Ik heb bufferbloat problemen, welke ik vooral merk tijdens online werkmeetings en online gamen. Dit zorgt er praktisch voor dat je bij meetings merkt dat iemand z'n stem ineens stopt en het apparaat dit 2 seconden later versneld afspeelt. Bij online gamen merk je dat het beeld even stopt en 2 seconden later zich versneld ‘inhaalt’. Dit gebeurt via Wifi, het probleem wordt met kabel iets minder, maar helaas heb ik niet in alle apparaten de mogelijkheid een kabel aan te sluiten en volgens online bufferbloat tests is het probleem nog steeds ‘significant’ aanwezig met kabel. Daarnaast denk ik dat het probleem steeds erger is geworden de afgelopen maanden, eerder heb ik het niet of nauwelijks gemerkt.
Ik heb zelf nog even gegoogeld of er iets aan de instellingen kan worden gedaan van mijn router, Zyxel T50, maar dit lijkt niet het geval en daarnaast ontbreekt het mij aan de technische kennis om precies te weten wat ik dan eigenlijk aanpas in de instellingen.
Ik heb al geprobeerd om kabel er 10 seconden uit te halen en weer in te stoppen (ook van mijn glasvezelkastje) en ook een complete reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.
Hulp hierbij zou erg welkom zijn.