Beantwoord

Camera kan niet verbinden met router


  • heeft eerste post geplaatst
  • 30 reacties

Goedeavond,

Ik kan mijn camera niet verbinden met router ik heb zelf gesplitst het 2.4G en 5G en de naam veranderd maar kan niet verbinden ik heb ook vaak gebeld ze zeggen alleen dat 2.4G en 5G splitsen en de naam veranderd maar werk niks weet iemand de oplossing?

icon

Beste antwoord door Dalip 12 June 2024, 16:51

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Gewijzigd van Internet aanbieder?

Ondanks de weinige gegevens.

Probeer de camera een fabriek reset uit te voeren en daarna en compleet nieuwe installatie.uit te voeren. Het splitsen van de 2.4 en 5 Ghz wifi kan helpen maar bij camera's niet altijd direct nodig..

Welk merk camera of welke app of anders om de beelden te bekijken kan al helpen om de meelezers op dit forum wat meer zicht op de uitdaging te geven.

Dat heb ik all geprobeerd werk niet met mijn oude router van online werk normaal maar met odido router werk niet ik heb gesplitst en zelf de naam en kanal veranderen en werk niet deze advies van u staat ook op Google maar geen effect. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Dalip, ik heb hier wat instellingen gewijzigd in je modem wil je deze opnieuw opstarten en weer proberen om de camera te verbinden? Mocht het hierna nog niet werken, wil je me dan laten weten welk merk en type camera je precies gebruikt? Dan kunnen we aan de hand daarvan verder kijken voor je! 

Hoi Nora, bedankt voor je reactie ik heb weer geprobeerd werk niet ik denk dat deze router van odido is niet helemaal goed ik heb alles gedaan van splitsen tot kanal wijzigen en andere naam gezet de camera werk niet met mijn oude router van online.nl werk normaal en ik vind raar alle andere apparaten van wasmachine tot lampen werken goed,alleen mijn camera niet ik zie op review dat niemand heeft deze problem met camera opgelost, Ik denk dat je moet deze problem bij de technische mensen van odido melden 'en moeten het probleem oplossen of andere update maken,ik dat mensen gaan weg van odido ik ben ook aan het kijken andere abonnement bij andere provider te nemen waar zonder problemen kan mijn apparaten aansluiten.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Dalip, het zijn waarschijnlijk ook instellingen die in je router aangepast moeten worden zodat de camera weer goed verbinding kan maken! Zou je me zoals eerder aangegeven, kunnen doorgeven welk merk en type camera je probeert te verbinden? Dan kan ik gerichter zoeken naar welke instellingen eventueel aangepast moeten worden! 

Zet de WPA3 eens uit en op WPA2

Hoi Nora ik heb gisteren dat gedaan ik ga weer proberen en bedankt voor je reactie. 

De camera is Sinji Smart Wifi

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dalip, ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je eens kijken of de camera nu wel een verbinding tot stand kan krijgen? Let op, het kan zijn dat andere apparaten de volgende melding gaan laten zien: “WPA-3 vereist”, als dit het geval is dien je het netwerk op het device volledig te vergeten en opnieuw mee te verbinden. Dan krijg je weer verbinding.  

Hoi Tommie, Ik ben aan het werk ik ben rond 16:00 uur thuis dan ga ik proberen.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is helemaal goed @Dalip. Ik hoop dat het lukt en anders zie ik graag je terugkoppeling tegmoet! 

Hoi Tommie, Ik heb net geprobeerd verbinding te maken mijn camera met router is mijn niet gelukt ik heb zelf zondag geprobeerd van WPA-3 naar WPA-2 en wifi 5G uitgezet en ik heb zelf de naam veranderd en het kanaal maar werk niet. 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je de instellingen zelf weer teruggezet @Dalip? Ik zie dat alles weer aan staat namelijk. 

Ja ik heb gereset, omdat andere apparaten zijn all verbonden me de standaard, Ik heb erste geprobeerd mijn camera verbinding te maken maar alles wat we proberen werk niet, hoe kan dat met mijn oude router van online wat ik nog heb werkt goed en vind de camera binnen 15 seconden.

Reputatie 7
Badge +9

Wat geeft de camera precies aan als je hem wilt verbinden @Dalip? Heb je toevallig het MAC-adres van de camera voor mij? 

Ik heb foto gemaakt 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt erop dat de foto niet goed is doorgekomen @Dalip. Zou je hem nog eens willen plaatsen? 

 

Hoi Tommie,

Ik heb je foto gestuurd als niet goed zichtbaar is dan deze model camera is:

Mode siwc-01

Sn (cid): 200000251331

Power:5v/500mA

Reputatie 7
Badge +2

@Dalip Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik kijk graag met je mee!

Wil je eens nagaan of het SSID en wifiwacht woord geen rare tekens bevatten? Mocht dit wel het geval zijn, wil je dit dan aanpassen? Je kunt het modem ook een factory reset geven en gebruik maken van de gegevens achter op het modem. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

Hoi Teresa, Ik heb all erder het wachtwoord gewijzigd en andere naam maar de camera maakt geen verbinding met router ik ga weer als ik thuis ben probere, maar ik denk dat we proberen all paar dagen dezelfde manier verbinding te maken, en ik lees bij review dat niemand heeft deze problem opgelost.

Hoi, ik heb email gestuurd naar de site war ik de camera gekocht wilt u kijken wat ze hebben geschreven. 

Beste Dalip,


Hartelijk dank voor uw mail. 

Wat jammer te horen dat u geen connectie heeft kunnen maken met uw Sinji apparaat. Ik loop even door de stappen heen met u!
 

Stap 1: Voeg een apparaat toe aan de smart life app.

inline_image_67465_hwnQmZR0G5Ixp0JZBcvsQSMbIli81hxTgFG9b2Xo_1646046913303.1646046913303.png

Stap 2: Selecteer het apparaat dat u toe wilt voegen uit de lijst

Stap 3: Reset het apparaat tot het snel knippert, ongeveer twee keer per seconde. 

Stap 4: Voer de netwerkgegevens in van uw thuisnetwerk. De naam wordt overgenomen van het wifinetwerk waar de telefoon mee verbonden is, het wachtwoord moet u waarschijnlijk zelf nog even invullen. 

inline_image_67465_ZlDBjIIAp7LUNiAzalZ6TQKM70XPo1wYTHb8t7qN_1646047333624.1646047333624.png

Let hier op dat het een 2,4GHz netwerk moet zijn, niet een 5GHz of zogeheten "dual-band" netwerk. Dual band houdt in dat beide signalen door elkaar uitgezonden worden onder dezelfde naam. Als dit het geval is, dan moet de 5GHz tijdelijk even uitgezet worden, of een andere naam krijgen zodat de twee netwerken uit elkaar gehouden kunnen worden.

Als de gegevens zijn ingevuld, kunt u op "volgende" drukken.

Mocht de installatie vastlopen in het scherm dat volgt:

undefined_67465_wLYGAGpbufd8i0VHtpvWCk6AARuYzHxnDQQKJdTy_1646048811106.1646048811106.png

Dan kunnen er een aantal problemen (en oplossingen) zijn.

a) De connectie met uw wifi is niet sterk genoeg.
Houd het apparaat, uw telefoon en uw wifi router zo dicht mogelijk bij elkaar om een goed signaal te garanderen.

b) Uw telefoon is toch verbonden met een 5GHz netwerk.
Zorg ervoor dat uw router of geen 5GHz uitzendt, of dat het 5GHz netwerk een andere naam heeft dan uw 2,4GHz netwerk, zodat u zeker weet met welke u verbonden bent. Veel van onze klanten hebben thuis een Experia box v10 van KPN, dus hier even een voorbeeld van hoe dit in te stellen is:

undefined_67465_p1lIKfFNLdKDsnFvixtUrmdsiyxEwGeKGf2yWe5z_1646049128521.1646049128521.pngDe namen zijn in dit voorbeeld nog hetzelfde, maar als u hier, zoals in het rood aangegeven, de frequentie achter vermeld, dan zijn de namen verschillend en is duidelijk aan de naam te zien welk netwerk welke is. Inloggen in uw router doet u via de internetbrowser, de nodige gegevens vind u vaak op de achterzijde van uw router, of is nog gebruikersnaam: ADMIN en wachtwoord: [leeg] bij veel routers, voor u een eigen wachtwoord heeft ingesteld.

c) Er staat een firewall ingesteld

U kunt in dat geval in uw router even de firewall tijdelijk aansluiten, het apparaat toevoegen, en de firewall weer aan zetten in de router.

Als u de stappen in deze mail volgt zou u er uit moeten komen. Als u er nog steeds niet uitkomt, dan horen wij u natuurlijk graag weer!

d) Uw wifi staat op wifi 6 ingesteld

Deze functie moet uit staan om het mogelijk te maken voor smart home apparaten om connectie te maken via de wifi. U kunt het beste even zoeken op internet naar het model van uw router plus de zoekterm "wifi 6 uitschakelen".Hier weer even een voorbeeld van hoe het op de experiabox zou werken:

https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/15075/

Hopelijk werkt een van deze opties ook voor u, anders horen wij het natuurlijk graag!

 

 

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

 

Product Specialist | Sinji Products Afbeelding met illustratieAutomatisch gegenereerde beschrijving

Reflectiestraat 14
2631RV Nootdorp
Nederland
T +31 (0)174700216
E: support@sinjiproducts.com
W: www.sinjiproducts.com

On Thu, May 23, 2024 6:56 PM, wrote:

Dear Dalip Asanovski,

Reputatie 7
Badge +2

@Dalip Dank je wel voor de aanvullende informatie! 

Als ik het goed begrijp werkt het apparaat alleen met een 2.4Ghz verbinding. Ik heb de bandsteering op het modem uitgezet, zodat je nu kunt kiezen of je verbinding maakt met het 2.4Ghz netwerk of 5ghz. Wil je nogmaals proberen te verbinden? Ik ben benieuwd! 

Hoi Teresa, Ik heb net geprobeerd verbinding te maken, de camera maken niet verbinding met router, Ik heb met mijn oude router van online.nl makt wel verbinding ik heb mijn oude router bij odido router gekoppeld, Ik vind beetje raar dat we als wat geprobeerd werk niet, en ik ga resetten nu mijn router dan gaan alle apparaten automatisch verbinding zonder opnieuw te verbinden. 

Reageer