snelheid gemiddeld rond de 70~75Mbps ligt en heb in bepaalde dagdelen zelfs gemiddelden van 40Mbps.

2 weken terug heb ik daarom besloten om langs te gaan in een T-Mobile winkel om te vragen wat hier precies de bedoeling van is. Ik betaal tevens voor 100, er wordt 95 beloofd (staat tevens gewoon op de website tijdens het afsluiten van een abonnement). In de winkel zei de beste man dat mijn huis maar 80 kan halen en dat dat heel normaal is. "Mijn collega's hebben dan iets verkeerds aan u beloofd.”

Vervolgens de klantenservice gebeld, zoals gewoonlijk 30 minuten in de wacht gestaan om vervolgens zonder 'iets’ op de hoorn gegooid te worden. Daarna weer 30 minuten in de wacht gestaan om vervolgens van een medewerker te horen dat T-Mobile hiermee aan de slag gaat, het naar de backoffice wordt gestuurd en ik hier binnen een week antwoord op zou krijgen. Dat is ondertussen al 2 weken terug (15/01/23).

Nu ontvang ik graag compensatie voor de false advertising. Mij wordt hetgeen in de 2e alinea beloofd en op geen enkel punt wordt er aan de belofte gehouden, al eerder (jaar terug) is er een monteur langsgekomen om de slechte verbinding te bekijken en dat leek toen te zijn verholpen, nu geldt hetzelfde probleem en voel ik mij als klant aan mijn lot overgelaten. Vooral na de urenlange wachtrijen aan de telefoon en de radiostilte die daarna volgt. Vanuit mijn kant heb ik voor mijn idee voldoende gedaan om jullie met een oplossing te laten komen en daarom vraag ik nu compensatie voor de false advertising die er is gedaan, gezien ik niet door de chat kom en geen zin heb om uren lang aan de lijn te hangen doe ik deze aanvraag via dit platform.

Hey @stefve, ik wil dat je optimaal kunt genieten van de maximale, haalbare, snelheid op je adres. Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Je maximale haalbare snelheid is 94 Mbps download en 29 Mpbs upload snelheid. De minimale snelheid die je moet kunnen behalen is 75% van de haalbare snelheid. 75% van 94 Mbps = 70.5 Mbps. Kan je voor mij een aantal testen uitvoeren? Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Aan de hand van de screenshots krijg ik een beter beeld van je internet snelheid. Dan kan ik kijken of er iets aan te doen is, en of er een compensatie mogelijk is voor je. Alvast bedankt voor de moeite! Talk soon.


Reageer