Skip to main content

 

Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van Odido voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.

 

Bij Odido ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in Mijn Odido.

 

Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer

Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je Mijn Odido omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers. 

 

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van Odido installeert. Net als bij het activeren van de Odido TV Anywhere app en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Ik krijg binnenkort mijn tv box en modem contract gaat eind november pas in, dit vanwege het overstappen van een andere aanbieder waar ik al afgesloten ben door hun fout. Nu kan ik als ik inlog mijn nieuwe abonnement niet zien wel een oud abonnement. Ik heb ook nog geen inlog gegevens voor de tv. Hoe kan ik deze krijgen?


Hoi @YASMINE8, je dient een nieuw account aan te maken wanneer je een nieuw abonnement aangaat. Dit kun je later dan weer koppelen aan bestaande mobiele abonnementen. Gebruik hiervoor een ander e-mailadres, dat is het handigst! Mocht ik juist een nieuw e-mailadres kunnen plaatsen in je oude account, laat het me weten, dan doe ik dat meteen! Succes!

P.s. je TV-inloggegevens kun je vinden in Mijn Odido zodra je nieuwe account actief is. Ik zal je de inloggegevens vast per privébericht toesturen! 😉


Ook ik loop tegen het inlogprobleem in het buitenland aan. Heeft Odido al een oplossing? Volgens de richtlijnen van de EU uit april 2018 zou het moeten werken, is ook een toezegging van toen T-mobile. Het zou wat rechten niets uit moeten maken of rechtstreeks via de app  op een chromecast of casten.

Werkt Odido aan een oplossing?

 

Ps, wekt ook niet met een vpn naar NL op de chromecast.


Hi @rene062, welk inlogprobleem heb je het precies over? Zou je mij iets meer informatie willen geven? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Welke app gebruik je en op welk device? 


Ik gebruik de Google chromecast HD met de odido TV app. Ik krijg een foutmelding op klantnummer of pincode als ik deze in Spanje wil gebruiken. 

KPN en NLZiet werkt wel gewoon.


Dat zal inderdaad niet werken @rene062. Voor de Odido SmartTV app dien je op een thuisnetwerk te zitten van Odido. Je kan wel via je telefoon streamen naar de Chromecast op de Odido Online TV app. Die kun je in heel de EU gebruiken. 


Een vreemde beperking, we mogen wel kijken maar met een omweg om het makkelijker te maken. Odido houdt dus geen rekening met de vooruitgang, het gemak van de chromecast module.

Valt mij tegen van Odido, had meer van ze verwacht. Over dus naar internet only en een abonnement op NL Ziet is dus mijn advies. Is ook goedkoper.  7,50 ipv 12,50 per maand.


Dag, in onze tvbox staat een ander klantnummer dan in onze Odido app. Nu kan mijn man geen voetbalwedstrijd aankopen omdat de pincode niet werkt. Hoe kunnen we dit oplossen? Groeten Jackelien 


Hey @Jacky1978, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dat is inderdaad niet fijn, maar geen zorgen. Dit is makkelijk op te lossen. Zou je je klantnummer of TV-klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je abonnement omhoog halen en kijken welke TV Box je in bezit hebt voor de makkelijke fix. Alvast bedankt. 


H


Misschien goed om te vermelden dat als je de pincode wijzigt dit niet in de app of website van Odido wordt aangepast! Mijn schoonmoeder heef hier ruim een half uur voor aan de telefoon gehangen omdat de helpdesk van Odido dit niet weet. Die heeft uiteindelijk allemaal meldingen voor de technische dienst aangemaakt. Ik kwam toevallig langs en was in 10 seconden opgelost door het proberen van een voor de hand liggende pincode te proberen. Ze heeft de melding bij Odido maar laten intrekken voordat er van alles wordt gereset.

 

Kan Odido dat kennisartikel voor de helpdesk niet aanpassen, scheelt jullie en de klant enorm veel tijd en frustratie. Daarnaast de pincode niet tonen na wijzigen OF de nieuwe code tonen, dat scheelt een hoop meldingen en frustratie.


@Mark-DenHaag Dank je wel voor jouw feedback! Mijn excuses dat dit zo moeizaam is verlopen. Dit is bij ons bekend en had dus niet mogen gebeuren. Ik ben blij dat je dit doorgeeft, zodat we dit intern kunnen oppakken. 


 

Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van Odido voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.

 

Bij Odido ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in Mijn Odido.

 

Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer

Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je Mijn Odido omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers. 

 

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van Odido installeert. Net als bij het activeren van de Odido TV Anywhere app en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Sinds vanmorgen werken zowel mijn TV klantnummer en TV pincode totaal niet meer en krijg ik de melding inloggen mislukt (dat gebeurt ook op mijn laptop)  de gegevens zijn goed ingevuld en ook via ODIDO gecontroleerd na een telefonisch gesprek. Ben er mooi klaar mee en ze vertelde ndat ze het doorspelen naar een technische afdeling en dat het wel 3 dagen gaat duren voor ik een reractie krijg. Wat een service is dit? Ik ga een claim indienen want ben nu verstoken van TV kijken .


Ik moet bijna elke dag wel 1 of 2 x de tv pincode invoeren? Waarom is dit en hoe kom ik er vanaf? 


@Euro83 Ik kan mij voorstellen dat dit onhandig is. Ik help je graag verder! 

Wil je mij vertellen op welk moment er om de pincode wordt gevraagd? Is dit tijdens het kijken, wanneer je naar een specifieke zender gaat of wanneer je de Mediabox weer opstart?

 


Als de mediabox weer wordt opgestart. Niet elke keer, maar wel dagelijks. Klantenservice kon mij niet helpen. En hij staat niet op kinderslot. Ik heb hem ook al opnieuw geïnstalleerd. 


Hey ​@Euro83, ik zie dat je op best wat apparaten bent ingelogd.

Dit kan wel eens leiden tot dit probleem. Ik heb je op alle apparaten uitgelogd. Kan je controleren of het hierna nog een keer voorkomt? 


Reageer