Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Hi @blackfiction, welkom op onze Community!

Dit klopt inderdaad, de tv of media box waar je de app op hebt geïnstalleerd, die afstandsbediening dient ook gebruikt te worden om de app mee te besturen. Op dit moment staat het niet op de lijst en ik weet ook niet in hoeverre de mogelijkheid daarin is. Je zou eventueel in dit topic de vraag kunnen stellen:  

 

 

Dit topic wordt regelmatig bekeken, wat de klanten graag willen zien. Niet altijd maar vaak wordt hier ook wat mee gedaan!


Hoi,

 

vandaag de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. 
ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

 

  1. zodra ik de tv aanzet komt deze in het tv menu terecht hdmi 1. Ik heb aangevinkt dat de laatst gebruikte app gestart dient te worden, maar dat gebeurt niet. Iemand de oplossing?

    2. zodra ik de app handmatig start, start deze op NPO 1 en dan heb ik de eerste tien seconden “versneld” beeld…. Daarna is het wel in orde. Is hier nog iets aan te doen?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Helaas geen enkele reactie mogen ontvangen…


De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Mooi omschreven @Matthijs202 , ‘t is net alsof er geen PO, BA of UI aan te pas is gekomen. Sowieso ook geen UAT gedaan anders was dit niet live gezet tenzij tmob mensen wil wegjagen.

@ tmobthuis: wat was de bedoeling van de nieuwe versie, iets verbeteren? Wat dan?

Kijk zeker een keer op het volgende topic waar je de tekortkomingen onder de aandacht kan brengen.

 


Hoi,

 

vandaag de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. 
ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

 

  1. zodra ik de tv aanzet komt deze in het tv menu terecht hdmi 1. Ik heb aangevinkt dat de laatst gebruikte app gestart dient te worden, maar dat gebeurt niet. Iemand de oplossing?

    2. zodra ik de app handmatig start, start deze op NPO 1 en dan heb ik de eerste tien seconden “versneld” beeld…. Daarna is het wel in orde. Is hier nog iets aan te doen?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Helaas geen enkele reactie mogen ontvangen…

Hoi @zazaziezo, ik denk dat hier onbewust overheen gelezen/gesproken is, dat is zeker niet intentioneel gedaan! 

  1. Dit lijkt me meer een lokale fout op de smart tv dan in de app maar wellicht begrijp ik de vraag verkeerd;
  2. Deze constatering heb ik van de week voorbij zien komen en werd volgens mij besproken in de laatste feedbackronde; ik zal eens polsen hoe de vork in de steel is! 

Snelle UPDATE met betrekking tot punt 2 @zazaziezo: dit bleek om een andere bug te gaan. Is dit probleem inmiddels verholpen? Zo niet: speelt het enkel op NPO1 of speelt het op elke zender waarop de app inschakelt zolang het de eerst zichtbare zender betreft?


Sinds kort moet ik iedere keer opnieuw inloggen  op de t mobile app op de tv als ik de tv aanzet. Voorheen had ik hier nooit last van

Beste WSch,

Ik heb sinds enkele dagen ook last dat wanneer tv uit heeft gestaan we opnieuw moeten inloggen zodra hij aan gaat, ik gebruik de T-mobile app. Voorheen was hier geen probleem, wel dat de verbinding herstart moet worden maar inloggen niet eerder gezien.

Gebruik hier een samsung OLED tv van 2022, boven gebruiken we een tv-kastje van T-mobile die heeft dit probleem niet zoals met de app.


Snelle UPDATE met betrekking tot punt 2 @zazaziezo: dit bleek om een andere bug te gaan. Is dit probleem inmiddels verholpen? Zo niet: speelt het enkel op NPO1 of speelt het op elke zender waarop de app inschakelt zolang het de eerst zichtbare zender betreft?

 

Goedemorgen Jason,

Nee het speelt op meerdere zenders…
Je zet de tv aan, start de app op. 
Automatisch start hij op NPO1.
Dan start hij al met vertraging… als je daarna zapt tussen andere zenders, dan gebeurt dit ook regelmatig.


Is er enig zicht op een app voor Samsung tv's van voor 2018?

Anders ISP's lukt dit wel gewoon namelijk en kan je op oudere smart tv's gewoon de app van installeren.

Hoeven we dit dan helemaal niet meer te verwachten ooit?


De tv app is en blijft een drama, op mijn nieuwe samsung werkt het niet goed maar ook niet op mijn apple tv.

Vastlopen, geen programmagids, onlogische bediening etc..

Heb dit zo bijna een jaar aangekeken en dit forum gevolgd, waar steeds dezelfde vragen langskomen, maar geen oplossingen.. Ik verwacht geen verbeteringen meer..

Jammer glasvezel werk super, maar tv is een bron van ergernis..

Inmiddels mijn abonnement opgezegd en ga voorlopig weer terug naar ziggo.

 

 

 

 


Hoi,

Gisteren de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het goed, ondanks wat ik hier heb gelezen. Maar er is echter één groot punt van irritatie. Wanneer ik de app start, wordt NPO 1 als basiskanaal gebruikt. Is er een manier om dit aan te passen zodat dit het laatst bekeken kanaal is?

 

Bedankt,

Kevin

 

 


 

Sinds een paar dagen kijken we tv via de t-mobile app, betreft een samsung oled versie 2022.

Reageert snel bij zappen alleen gebeurt regelmatig dat tijdens het zappen beeld zwart blijft op de gekozen zender, na weer vooruit of eventueel achteruit te zappen komt er weer beeld op het gekozen kanaal.

Kan even niet traceren waar het vandaan komt omdat voorheen via de tvbox dit niet nooit zichtbaar was.

TV zit met vaste netwerkkabel verbonden dus geen wifi.

Misschien iemand een oplossing?

 

Enige tijd geleden dit bericht gepost naar aanleiding problemen met tv kijken via T-Mobile app, ik gebruik nu nog steeds de Samsung Oled S95 uit dec 2022 en heb sinds begin deze week 03-07 een firmware update uitgevoerd i.o.m. sumsung helpdesk. De TV zou dit automatisch moeten doen maar bij controle updates bleek dat ik de laatste versie gebruikte terwijl er online een nieuwe versie beschikbaar was bij samsung, nadat de firmware update manual is uitgevoerd via USB sticky bleek het steeds herstarten van de app wanneer de tv enige tijd heeft uitgestaan en regelmatig zwart beeld krijgen bij zappen verdwenen te zijn, sinds maandag na update is het niet meer voorgekomen, misschien een samenloop van omstandigheden, ik weet natuurlijk niet wat T-Mobile op de achtergrond doet om de App beter te laten werken. Misschien voor de gene die ook soortgelijke problemen ondervinden met een Samsung  tv toch eens online kijken of men de laatste firmware gebruikt nu hier gebleken is dat de firmware update niet automatisch werd gedetecteerd. 


Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 


Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Beste Amazon62, 

Tot op heden nog steeds geen herstart gezien met de app bij opstarten TV, wel zie ik de laatste dagen dat er soms toch weer problemen ontstaan met het zappen naar andere kanalen, beeld blijft zwart, na een aantal keren voor en achteruit pakt hij het kanaal dan weer wel, het is niet constant, verder heeft hij ook soms problemen zodra de tv wordt aangezet via de app dat het beeld lang zwart blijft voor hij beeld geeft. Keuze TV gids verloopt goed alleen het zelfde als met kiezen van kanalen, zodra vanuit de TV gids een kanaal wordt gekozen blijft het beeld soms zwart, na voor en achteruit zappen pakt hij het kanaal weer. 


Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Helaas, bij mij is niks veranderd...


Hey @Zwolly68, heb je de nieuwste update al geïnstalleerd? Kan je anders de app verwijderen en opnieuw installeren. Hopelijk zul jij dan ook verandering merken!


@Tommie Ja, geupdate had ik de app al. Maar zojuist toch maar opnieuw geïnstalleerd en ook nu helaas.. App. Versie 1.0. 19 van datum 31 05 23

Edit, gaat bij mij alleen om een niet of nauwelijks werkende TV gids. 


Hey @Zwolly68, bedankt voor je snelle reactie.

Hier zijn we van op de hoogte en dit is nog steeds in onderzoek. Wanneer het opgelost is durf ik niet te zeggen. Als we hier meer over weten zullen we uiteraard een update plaatsen! 


Hi, ik heb de TV-app op mijn nieuwe Philips TV geinstalleerd (android 12), maar krijg geen tv-gids te zien. Er zijn en kunnen geen zenders geladen worden, is de melding.

Is hier al een oplossing voor? ik kan nu namelijk ook geen programma terugkijken ofzo.

ik hoop dat er iets over bekend is, hoor het graag.

 


Wauw, het lijkt erop dat het probleem met de tv gids eindelijk is opgelost op de Samsung the Frame tv! 

 

Helaas, bij mij is niks veranderd...

Hi, ik heb de TV-app op mijn nieuwe Philips TV geinstalleerd (android 12), maar krijg geen tv-gids te zien. Er zijn en kunnen geen zenders geladen worden, is de melding.

Is hier al een oplossing voor? ik kan nu namelijk ook geen programma terugkijken ofzo.

ik hoop dat er iets over bekend is, hoor het graag.

 

Oh,ja en ook het beeld blijft met regelmaat zwart, wel geluid, als je van zender wisselt. meestal van een NPO naar een RTL zender.


🖥️️ + 🛠️️ + ⚒️ + 🦸‍♂️ + 💪 + 🤝 = ✅


@BDortmans 

Is je TV via een netwerk kabel aangesloten.?

Ik heb op mijn “oude” Philips TV (Android 😎 geen enkel probleem met de T-mobile TV app.

Het kan namelijk een wifi probleem zijn.

Mijn advies een netwerk kabel gebruiken als deze nog niet gebruikt wordt.

 


Nee joh. Is de tv gids nadat deze na een half jaar niet gewerkt heeft het weer deed, alweer "kapot". Wat zijn jullie aan het doen?! 


@BDortmans

Is je TV via een netwerk kabel aangesloten.?

Ik heb op mijn “oude” Philips TV (Android 😎 geen enkel probleem met de T-mobile TV app.

Het kan namelijk een wifi probleem zijn.

Mijn advies een netwerk kabel gebruiken als deze nog niet gebruikt wordt.

 

Tv ie aangesloten op kabel, dus dat is niet de oplossing. Ik heb het vermoeden dat de App niet werkt met de nieuwe Android versie. Dus enige oplossing zal vanuit T-Mobile moeten gaan komen met een update van de App, waar ze toch best trots op zijn.


@BDortmans 

De Tv opnieuw opstarten kun je nog proberen. (Dat wil wel eens helpen)

Heb je ook geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw installeren.

Ik heb ook een Chromecast Google TV.

Die draait namelijk ook op Android 12.

Deze werkt ook zonder problemen met de T-mobile TV app.

 

 

 


@BDortmans

De Tv opnieuw opstarten kun je nog proberen. (Dat wil wel eens helpen)

Heb je ook geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw installeren.

Ik heb ook een Chromecast Google TV.

Die draait namelijk ook op Android 12.

Deze werkt ook zonder problemen met de T-mobile TV app.

 

 

 

Zowel opnieuw opstarten als de app opnieuw installeren geeft niet het gewenste resultaat helaas.


Reageer