Beantwoord

Bestaand Unify netwerk omhangen achter Zyxel

  • 22 May 2024
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Hoi, ik ben afgelopen week klant geworden bij Odido voor internet + TV. Daarvoor zat ik bij Ziggo en had ik een Unify netwerk (USG router - Poe Switch - Cloud Key Gen2 Plus / Access points / Camera’s / Deurbel) achter de router van Ziggo hangen (die in Bridge modus stond). Nu begreep ik dat de Zyxel modem niet op bridge modus gezet kan worden en de Odido ondersteuning is er eigenlijk niet. Er wordt vooral naar deze community gewezen, dus vandaar dat ik het nier probeer. Is er ergens een soort handleiding beschikbaar voor de instellingen die ik in de Zyxel moet wijzigen (en het liefst ook in mijn Unify netwerk) om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb even gezocht, maar vond vooral een handleiding van 5 jaar geleden met andere modems en wat meer specifieke vragen voor problemen en netwerken die volgens mij veel ingewikkelder zijn. Hulp wordt zeer gewaardeerd!

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 May 2024, 20:20

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

heel simpel:

  • haal de zyxel er tussen uit. Sluit 'm af en zet 'm ergens op zolder.
  • stel de WAN interface van de Unifi router in op DHCP en stel vlan in op 300.
  • sluit de unifi router aan op de glas converter.
  • geniet…..

ps. dit is al best vaak langsgekomen, zeker vaker dan 5 jaar geleden.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RajkoReijnen 

Hier nog een foto van de instellingen op de USG :

 

heel simpel:

  • haal de zyxel er tussen uit. Sluit 'm af en zet 'm ergens op zolder.
  • stel de WAN interface van de Unifi router in op DHCP en stel vlan in op 300.
  • sluit de unifi router aan op de glas converter.
  • geniet…..

ps. dit is al best vaak langsgekomen, zeker vaker dan 5 jaar geleden.

Bedankt voor de snelle reactie! Na even zoeken naar het password van de USG (staat ergens in de Unify Controller) en een factory reset van de USG (telefoon kreeg geen IP adres) en diverse restarts lijkt het nu allemaal goed te werken! 

Hallo @RajkoReijnen 

Hier nog een foto van de instellingen op de USG :

 

Bedankt Waqqas, super handig zo een snelle en goede hulp!

Reageer