Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1196 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 30 juni 2024
Hrnkaya schreef:

Al twee keer modem + ONT laten vervangen zonder succes. @chefneliz Hartelijk dank voor jouw inzet. Het is fijn om te lezen dat het eindelijk een erkend probleem is. 

Al maanden lang kampen wij met dit probleem, maar we betalen de volle pond voor een halve service. Hoe krijgen wij dit gecompenseerd? @Cheyenne van Odido 

Geen probleem @Hrnkaya ,

Ik begrijp heel goed hoe ontzettend ruk het is. Heb al meerdere malen een volle werkdag (ik werk vaak 's avonds) verspilt omdat het echt niet te doen was. 

Welk ONT heb je twee keer ontvangen? Ik ervaar het probleem met Genexis ONT's met HV:1.1 (staat op de sticker achterop). Sinds het Nokia ONT (ik weet niet of Odido die ook levert) ervaar ik het probleem gelukkig niet meer. Wat je kunt doen, is een VPN gebruiken. Zodra de verbinding met het VPN tot stand is gebracht zul je de problemen niet meer ervaren. Hopelijk helpt dat je iets...

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 30 juni 2024
Renso schreef:
Hrnkaya schreef:

Al twee keer modem + ONT laten vervangen zonder succes. @chefneliz Hartelijk dank voor jouw inzet. Het is fijn om te lezen dat het eindelijk een erkend probleem is. 

Al maanden lang kampen wij met dit probleem, maar we betalen de volle pond voor een halve service. Hoe krijgen wij dit gecompenseerd? @Cheyenne van Odido 

En heb ik de mogelijkheid om onder het contract uit te komen...de eerste maanden gingen goed en toen was het bagger.

Ik heb oprecht geen 7 dagen vlekkeloos gebruik kunnen maken van mijn internet sinds november.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 30 juni 2024
chefneliz schreef:
Hrnkaya schreef:

Geen probleem @Hrnkaya ,

Ik begrijp heel goed hoe ontzettend ruk het is. Heb al meerdere malen een volle werkdag (ik werk vaak 's avonds) verspilt omdat het echt niet te doen was. 

Welk ONT heb je twee keer ontvangen? Ik ervaar het probleem met Genexis ONT's met HV:1.1 (staat op de sticker achterop). Sinds het Nokia ONT (ik weet niet of Odido die ook levert) ervaar ik het probleem gelukkig niet meer. Wat je kunt doen, is een VPN gebruiken. Zodra de verbinding met het VPN tot stand is gebracht zul je de problemen niet meer ervaren. Hopelijk helpt dat je iets...

Ik heb twee keer een Genexis ontvangen, terwijl mij een Nokia werd beloofd. Ook nooit meer een terugkoppeling mogen ontvangen. Het gehele proces van monteur tot instellingen heb ik nachtmerries aan overgehouden 😂. Eigenlijk dus niets veranderd. Dat met VPN ga ik proberen. Thanks voor de tip

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 30 juni 2024

Weer testje gedaan, het is weer om te huilen

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 30 juni 2024
Jhazenberg schreef:

Weer testje gedaan, het is weer om te huilen

En hoe hoog is je aansluitsnelheid.?
Ik heb een 1 Gb aansluiting maar die haalde ik alleen aan het begin van mijn contract.
Zet je wel aan het denken??
Nu mag ik blij zijn als ik met download bekabeld en zonder VPN 750 - 800 haal.

Kijken wat hier uit gaat komen want ondanks dat ze een wereld modem leveren blijft de snelheid achter en zijn er die connectie problemen. JAMMER

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 juni 2024

Goedenavond!

Hier nog een klant van Odido glasvezel waarbij het probleem nu zo ernstig is dat ik ook mee wil doen aan dit onderzoek.

Ik heb al drie maanden last van een haperend netwerk in de avonduren (meestal tussen 19:00 - 00:00), maar sinds vandaag is dit ook overdag (vanaf 10:00 uur). Als iemand die thuis werkt, maak ik me zorgen dat als dit aanhoudt ik mijn werk niet goed meer kan uitvoeren. Ik ben een video editor en heb speciaal voor glasvezel netwerk gekozen, omdat ik veel en snel met het uploaden en downloaden van data bezig ben.

