Skip to main content
Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!
Toon eerste reactie

211 reacties

  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 16 oktober 2023

Sinds vandaag kan ik niet meer via de mediabox tv kijken. 
Ik krijg de melding dat "Sluit je nieuwe TV box aan” en dat ik “een nieuwe tv box hebt ontvangen”. 
Dit is niet het geval. Kan ik niet door met deze t-mobile box? En wanneer ontvang ik dan een nieuwe box?


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1787 reacties
  • 17 oktober 2023

@Robbenu Gebruik je toevallig een eigen router? Dan heb je waarschijnlijk ooit een poort op VLAN 640 ingesteld. Dat werkt na de update niet meer. In plaats daarvan kun je de TV-box nu gewoon op een LAN-poort aansluiten. Als het goed is, gaat hij dan wat updates binnenhalen en kun je na een tijdje weer TV kijken.


  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 21 oktober 2023
TMTV schreef:

@Robbenu Gebruik je toevallig een eigen router? Dan heb je waarschijnlijk ooit een poort op VLAN 640 ingesteld. Dat werkt na de update niet meer. In plaats daarvan kun je de TV-box nu gewoon op een LAN-poort aansluiten. Als het goed is, gaat hij dan wat updates binnenhalen en kun je na een tijdje weer TV kijken.

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1787 reacties
  • 21 oktober 2023
Robbenu schreef:

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.


  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 21 oktober 2023
TMTV schreef:
Robbenu schreef:

Gebruik inderdaad een Fritz!Box, maar ik kan niet zo snel ergens in de instellingen vinden dat die VLAN 640 is ingesteld, en heb de mediabox ook op een LAN-poort aangesloten. Wel gebruikt de Fritz!Box een profiel om internet via WAN in te stellen, die op T-Mobile staat, wellicht dat het hierin geregeld dan wel afgeschermd zit? 

Ja, dat poort 3 en 4 VLAN 640 krijgen, zit in het T-Mobile-profiel. Als de Fritzbox up-to-date is, zou het al helpen om het profiel opnieuw in te stellen. Anders kun je ook voor ‘Andere internetaanbieder’ kiezen en handmatig VLAN 300 invullen. Dan zou alles weer moeten werken.

Jij held, thanks! Inderdaad na omzetten en reboot van de mediabox is deze gaan updaten, en nu doet ‘ie het weer, inclusief programma's terugkijken wat het hiervoor ook niet meer deed! 👍


  • is een King Poster
  • 74 reacties
  • 11 maart 2024

Beste Jason,

7 Dagen terugkijken, maar mogelijk kies ik dan de verkeerde programma’s! Gisteren wilde ik iets terugkijken op NPO 2 van een dan of twee geleden maar krijg dan het bericht te zien dat het betreffende programma niet teruggekeken kan worden. Andere programma’s op NPO2 weer wel maar uitgerekend de film die ik wilde zien niet. Is dit een technisch probleempje of heeft het te maken met rechten die vermoedelijk door ODIDO moeten worden afgedragen aan de zendgemachtigden?
Hartelijke groet!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4228 reacties
  • 12 maart 2024

@HanL Goed dat je dit vraagt, ik snap dat je film graag terugkijkt. Echter is dit niet voor alle programma’s mogelijk, vanwege afspraken met de zender. Op deze programma’s kun je dan niet klikken in de TV Gids. 

Tip! Wellicht is de film die je graag wilt zien te vinden op een streamingsplatform zoals Videoland?  


  • is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 22 januari 2025

Ik kreeg een melding dat er een update was van de odido tv app, die heb ik geladen , maar ik krijg bij het afspelen van een tv zender nog steeds de melding: "er gaat iets mis"en "Jouw apparaat is jailbroken". En kan dan dus geen TV kijken.  Ik draai op Mac Os 15.2. Legaa;! 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1787 reacties
  • 23 januari 2025

@Mackeessie De app is bedoeld voor iPhones/iPads. Voor macOS kun je terecht in de webversie.


  • is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 23 januari 2025
TMTV schreef:

@Mackeessie De app is bedoeld voor iPhones/iPads. Voor macOS kun je terecht in de webversie.

Waarom zit het dan in de MacOS App Store?


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1787 reacties
  • 23 januari 2025

@Mackeessie Dat weet ik ook niet. Wellicht ergens een vinkje te veel gezet.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen