Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.


Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 


Hi @MarfD, we hebben alleen de 2019 en 2020 modellen niet teruggedraaid omdat hier de minste issue's op waren en de app gewoon moet werken. We zijn druk bezig met een nieuwe versie van de app zodat hij op alle televisie's goed werkt!


Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Hear, hear! Perfect verwoord. Ook op de 2019 modellen van Samsung is de nieuwe app een ramp! Snap echt niet hoe deze app binnen Odido is goedgekeurd. 


Ik weet niet wie er test bij Odido, maar de settings knop op de afstandbediening is gekaapt door de app en nu kan ik tijdens gebruik van de nieuwe Samsung tv app niet meer in het menu van mijn tv komen. Er onhandig als je de geluidsinstellingen even wilt aanpassen (voor bijv. een koptelefoon).


Ook bij de 2019 modellen werkt het slecht. Ik heb een 2019 model qe65q70r. Zelfde problemen. Traag zappen en slecht beeld de eerde 10 seconden. 


Pfff, probeer eens een opname die nog bezig is te kijken. Dan stopt deze elke keer op het moment dat het punt is bereikt dat je de opname starte, toen dat was.

Als dat 5 minuten in de toekomst is moet je dus elke 5 minuten de opname opnieuw starten om weer verder te kijken. 

Ik wil ook gewoon de oude app. terug op mijn oudere Samsung tv.

 

Het duurt ook tientallen seconden voordat het beeld in hoger resolutie komt. Ik zit op een gigabit lijn...


@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.


Het verwijderen van opnames in de nieuwe app op mijn Samsung tv zorgt voor een draaiende cirkel (met een hapje eruit) en blijft eindeloos draaien. Enige wat dan nog helpt is de tv uit en weer aanzetten.


Hoi @RoyZ88, super fijn om te horen. Ik wens je een mooi weekend! Groetjes, Ishana


Hoi @Mark-DenHaag & @mrkock, bedankt voor jullie feedback! Ons TV Team is druk bezig met het verbeteren van de app. Dit zal zo snel mogelijk beschikbaar zijn. Mijn oprechte excuses voor het wachten. Voor nu dank ik jullie oprecht voor jullie geduld en wens ik jullie alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Na enkele weken de TV app te hebben gebruikt op mijn Sony Android t.v., kan ik nu niet meer inloggen. De app op de laptop en mobiel werkt met dezelfde inloggegevens wel. De app op de t.v. heb ik na de-installatie er opnieuw opzet. De t.v. en het zyxel-kastje zijn gereset. Haalt allemaal niets uit. Suggesties hoe dit op te lossen?


@Maddy9NL op je laptop en telefoon log je in met je account.

Op de tv app log je in met je klantnummer en pincode en niet met een account.


Bedankt. Bijgaand een foto van de foutmelding. Geeft dat een clue om dit op te lossen?


@Maddy9NL Je klantnummer en pincode kun je terugvinden in de odido klantomgeving of app. Let wel op dat als je de pincode wijzigt, dit niet doorkomt in de klantomgeving en app. Daar blijft de oude pincode staan.

 

En je tv moet wel op een odido internet verbinding aangesloten zijn. Anders werkt het niet en krijg je ook deze foutmelding.


Aha. Ik had een overlapperiode geregeld tussen oude en nieuwe provider, en bij het spelen met instellingen om beeld en geluid te vergelijken niet goed opgelet dat ODIDO weer actief was. Probleem opgelost - hartelijk bedankt!


Hoi, Ik kijk sinds vandaag via de TV app. Aansluiten via WIFI ging superrrsnel. Toch een korte vraag:
Als ik mijn tv (samsung android) aanzet, gaat ie eerst zoeken naar een verbinding..
Ik moet dan handmatig in het menu onderaan de Odido TV app aanklikken op tv te kunnen kijken.
(Bij mijn vorige provider, onthield de TV dat ik via een app kijk).
Kan dit niet handiger?


Hoi @Woutttt, welkom op onze Community!

