Skip to main content

Beste moderators. Morgen komt de Guidion monteur voor de installatie. (Overigens werkt alles al sinds de KPN monteur gereed was.)  Hierna wil ik mijn eigen fritzbox 5590 XGS-PON gaan inzetten als ONT en router. Binnen alle reacties over dit onderwerp lees ik twee methode van aanmelden. 1e doorgeven van het modem nr van de fritzbox aan jullie zodat het wordt gewijzigd. 2e Ik heb ook een paar keer gelezen dat je het ID van de bestaande ONT kan overnemen in de settings van de fritzbox. De 2e is super handig omdat in geval van storing men zonder tussenkomst van jullie de ‘oude’ ONT kan terug plaatsen. Is er één juiste methode of kan beiden ?

Hallo @iko 

Je dient het modem-id door te geven aan een moderator. het serienummer van de ONT overnemen in de Fritzbox is alleen mogelijk bij GPON.

Hallo @iko 

Je dient het modem-id door te geven aan een moderator. het serienummer van de ONT overnemen in de Fritzbox is alleen mogelijk bij GPON.

Bedankt voor je reactie

Ja die had ik gelezen. Maar ergens staat een oplossing, ook van XGS-PON, waar dat niet werkte. Moderator @Tommie van Odido  adviseert, als ik het goed begrijp om het ONT nummer van de bestaande ONT in de Fritz box fiber instellingen in te geven en dat werkte. Vandaar mijn vraag. Het zou bij een storing veel schelen om niet elke keer het modem id te moeten veranderen. 

Reageer