Skip to main content

 

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw zwarte beeld verdwijnt. 

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij zwart beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Is het tv-menu zichtbaar?

Controleer of het tv-menu wel werkt/zichtbaar is. Je kunt hiervoor op de ‘menu’ toets drukken van de afstandsbediening. Is het menu wel zichtbaar? Ga dan naar stap twee. Zo wel, ga dan naar stap drie. 

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

  3. Controleer de ingangspoort en UTP-kabel 

Controleer of de UTP-kabel in de juiste poort zit en goed is aangesloten:

  • Zyxel: alle poorten hebben TV-signaal
  • Huawei/DrayTek: poort 3 of 4 heeft  TV-signaal

De poort bepaalt op welk 'ingangskanaal' de tv moet staan om tv te kijken (bijvoorbeeld 'HDMI 1'). 

  • Wil je eens op 'Menu' of 'Gids' drukken? Worden deze zichtbaar? Zo ja, dan staat dit al goed. Zo niet, dan staat de tv misschien op een ander ingangskanaal dan waarop de TV Box is aangesloten. Je kunt hiervoor langs de ingangskanalen van de tv wisselen met de afstandsbediening.

 

 4. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 5. Probeer een ander LAN-poort op het modem en vervang de HDMI- / UTP-kabel 

Door te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect. Laat dit aan ons weten. Check of het probleem verdwijnt met een willekeurige andere HDMI- en/of UTP-kabel. 

 

6. Ik ervaar nog steeds zwart/geen beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een foutmelding of is het beeld helemaal zwart)?
  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip?
  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?
  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?
  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?
  • Kijk je via de App of via de TV Box?
  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

Geen reactie

Reageer