Ik heb ook een mobiel abonnement bij Odido (technisch gezien Tele2, maar die hoort als het goed is nu bij dezelfde familie). De unlimited data bundel zou goed uit komen voor de avonduren, maar ik zou natuurlijk het liefst willen dat dit probleem snel verholpen wordt. Dank aan alle moderators die ons op de hoogte houden en veel geluk naar de technische dienst die hier mee bezig is.

Hierbij de volgende gegevens:

Nogmaals: hopelijk is dit snel verholpen.

Joyce

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 30 juni 2024

Hele goede tip van Rubinio; Odido moet klanten die traag/uitvallend  internet ervaren geen abonnementskosten in rekening brengen zolang het probleem speelt. Dat heet goed fatsoen.

Odido levert niet waarvoor klanten betalen. En dat al heel lang. 

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 30 juni 2024

@Cheyenne van Odido Je hebt het over unlimited internet, maar dat is alleen voor mensen met een Odido of Ben abonnement. En dat is niet fair, lijkt me. Plus dat alle huisgenoten dan ook uitgesloten worden.

Maar, VPN lijkt het op te lossen. Na wat gepruts heb ik het op de router werkend gekregen, zodat niet iedereen in huis telkens een VPN tunnel moet opzetten, wat gedoe is. En dat zorgt voor een heel veel betere connectie. Dus waarom regelt Odido geen VPN voor iedereen? Ook al moet iedereen iedere avond een tunnel opzetten, dan is dat al heel veel beter dan wat het nu is.

Verder weet ik niet wat voor aanknopingspunten er gebruikt worden, maar het is dus de ONT en dat het met een VPN tunnel wel goed werkt, voor zover de VPN provider meewerkt.

John_Slow
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 juli 2024

Buckle up people, this is going to be a long post:

​Speedtest (Ookla):

IP Config

ipconfig is a Microsoft Windows utility. I am running Linux. On Linux, this is the equivalent:

<redacted> on bones:~ ❯ ip a
1: lo: <LOOPBACK,UP,LOWER_UP> mtu 65536 qdisc noqueue state UNKNOWN group default qlen 1000
link/loopback 00:00:00:00:00:00 brd 00:00:00:00:00:00
inet 127.0.0.1/8 scope host lo
valid_lft forever preferred_lft forever
inet6 ::1/128 scope host noprefixroute
2: enp6s0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc fq_codel state UP group default qlen 1000
link/ether 3c:7c:3f:c3:59:c4 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet 192.168.1.14/24 brd 192.168.1.255 scope global noprefixroute enp6s0
inet6 fe80::790c:bcd0:a29a:1502/64 scope link noprefixroute
3: lxcbr0: <NO-CARRIER,BROADCAST,MULTICAST,UP> mtu 1500 qdisc noqueue state DOWN group default qlen 1000
link/ether 00:16:3e:00:00:00 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet 10.0.3.1/24 brd 10.0.3.255 scope global lxcbr0

Taakbeheer:
Gnome system monitor

Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)

username on bones:~ ❯ ping -V
ping from iputils 20221126
libcap: yes, IDN: yes, NLS: no, error.h: yes, getrandom(): yes, __fpending(): yes
☸ default in
username on bones:~ ❯ ping -c 10 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=60 time=8.88 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=60 time=10.1 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=60 time=10.2 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=60 time=7.78 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=60 time=11.1 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=60 time=9.27 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=60 time=11.4 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=60 time=11.0 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=60 time=9.01 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=60 time=9.04 ms

--- 8.8.8.8 ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9012ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.782/9.777/11.392/1.111 ms

What do you experience exactly?

All Internet sites are very slow to download, from both my Linux desktop and my wife's Windows machine.

But the most important problem is my wife's gaming session. She is playing Hearthstone which is an online person-vs-person game. When the Internet is problematic, she often loses her turn. Sometimes she is disconnected from the game servers and this can cause her to lose the game entirely. Incidentally, Hearthstone is not a high-reflex game which requires low latency. It's a card game. The interruptions she experiences last many seconds. We can only imagine how bad it would be if we wanted to play something faster like Counterstrike, League of Legends, Overwatch, PubG etc. Below we attach some screenshots, in case they help. Note that the pictures show the time when this was happening.

What times do you experience this?

The screenshots below show that the problems today started at 19:20 CET and ended at 20:16 CET.
They started again at 20:48 CET and lasted for hours. At 23:45 the problems were reduced but they only fully resolved on 1/7/2024 at 00:50 CET.

All of these sites are being probed once every minute. A timeout of 5 seconds means the connection actually failed, because 5 is the maximum timeout in my monitoring system.

Here we see that Odido sites were also difficult to reach during those times, which is understandable, because they are not actually hosted within your network, as shown by the WHOIS commands below:

username on bones:~ ❯ mtr -rzwn www.odido.nl
Start: 2024-07-01T01:45:36+0200
HOST: bones Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? 192.168.1.1 0.0% 10 0.7 0.6 0.6 0.7 0.0
2. AS50266 85.145.176.1 0.0% 10 5.0 6.0 3.5 7.8 1.4
3. AS??? 10.10.10.209 0.0% 10 9.8 10.8 8.2 17.3 2.5
4. AS8075 104.44.44.43 40.0% 10 10.9 12.6 8.9 19.6 3.8
5. AS8075 104.44.44.43 0.0% 10 69.4 44.5 9.1 69.4 23.3
6. AS8075 104.44.235.234 0.0% 10 11.3 12.5 8.7 18.2 3.4
7. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
8. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
9. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
10. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
11. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
12. AS8075 20.56.240.229 0.0% 10 10.0 9.5 8.1 10.7 0.9

username on bones:~ took 5s ❯ whois 20.56.240.229 | grep -i orgname
OrgName: Microsoft Corporation

username on bones:~ took 15s ❯ mtr -rzwn community.odido.nl
Start: 2024-07-01T01:43:34+0200
HOST: bones Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? 192.168.1.1 0.0% 10 0.6 0.6 0.6 0.7 0.0
2. AS50266 85.145.176.1 0.0% 10 7.7 5.8 4.0 7.7 1.3
3. AS??? 10.10.10.209 0.0% 10 8.5 10.4 8.0 17.7 2.9
4. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
5. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
6. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
7. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
8. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
9. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
10. AS??? 52.93.112.223 0.0% 10 10.8 9.8 7.9 11.5 1.4
11. AS16509 18.65.39.124 0.0% 10 8.1 8.9 7.3 10.3 1.0
☸ default in
username on bones:~ took 15s ❯ whois 18.65.39.124 | grep -i orgname
OrgName: Amazon Technologies Inc.
OrgName: Amazon.com, Inc.

So is my router broken? Is my line of low quality? No. Because I also monitor address 85.145.176.1 using pings. This IP is the first hop on the Odido side, shown by the ~7ms latency. And during the same times, the pings towards this address were clean, no latency at all as shown by this screen:

I also wanted to ping the next hop, 10.10.10.209 but unfortunately it does not respond to pings.

From my end, it looks like there is some congestion in your network during peak hours (evening). Tonight there were two big football matches playing during those times which may not be a co-incidence. If you don’t identify where the problem is and fix it soon, it will probably fix itself itself after a sizeable amount of your customers move to different ISPs.

Best regards,

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juli 2024

Goedemorgen,

Sinds 10 juni gedwongen om over te stappen naar glasvezel. Voor het eerst op mijn thuisadres problemen ervaren met internet. Jaren lang 0 storingen gehad met DSL. Twee keer klantenservice gebeld en ze gaven aan dat er link gestuurd wordt om een afspraak te maken met monteur. We zijn een week verder maar nog geen link ontvangen… Ik heb het gevoel dat ik opgelicht wordt. Wordt wel snel naar geld gevraagd en contracten afgesloten maar afspraken worden niet nagekomen en dit vind ik niet prettig. Thuis kan geen internet normaal gebruikt worden, youtube laadt niet, websites die niet werken, online gamen kan je vergeten… Als dit niet binnenkort opgelost wordt zit ik te denken om openbaar berichten te sturen dat mensen uit moeten kijken met Odido. Ik ben ook op een punt om te overstappen naar KPN. 

Hieronder de tests:

Speedtest - zodra er verbinding gemaakt is is de snelheid goed.

Ip config

Taakbeheer

Ping 8.8.8.8

Uitleg:

Ervaar problemen de hele dag door maar het lijkt dat in de avond 1700-2300 het helemaal niet werkt.

Youtube laadt niet, online gamen kan je vergeten want je wordt eruit gegooid.

Later vanavond tijdens de piekuren ga ik nogmaals naar de tests kijken.

Ik hoop dat jullie echt hier iets aan gaan doen. Want ik betaal voor niks momenteel…

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 juli 2024

Ik begrijp dat er op Zondag 30 Juni een hevige storing is geweest.

Ik kijk het even aan of er verbetering is.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @HJHome, zeker. Dat is akkoord. Er kan inderdaad een simkaart worden aangeschaft. Als je mij de bon stuurt (doe dat via een privébericht via een Wetransfer link, of stuur mij deze via Twitter of Facebook), dan vergoed ik de kosten van de simkaart en kunnen jullie privé om een vouchercode vragen. Dit is ook gelijk het antwoord op jouw punt @kprook. Ik zal dit aanpassen in het uitgelichte bericht.

@henkdeleeuw Wij kunnen hier inderdaad zien welke ONT er aangesloten staat!

@Ruud_M en @Imants Dank voor de voorbeelden. Ik heb jullie toegevoegd aan het onderzoek! I also added you to the investigation @John_Slow, thank you for all the information. @Renso en @NineTails94 bij jullie mis ik het taakbeheer nog. Ik heb zojuist wel gevraagd of we dit echt nodig hebben gezien het op meerdere apparaten speelt. Voor nu is dit echter nog wel de wens en ik wil jullie vragen dit aan te leveren. Dankjewel!

@Hrnkaya Loopt er voor jou al een onderzoek? Ik begrijp je gevoel, ook over de kosten. We kunnen echter nu niet voor een vergoeding zorgen, omdat het nog loopt. Achteraf kijken wij absoluut naar een vergoeding!

Voor de rest in dit topic, ik heb zojuist om een update gevraagd en een kleine gekregen. KPN is er ontzettend druk mee bezig en heeft top prioriteit. Ze zijn bezig het probleem te reproduceren en een nieuwe firmware te ontwikkelen. Een nieuwe firmware is eerder getest bij vier klanten, maar zonder resultaat. De urgentie ligt zeer hoog, dat kan ik absoluut bevestigen. Ik zal ook deze week weer de updates scherp in de gaten houden. Als er nieuwe informatie is om te delen, doe ik dat direct. Al is het een kleine update, ik wil jullie graag zo goed mogelijk op de hoogte houden. Ik begrijp het ongemak echt absoluut en wil zo transparant mogelijk blijven. Wat betreft hoe wij de vergoeding achteraf gaan indelen: hier wordt nog over gesproken en kan ik nog geen uitspraak over doen. 

Wat betreft een opzegging vanwege dit issue: dit is mogelijk. Wel dien ik te kunnen zien dat je hier langer dan een maand last van hebt. Hierna heb je recht op een kosteloze opzegging. Is dit echt je wens, neem dan via een privébericht contact op. Ik handel deze verzoeken alleen privé af. Ik sluit nu af, en ben er morgen weer!

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 juli 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @HJHome, zeker. Dat is akkoord. Er kan inderdaad een simkaart worden aangeschaft. Als je mij de bon stuurt (doe dat via een privébericht via een Wetransfer link, of stuur mij deze via Twitter of Facebook), dan vergoed ik de kosten van de simkaart en kunnen jullie privé om een vouchercode vragen. Dit is ook gelijk het antwoord op jouw punt @kprook. Ik zal dit aanpassen in het uitgelichte bericht.

@Ruud_M en @Imants Dank voor de voorbeelden. Ik heb jullie toegevoegd aan het onderzoek! I also added you to the investigation @John_Slow, thank you for all the information. @Renso en @NineTails94 bij jullie mis ik het taakbeheer nog. Ik heb zojuist wel gevraagd of we dit echt nodig hebben gezien het op meerdere apparaten speelt. Voor nu is dit echter nog wel de wens en ik wil jullie vragen dit aan te leveren. Dankjewel!

@Hrnkaya Loopt er voor jou al een onderzoek? Ik begrijp je gevoel, ook over de kosten. We kunnen echter nu niet voor een vergoeding zorgen, omdat het nog loopt. Achteraf kijken wij absoluut naar een vergoeding!