Ik ben blij om te horen dat je snel bent aangesloten. Dit is een optie op jouw televisie. Ik weet niet precies welke Samsung tv je hebt maar dit werkt bij mij op deze manier: 

  • Ga naar: Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Vorige app automatisch uitvoeren

Kun je me laten weten of dit gelukt is? Thanks.


Dat automatisch onthouden doet mijn Samsung tv ook niet, ook al stata die functie aan.

 

Heb daarnaast liever dat alle issues snel worden opgelost mbt knoppen op de ab en met opnames terugkijken en verwijderen. 


Dan moet ik toch je tv de schuld hiervan geven @Mark-DenHaag. We zijn echt superdruk bezig met alle bugfixes op dit moment. We zullen het per bouwjaar gaan uitrollen als het zover is! 


Hoi @Woutttt, welkom op onze Community!

Ik ben blij om te horen dat je snel bent aangesloten. Dit is een optie op jouw televisie. Ik weet niet precies welke Samsung tv je hebt maar dit werkt bij mij op deze manier: 

  • Ga naar: Instellingen→Algemeen→Smart-functies→Vorige app automatisch uitvoeren

Kun je me laten weten of dit gelukt is? Thanks.

Dank je wel voor je snelle antwoorden. Ik heb het ingesteld, helaas blijft de TV aangeven ‘Geen signaal’ en vragen om een Bron.


@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

@MarfD: Ik kreeg net een update voor mijn 2019 model Samsung. Dus niet voor de app zelf maar de software/firmware van de tv. Bij mij lijkt dit het probleem van het trage zappen zo goed als op te lossen en de tijd van het blokkerige beeld minstens te halveren. App lijkt nu voor mij in ieder geval werkbaar. Even los van de onhandige interface en de niet werkende pauze knop op de afstandsbediening natuurlijk.

Ben benieuwd of jij deze update ook hebt gehad en of jij hetzelfde ervaart.

Ik heb die update niet. En het zappen gaat nog steeds traag.

Wel zie ik dat odido de app heeft geüpdatet. De Ch. Knop indrukken zorgt ervoor dat de tv gids komt. Echter gaat hij nog steeds naar de std tv lijst en niet naar favorieten. Om naar favorieten tv gids te gaan moet ik nu nog steeds 5x drukken. Graag zou ik een optie willen om meteen naar je tv gids te gaan met favorieten zenders.

Ze hebben ook de pause/play knop in gebruik genomen om te pauzeren.

Graag zou ik ook nog zien dat het voorruit/terugspoelen spoelen wordt verbeterd. Het liefst met een thumbnail zoals bij Netflix. Nu gaat het vooruitspoelen veel te traag als je de knop ingedrukt houdt. Langzaam opbouwend naar max 60x, wil je dus een uur vooruitspoelen dan ben je 1 min + bezig. Je kan ook tikken dan spring je steeds 30sec voorruit. Maar dan tik je dus een ongeluk (120x) als je een bijv een uur wilt vooruitspoelen.


Ik gebruik nu al een paar maanden de LG TV-app. Daar ben ik behoorlijk tevreden over, het werkt gewoon, al mag de beeldkwaliteit wel wat scherper zijn.

 

Echter is er één punt waar ik over blijf vallen: het live tv-beeld loopt enorm achter. Ik snap dat er een vertraging in de verbinding zit, maar waar dat bij KPN vrij beperkt was, loopt het hier meerdere minuten achter.

Real Madrid - Bayern: 3 minuten
Songfestival: 2 minuten

Wordt er aan deze vertraging gewerkt? Zo ‘snel’ als coax zal het niet zijn, maar dit is wel een heel groot verschil.


We zijn inmiddels 2 ½ maand verder en nog steeds de issues met lopende opnames (dat dit elke keer stoppen bij het bereiken van het tijdstip dat je bent gestart) en opnames die niet verwijderd kunnen worden (eindeloos draaiend rondje). Deze dingen werkten prima met de oude app.


Heb een TCL 43C643 toestel met Odido beta app maar na 24 uur aan en uit  en geluid van npo 1 2 3 zacht en andere zenders niet 


Reageer