Skip to main content
Beantwoord

3 wifi punten.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goededag,

Ik ben sinds 2022 klant bij Odido (T-Mobile) en sindsdien maak ik gebruik van 3 wifi punten.

Nu heb ik sinds vorige maand (Februari) een nieuwe zyxel56 modem gekregen i.v.m internet snelheid problemen.

Sinds ik het nieuwe modem heb weigerd Odido 3 wifi punten op te sturen omdat hun aangeven dat 3 wifipunten niet werken op 1 modem, ik heb hier al 7 mensen overgesproken.

Ik heb sinds ik mijn nieuwe modem heb al 3 wifi punten actief staan 2 nieuwe en 1 oude. 

Tot op heden nog geen enkele problemen gehad met internet, alleen met het systeem van Odido dat hun niet 3 nieuwe wifi punten kunnen toesturen alleen maar maximaal 2. 

Vandaag kreeg ik een email dat ik mijn oude wifi punt moest terug sturen of een boete betalen.

Ik had nog geen eens een mail gehad dat ik hem retour zou moeten sturen, ik wil namelijk gebruik blijven maken van 3 wifi punten omdat ik anders geen wifi in de tuin heb. 

Dit heb ik namelijk ook al 7x aangegeven bij de klantenservice en had ik gevraagd of een leidinggevende mij zou kunnen bellen omdit probleem op te lossen. 

De 7de werknemer die ik heb gesproken bij Odido gaf mij het advies om hier een post te plaatsen zodat dit probleem direct met het hoofdkantoor kon worden opgenomen en hopelijk ook opgelost kan worden, met een 3de nieuwe wifi punt.

mvg,

Kevin

Beste antwoord door rvk01

Het probleem zal waarschijnlijk zijn dat er maar 2 wifi plus punten in de mesh opgenomen kunnen worden. De 2e die jij gebruikt zal waarschijnlijk niet in mesh staan maar gewoon als extra access punt (dat is iets anders).

Dit zou je in de router pagina ook moeten kunnen zien onder Draadloos > EasyMesh.

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

Hoeveel wifipunten kan ik aansluiten? Maximaal 2. Heb je 2 wifipunten, dan moet je er 1 op je modem aansluiten met een kabel. Het andere wifipunt kan je daarna draadloos gebruiken en daar zet je het mesh-wifinetwerk op. Het is wel belangrijk dat je het wifisignaal op de modem zelf uitzet. Anders kan het zijn dat je internet minder snel of stabiel word

Zie ook dit topic:

Bekijk origineel

4 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • Antwoord
  • 20 maart 2025

Het probleem zal waarschijnlijk zijn dat er maar 2 wifi plus punten in de mesh opgenomen kunnen worden. De 2e die jij gebruikt zal waarschijnlijk niet in mesh staan maar gewoon als extra access punt (dat is iets anders).

Dit zou je in de router pagina ook moeten kunnen zien onder Draadloos > EasyMesh.

Hoeveel wifipunten kan ik aansluiten? Maximaal 2. Heb je 2 wifipunten, dan moet je er 1 op je modem aansluiten met een kabel. Het andere wifipunt kan je daarna draadloos gebruiken en daar zet je het mesh-wifinetwerk op. Het is wel belangrijk dat je het wifisignaal op de modem zelf uitzet. Anders kan het zijn dat je internet minder snel of stabiel word

Zie ook dit topic:

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 maart 2025
rvk01 schreef:

Zie ook dit topic:

dat klopt maar ik heb dat ook aangegeven bij de klantenservice en de technische afdeling. maar hun blijven der bij dat het ongemogelijk is. en dat het modem niet meer dan 2 versterkers aan kan hoe die dan ook is aangesloten.

momenteel haal ik overall 700mb+ met 3 punten en mijn modem actief. ook mijn 3de wifi punt die op zolder staat zonder kabel haal ik boven de 600mb+ die functioneert als router. 

echter vind ik het zeker niet netjes van Odido dat hun mij een boete willen laten betalen zonder dat ik ook maar 1x ben gewaarschuwd dat ik iets zou moeten terug sturen. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 21 maart 2025

Hoeveel laten ze je betalen voor zo'n oud apparaat van 3 jaar oud als boete? (ik weet niet of ze die dingen ook in 5 jaar afschrijven zoals bij Ziggo zodat de boete erg laag is)

Wat betreft huren... hun systeem zal er niet in voorzien dat je meer dan twee punten kunt huren.

Anders even aangeven dat je wilt dat een moderator er naar kijkt. Maar ik weet niet of dit dit kunnen overrulen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8674 reacties
  • 21 maart 2025

Als je meer dan 2 punten nodig hebt, neem dan een (provider onafhankelijk) mesh systeem. DECO is een heel goed systeem in meerdere snelheden, de M5 serie heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen