Skip to main content

Eigen ONT registreren: XGS SFP-ONT

Toon eerste reactie

104 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 623 reacties
  • 29 mei 2025

@sbosman: Dat kan zeker. Je moet wel de juiste ONT in SFP formaat hebben. Bij de Fritzbox moet dat een AVM Fritz zijn. Voor sommige netwerken is dat GPON, andere zitten on XGSPON. Bij een XGSPON moet je de modemid van de Fritzbox laten registeren ( ​@Tommie van Odido of een aantal van collega’s) kan je wel helpen met de aanvraag daarvan. Bij GPON kun je het serienummer van je ONT die je van Odido kreeg clonen in de Fritzbox. De grote vraag is dus op welk netwerk/technologie je zit

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 29 mei 2025

@louisL 

Bedankt voor je reactie. Ik heb contact gehad met de Odido helpdesk en KPN helpdesk maar geen van beiden kunnen me precies vertellen welke aansluiting ik in de meterkast heb.

Toen heb ik hier foto's gepost van mijn aansluiting:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-aansluiting-rechtstreeks-op-fritzbox-5690-pro-int-model-373141

en de reactie was dat ik een AON aansluiting heb, en die zou dan volgens mij weer passen op de Fritzbox.

peter-keetfm
S_Bosman schreef:

@louisL 

Bedankt voor je reactie. Ik heb contact gehad met de Odido helpdesk en KPN helpdesk maar geen van beiden kunnen me precies vertellen welke aansluiting ik in de meterkast heb.

Toen heb ik hier foto's gepost van mijn aansluiting:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-aansluiting-rechtstreeks-op-fritzbox-5690-pro-int-model-373141

en de reactie was dat ik een AON aansluiting heb, en die zou dan volgens mij weer passen op de Fritzbox.

Nee dat past niet.

De Fritz SFP AON module is een LC/APC (groen) aansluiting.

Je trekt de FTU open en gebruikt de juiste patch kabel. (niet aan te raden)

Of je gebruikt een koppelbus blauw UPC en de juiste patch kabel. 

De groene gaat in de SFP AON module van de Fritzbox.

De blauwe koppel je door.

(Raak nooit de uiteinden aan als de bescherming eraf is)

Deze set kun je toepassen op jou aansluiting.

link

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 30 mei 2025

@peter-keetfm  dankjewel voor je reactie en uitleg!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen