Airport Time Capsule icm Zyxel T56

  • 9 March 2024
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Reputatie 1

Beste mensen,

Ik heb diverse posts gelezen over soortgelijke vraagstukken (het gebruik van AirPort Time Capsule), maar det teksten die ik lees zijn voor mij te technisch.
Ik heb problemen met de Airport (schijf wordt niet gevonden / kan backup niet maken / kan m’n bestanden niet terugvinden). Ik weet niet wat de oorzaak van dit probleem is. Komt het door de Zyxel T56 of is er iets met de Time Capsule aan de hand?
Wie kan mij stap-voor-stap op weg helpen / verwijzen naar een stap voor stap beschrijving?
Als er een andere plug n play router is die alle problemen in 1 keer verhelpt, sta ik daar ook voor open. Ik heb geen ingewikkelde digitale setup: modem/router + AirPort Time Capsule + Tado slimme thermostaat.
That’s it. Geen VoIP, geen verdere uitbreidingen.

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @bassemans66 

Werkt het internet wel via je eigen router?

Er zijn geen plug & play routers behalve die van Odido. Als een router VLAN ondersteuning heeft dan kan je die aansluiten ipv de Zyxel.

VLAN 300, connectie type DHCP.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bassemans66 

Werkt het internet wel via je eigen router?

Er zijn geen plug & play routers behalve die van Odido. Als een router VLAN ondersteuning heeft dan kan je die aansluiten ipv de Zyxel.

VLAN 300, connectie type DHCP.

Reputatie 1

Hallo @bassemans66 

Werkt het internet wel via je eigen router?

Er zijn geen plug & play routers behalve die van Odido. Als een router VLAN ondersteuning heeft dan kan je die aansluiten ipv de Zyxel.

VLAN 300, connectie type DHCP.

Het internet doet het gewoon via de Zyxel. Het lastige is dat de Airport ‘vreemd’ doet (ik zie wel mappen met data maar kan die niet bereiken, En een backup maken lukt ook niet. En komt dat nu doordat de Zyxel dwarsligt, of is er iets aan de hand met de Airport Time Capsule.
Ik heb nu een nieuwe schijf aangeschaft, deze met usb aan de iMac en MacBook gehangen, dan werkt de TimeMachine wel. Dus dat is niet de oorzaak van het probleem.

 

Reputatie 7
Badge +15

@bassemans66

En het internet via de Time Capsule werkt ook wanneer aangesloten achter de Zyxel? De Zyxel zou niks moeten blokkeren volgens mij.

Reputatie 1

> Airport Time Capsule via Ethernet WAN >  Zyxel
> Wireless internet van de Airport doet het.

Reageer