Voor de rest in dit topic, ik heb zojuist om een update gevraagd en een kleine gekregen. KPN is er ontzettend druk mee bezig en heeft top prioriteit. Ze zijn bezig het probleem te reproduceren en een nieuwe firmware te ontwikkelen. Een nieuwe firmware is eerder getest bij vier klanten, maar zonder resultaat. De urgentie ligt zeer hoog, dat kan ik absoluut bevestigen. Ik zal ook deze week weer de updates scherp in de gaten houden. Als er nieuwe informatie is om te delen, doe ik dat direct. Al is het een kleine update, ik wil jullie graag zo goed mogelijk op de hoogte houden. Ik begrijp het ongemak echt absoluut en wil zo transparant mogelijk blijven. Wat betreft hoe wij de vergoeding achteraf gaan indelen: hier wordt nog over gesproken en kan ik nog geen uitspraak over doen. 

Wat betreft een opzegging vanwege dit issue: dit is mogelijk. Wel dien ik te kunnen zien dat je hier langer dan een maand last van hebt. Hierna heb je recht op een kosteloze opzegging. Is dit echt je wens, neem dan via een privébericht contact op. Ik handel deze verzoeken alleen privé af. Ik sluit nu af, en ben er morgen weer!

Perfecte uitleg en oplossing wat betreft de SIM.

Ikzelf heb al een SIM met onbeperkte data dus hoef ik geen gebruik te maken van het aanbod.

Ik zal zelf nog even het overzicht van het taakbeheer plaatsen.

Tot zover bedankt voor jullie inzet.

Renso

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 juli 2024

Mijn taakbeheer op 1 Juli 2024

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 1 juli 2024

Ik vind dat de tijden waarop het probleem zich voordoet zich uitbreiden. Ook eerder op de dag is erg soms geen doorkomen aan en kom ik niet op websites, Netflix enz.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 juli 2024
Mark-Jan schreef:

Ik vind dat de tijden waarop het probleem zich voordoet zich uitbreiden. Ook eerder op de dag is erg soms geen doorkomen aan en kom ik niet op websites, Netflix enz.

Net als of het glas volloopt…..terwijl met glasvezel je niet nou moeten merken of er veel of weinig users actief zijn. Ik ben echt benieuwd wat het probleem zal zijn als ze het onderzoeken.

Laten we ze ff nog de tijd en kans geven om tot een oplossing te komen.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 juli 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @HJHome, zeker. Dat is akkoord. Er kan inderdaad een simkaart worden aangeschaft. Als je mij de bon stuurt (doe dat via een privébericht via een Wetransfer link, of stuur mij deze via Twitter of Facebook), dan vergoed ik de kosten van de simkaart en kunnen jullie privé om een vouchercode vragen. Dit is ook gelijk het antwoord op jouw punt @kprook. Ik zal dit aanpassen in het uitgelichte bericht.

@Ruud_M en @Imants Dank voor de voorbeelden. Ik heb jullie toegevoegd aan het onderzoek! I also added you to the investigation @John_Slow, thank you for all the information. @Renso en @NineTails94 bij jullie mis ik het taakbeheer nog. Ik heb zojuist wel gevraagd of we dit echt nodig hebben gezien het op meerdere apparaten speelt. Voor nu is dit echter nog wel de wens en ik wil jullie vragen dit aan te leveren. Dankjewel!

@Cheyenne van Odido Bedankt voor je reactie. Er is helaas nog geen onderzoek gestart. Ik heb een maand geleden telefonisch contact gehad waarin werd beloofd een Nokia ONT op te sturen. Daar heb ik nog geen terugkoppeling van gehad.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 juli 2024

Korte vraag: Hoe weet je of je op het WBA netwerk zit? Ik ben een probleem aan het uitzoeken voor een wijkgenoot en het lijkt op dit probleem, al heeft hij er gedurende de gehele dag last van. Als hij niet op het WBA netwerk zit maak graag een ander topic aan en anders post ik hier de gegevens. Alvast bedankt!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21035 reacties
  • 1 juli 2024

Hallo @vandernorth 

Voor dit probleem:

Je hebt dan een KPN glasvezelkabel met een zwarte Genexis of Nokia ONT die op het glasvezelaansluitpunt zit geschoven.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 1 juli 2024

@Cheyenne van Odido  Hierbij mijn info:

Speedtesten:

Ip config:

Ping:

Taakbeheer:

Leg uit wat je ervaart: Exact zoals beschreven door topic starter, meteen sinds het begin van mijn abonnement.

Wanneer ervaar je het: 's avonds bijna dagelijks vanaf rond 17:00 tot een uur of 23:00
In het weekend vaak ook overdag. Steeds vaker doordeweeks ook overdag.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 juli 2024
NineTails94 schreef:

Goedenavond!

Hier nog een klant van Odido glasvezel waarbij het probleem nu zo ernstig is dat ik ook mee wil doen aan dit onderzoek.

Ik heb al drie maanden last van een haperend netwerk in de avonduren (meestal tussen 19:00 - 00:00), maar sinds vandaag is dit ook overdag (vanaf 10:00 uur). Als iemand die thuis werkt, maak ik me zorgen dat als dit aanhoudt ik mijn werk niet goed meer kan uitvoeren. Ik ben een video editor en heb speciaal voor glasvezel netwerk gekozen, omdat ik veel en snel met het uploaden en downloaden van data bezig ben.

Ik heb ook een mobiel abonnement bij Odido (technisch gezien Tele2, maar die hoort als het goed is nu bij dezelfde familie). De unlimited data bundel zou goed uit komen voor de avonduren, maar ik zou natuurlijk het liefst willen dat dit probleem snel verholpen wordt. Dank aan alle moderators die ons op de hoogte houden en veel geluk naar de technische dienst die hier mee bezig is.

Hierbij de volgende gegevens:

Nogmaals: hopelijk is dit snel verholpen.

Joyce

@Cheyenne van Odido hierbij mijn taakbeheer toegevoegd voor het onderzoek. Heel toevallig ging rond precies 18:00 uur het netwerk weer bij mij haperen. 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 1 juli 2024

Sinds gisteren ben ik een maand bij Odido en na vaker problemen in de avond had ik gisteren eigenlijk over de gehele zondag af en aan bovenstaand probleem. Helaas had ik toen de vereisten voor het maken van een melding nog niet gezien. De eerste keer dat het voorkwam heb ik wel een speedtest gedaan, deze kan ik bijvoegen en wellicht kan ik deze post in de avond weer aanvullen zodra het weer voorkomt.

Eerder had ik KPN via hetzelfde aansluitpunt/lijn en daar waren nooit problemen.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 juli 2024

En weer het tijdstip van mijn meeste klacht (uitgezonderd de problemen van gisteren) .

18:30 -  Weer heeeel lange laadtijden en een performance van lik me vestje.

Graag actie...

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 1 juli 2024

Voor iedereen, wat kan helpen is dus de VPN. Als je handig bent kan je die op je router configureren met een permanente route waarmee alle verkeer over de VPN gaat, en je geen last hebt. 

Ik heb voor Mullvad (www.mullvad.net) gekozen, die is van wat ik kan vinden betrouwbaar en ook niet onbelangrijk, die heeft een flatfee van 5,- euro per maand en je betaald per maand. En ik hoop dat we dit niet langer nodig hebben. Andere VPN providers zijn goedkoper, maar dan zit je er 1 of 2 jaar aan vast.

Ik was er even mee zoet, maar het werkt nu wel goed en niemand in huis hoeft nu individueel een VPN op te zetten, alles gaat nu door de VPN tunnel op de router.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 juli 2024
kprook schreef:

Voor iedereen, wat kan helpen is dus de VPN. Als je handig bent kan je die op je router configureren met een permanente route waarmee alle verkeer over de VPN gaat, en je geen last hebt. 

Ik heb voor Mullvad (www.mullvad.net) gekozen, die is van wat ik kan vinden betrouwbaar en ook niet onbelangrijk, die heeft een flatfee van 5,- euro per maand en je betaald per maand. En ik hoop dat we dit niet langer nodig hebben. Andere VPN providers zijn goedkoper, maar dan zit je er 1 of 2 jaar aan vast.

Ik was er even mee zoet, maar het werkt nu wel goed en niemand in huis hoeft nu individueel een VPN op te zetten, alles gaat nu door de VPN tunnel op de router.

Ik heb zelf PIA op de PC.

Maar het is toch niet de bedoeling dat WIJ pleisters gaan plakken op een wond die blijft bloeden??

Ik verwacht een goede en snelle oplossing van dit probleem voor ons de betalende klant.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen