Skip to main content
Beantwoord

blokkade laptop tot internet door thuisnetwerkbeheerder


Hoi, ik ben nu al een week bezig om via mijn laptop op het internet te komen. Afgelopen zondag kregen we een melding over het netwerk via overal veilig online en de optie om dit te blokkeren. Denkend dat we een virus in quarantaine zouden zetten hierop geklikt. Blijkt nu dat we de toegang van de laptop tot het internet geblokkeerd hebben. Alles gedaan betreffend, router, modem uitzetten, resetten, licentie apparaat ingetrokken, enz. 5 telefoontjes odido, monteur odido, winkel odido. Helaas geen succes, ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn die dit is gebeurd. Lang verhaal in het kort, hoe kan ik de blokkade ongedaan maken?

 

Beste antwoord door John-1961

rvk01 schreef:

TVO (Thuis Veilig Online) kun je niet “overal” verwijderen. Het staat n.l. niet op de apparaten zelf maar zit in de router. OVO (Overal Veilig Online) kun je wel verwijderen want dat is een soort virusscanner die je op de apparaten zelf installeert.

Als het probleem in TVO (Thuis Veilig Online) zit, dat die dus een apparaat blokt, dan zou je die uit moeten schakelen.

Heb je overigens in de “Thuis Veilig Online app” gekeken??? Want dat lijkt mij een andere app te zijn dan de “Overal Veilig Online app” !!!

Overal Veilig Online (Antivirusscanner):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.ms.tmobile_nl&hl=nl

Thuis Veilig Online (GEHELE netwerk beveiliging):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.sensesdk.veiligonline.tmobilenl&hl=nl

 

Beste RVK1, je bent een topper. De tweede app geïnstalleerd, hier stond onze laptop geblokkeerd, deze verwijderd en voila, internet. Super bedankt. 

Bekijk origineel

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 28 maart 2025

Hey ​@John-1961, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad wel een gek scenario, ik heb dit nog niet eerder voorbij zien komen dat TVO een laptop volledig blokkeert. Ik kan proberen om TVO tijdelijk uit te schakelen op het modem met jouw toestemming, dit kan echter pas maandag omdat de persoon die dit kan op dit moment niet aanwezig is. Vind je dat goed? Dan kunnen we gelijk zien of dit door TVO komt. Zou je mij dan maandag hier een seintje willen geven? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi Tommie, dankjewel voor je antwoord.

Als dat zou kunnen graag, alhoewel ikzelf ook al de TVO, na de eerste melding overal verwijderd had. Kun je me een tijd aangeven hoe laat je tijd hiervoor hebt?


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 990 reacties
  • 28 maart 2025

TVO (Thuis Veilig Online) kun je niet “overal” verwijderen. Het staat n.l. niet op de apparaten zelf maar zit in de router. OVO (Overal Veilig Online) kun je wel verwijderen want dat is een soort virusscanner die je op de apparaten zelf installeert.

Als het probleem in TVO (Thuis Veilig Online) zit, dat die dus een apparaat blokt, dan zou je die uit moeten schakelen.

Heb je overigens in de “Thuis Veilig Online app” gekeken??? Want dat lijkt mij een andere app te zijn dan de “Overal Veilig Online app” !!!

Overal Veilig Online (Antivirusscanner):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.ms.tmobile_nl&hl=nl

Thuis Veilig Online (GEHELE netwerk beveiliging):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.sensesdk.veiligonline.tmobilenl&hl=nl


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025

Beste rvk1, bedankt voor je reactie. Ik had OVO van mijn computers en telefoons verwijderd, dus de software.  Ik heb alleen de app OVO op de telefoon staan van mijn vrouw (Thuisnetwerkbeheerder). Ik ga eens op zoek naar de app van TVO. Bedankt.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025
rvk01 schreef:

TVO (Thuis Veilig Online) kun je niet “overal” verwijderen. Het staat n.l. niet op de apparaten zelf maar zit in de router. OVO (Overal Veilig Online) kun je wel verwijderen want dat is een soort virusscanner die je op de apparaten zelf installeert.

Als het probleem in TVO (Thuis Veilig Online) zit, dat die dus een apparaat blokt, dan zou je die uit moeten schakelen.

Heb je overigens in de “Thuis Veilig Online app” gekeken??? Want dat lijkt mij een andere app te zijn dan de “Overal Veilig Online app” !!!

Overal Veilig Online (Antivirusscanner):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.ms.tmobile_nl&hl=nl

Thuis Veilig Online (GEHELE netwerk beveiliging):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.sensesdk.veiligonline.tmobilenl&hl=nl

 

Beste RVK1, je bent een topper. De tweede app geïnstalleerd, hier stond onze laptop geblokkeerd, deze verwijderd en voila, internet. Super bedankt. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025

Beste Tommie van Odido, zoals je kunt lezen is het opgelost. Er zijn twee apps, een TVO en de ander OVO, de laptop is inmiddels gedeblokkeerd dankzij de tip van RVK1.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dank voor de update ​@John-1961 en dank voor de hulp ​@rvk01! Ik laat het Tommie weten!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi Cheyenne, bedankt voor de service. Ik had ook een ‘klacht’ via Odido ingediend moet ik die een mail sturen of doen jullie dit ook ?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@John-1961, als je dit via een contactformulier hebt gedaan komt hier automatisch antwoord op. Dit kan wel even duren, de wachttijd is hier wat langer. Om te voorkomen dat we dubbel werk doen, zou ik je wel willen vragen deze reactie af te wachten, mocht dat geen probleem zijn voor jou!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi Cheyenne,

geen probleem wacht ik de reactie af. Dankjewel en fijn weekend..


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen