Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Als ik @Lisa was, wat zou ik dan een hekel aan mijn baan hebben. Ik zou elke avond huilend mijn bed inkruipen. Altijd maar weer dezelfde smoesjes moeten verkopen als het om de Samsung app gaat. En maar hopen dat eerdere klagers niet terug komen want dan wordt je betrapt op de smoesjes die je een jaar geleden ook al gebruikte…

De app is gewoon bagger en T-Mobile doet geen enkele moeite het probleem op te lossen. Daar kan @Lisa waarschijnlijk niets aan doen maar wees dan eerlijk en zeg dat ook.

Geloof me, de app opnieuw installeeren helpt niet. Stroom eraf (terwijl de app actief is) helpt soms. Wat redelijk werkt is de app afsluiten op de standaard Samsung manier. Dat is de back knop op de afstandbediening ingedrukt houden tot je terug in het Samsung menu bent. Dan opnieuw de app opstarten maar even een paar minuten wachten voor je de Gids opnieuw opstart (of eigenlijk het hele App menu omdat je bv ook niet in het menu kunt komen om cloud opnames te benaderen).

Dat de app bagger is blijkt verder uit het zappen door zenders. Vooral bij de commerciele zenders kom je vaak op een ‘zwart’ beeld terecht. Je moet dan eerste een zender terug en dan weer vooruit voor je beeld krijgt.

Ik heb eerder genoemd op te stappen zodra het kan en dat kan nu gelukkig. Mijn jaar ‘ellende’ zit erop. Heb een Google TV aangeschaft om daarop de Android app te kunnen gebruiken. Die heeft hierboven beschreven problemen niet. Het ‘kan’ dus wel goed. Echter de Android app heeft andere nadelen (onhandig doorspoelen of zappen).

T-Mobile is (of was) de goedkoopste maar helaas ook de meest waardeloze aanbieder in dit segment.


Hi @Elegast , @Stephan9, @stefan.1997 en @BeMu, ik kan mij jullie nieuwsgierigheid helemaal voorstellen! Zelf wil ik ook heel graag de exacte status hiervan weten, maar die is nog niet met mij gedeeld. Ik had gisterenmiddag een tv-meeting waar ik dit nogmaals heb aangestipt. Dit heb ik expres even afgewacht totdat ik jullie hier van een terugkoppeling zou voorzien. Er is nog niks concreets te melden op dit moment. Zodra er ook maar iets over de LG App bekend is, dan laten we dat direct weten. Sorry dat er tot nu toe nog niet iets concreets gedeeld kan worden. Weet dat dit zeker een aandachtspunt van ons is. 

Hi @tonlabee, het klopt helemaal dat voor het euvel dat je ervaart nog geen oplossing aan het licht is gekomen - zelf baal ik hier ook erg van! Hoe graag ik ook een andere afloop had gezien, respecteer ik jouw keuze dan ook uiteraard. Heel goed dat je dit checkt. Ik kan je gelukkig laten weten dat er na het opzeggen van tv niks verandert aan jouw Klantvoordeel. Enkel wanneer je een snelheidswijziging van internet doorvoert, zul je overgaan naar het nieuwe prijsplan. Na deze aanpassing zal je dus gewoon nog op het oude prijsplan blijven. Weet jij zo voldoende? 

​Hi @henkka, merci voor de toelichting! Weet dat ik juist zo open en eerlijk probeer te zijn en ook niets liever had gehoopt dan jullie hier al enkele maanden geleden met een nieuwe update te verblijden. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je momenteel geen problemen ervaart met tv-kijken en waardeer het dat je via deze weg jouw opinie deelt. 


@Lisa@Elegast, @Stephan9, @stefan.1997 en @BeMu, bij mij staat de beta van de T-Mobile TV app inmiddels in de LG Content Store!

 

De beeldverhouding is helaas nog niet zoals het hoort (er valt links en rechts een stuk beeld af) en het beeld hapert zo erg dat je in plaats van normaal bewegend beeld slecht per 2 seconden een stilstaand beeld ziet, althans, bij mij.

 

Maar dit is in ieder geval een begin gelukkig!😄


Ik zie hem ook. Dat is goed nieuws. Er wordt in ieder geval aan gewerkt. Wel gek dan @Lisa er niks over gehoord heeft. Misschien is de plaatsing in de store toch een foutje?


De app gistermiddag opgestart en tot op heden werkt het goed, geen last van wegvallende stukken beeld links en rechts, dit kan ook te maken hebben met de instellingen in het menu.

Van haperingen totaal geen last, wel is het denk het beste de tv rechtstreeks te verbinden met de router, en geen gebruik te maken van de WiFi op de tv een rechtstreekse bekabelde verbinding werkt altijd beter.

Tot nu toe ben ik er tevreden over, wel is het wennen omdat er toch aanmerkelijke verschillen zijn t.o.v. de box wat indeling en bediening betreft.


@BeMu dit kan ik niet veranderen in het menu, alleen als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan  terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

 

Standaard staan de zenders op 1080p50 en ik denk dat mijn tv dat wellicht niet aan kan. Heeft overigens een rechtstreekse bekabelde verbinding.


@Joeri01 Ik heb de beeldverhouding in het menu van de tv op origineel staan, of dit bij uw tv ook mogelijk is weet ik natuurlijk niet, waar ik juist tegen aan loop dat als je tijdens het tv kijken naar een app gaat zoals YouTube en vervolgens weer de T-Mobile app wil opstarten dit niet lukt maar de tv opnieuw moet opstarten.


Hi allemaal, het klopt als een bus dat er nu een testversie is voor LG! Ik ben super blij met deze ontwikkeling. Mijn collega @Demi heeft hier voor het weekend een mooi topic voor aangemaakt:

Ik wil jullie vragen om daar alle feedback in te delen, zodat we het mooi overzichtelijk houden. Super leuk dat jullie zo enthousiast mee willen testen. 


@Jason ik dacht dat er een melding zou komen wanneer de app voor LG beschikbaar zou komen maar geen bericht ontvangen. 
Jammer dat het niet is doorgegeven maar goed zal de feedback in het ander topic plaatsen als ik die heb.


Hi @rhfwillems, we hebben deze aankondiging in het onderstaande topic geplaatst:

Excuses als je ervan uitging dat je hier een melding over zou krijgen. Gelukkig ben je nu van het nieuws op de hoogte. Hartstikke fijn dat je jouw feedback met ons wilt delen, dankjewel! 😊


Hi allemaal, ik wil graag een update delen over het issue met de ladende tv-gids! Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren, wat het oplossen hiervan lastig maakt. Samen met de leverancier kijken we hoe we het onderzoek kunnen voortzetten. We verwachten geen oplossing op de korte termijn en hierin willen we wel open en eerlijk met jullie zijn. Maar weet dat we er nog steeds mee bezig zijn om dit tot een goed einde te brengen.


Nou stuur ze maar bij mij langs want kan het binnen 10 minuten reproduceren.

En gezien de reacties hier zijn er meer die dat kunnen bevestigen.


Hi @henkka, ik kan me jouw reactie voorstellen! Het maakt het extra lastig dat dit issue niet voor alle Samsung tv's geldt. Weet dat we het hier niet bij laten zitten. 


Hallo, ik heb een Samsung TV uit 2017 dus de T-Mobile TV app werkt helaas niet. Blijft dit zo of wordt hier nog aan gewerkt? 


Hi @Bren80, de app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Eerdere modellen zijn daar simpelweg niet compatible voor. Wij gaan helaas niet terug in de tijd met de ontwikkelingen. Onze TV Box werkt uiteraard wel op oudere modellen! 


Wel jammer dat je ofwel je televisie elke paar jaar moet wegdoen omdat de software niet meer werkt, ofwel via een extra kastje of ChromeCast moet gaan streamen. 
Hoewel, die ChromeCast werkt alleen als je een compatible Android apparaat hebt. Mijn Pixel 6 doet het prima, maar op mijn Chromebook en Huawei-tablet zonder PlayStore toch weer niet. Daar vind ik enkel de Tsjechische tv-app, waarop ik niet kan inloggen. Die Tsjechische app zie ik ook in de Samsung tv-store trouwens. 

“Terug in de tijd” met ontwikkelingen is wel een heel erg naar binnen gerichte opmerking, die niet in het belang van je klanten is. Ik zal dit in mijn achterhoofd houden, en dat mee laten beslissen zodra andere partijen ook op mijn glasvezelkabel kunnen.


Hoi,

 

vandaag de app op onze Samsung tv geïnstalleerd. 
ik loop tegen een aantal punten aan en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

 

  1. zodra ik de tv aanzet komt deze in het tv menu terecht hdmi 1. Ik heb aangevinkt dat de laatst gebruikte app gestart dient te worden, maar dat gebeurt niet. Iemand de oplossing?

    2. zodra ik de app handmatig start, start deze op NPO 1 en dan heb ik de eerste tien seconden “versneld” beeld…. Daarna is het wel in orde. Is hier nog iets aan te doen?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!


Sinds enkele dagen loopt het geluid niet synchroon met het beeld en dit is alleen op NPO2, op alle andere zenders is het wel goed.

 


Hoi @HereIsTom, fijn dat je dit hier kenbaar maakt, dat helpt altijd! 😃 Inmiddels heeft een collega van mij hiervoor al een onderzoek geopend bij de technische dienst en gaan wij dit samen met de distributeur onderzoeken. Op dit moment hebben wij nog geen oplossing in zicht. Wij doen er alles aan om de lippen weer zo snel mogelijk in het gareel te krijgen!


Dank @Cal, Ik heb al van alles geprobeerd, maar heeft niet geholpen, heb ook even de NPO app geprobeerd en daar lopen de lippen wel in het gareel van NPO2.

 


Ik ben pas sinds een paar dagen overgestapt naar T-Mobile, maar tot nu toe positief. Zat voorheen bij Ziggo, maar daar was de tv-app bijzonder irritant geworden na diverse ‘verbeteringen’.

Ik kijk tv via de Google Chromecast met Tv en dat gaat prima. Ik mis alleen een soort kijklijst. Dit was er bij Ziggo wel en hier kon je aan de hand van bijvoorbeeld de tv-gids aangeven welke programma’s je wilde kijken. Dan kon je dus ook zien wanneer de afleveringen uitgezonden werden/waren. Dat was veel handiger dan nu actief moeten zoeken naar wanneer een programma is geweest, of nog komt.

Of is deze functie er al, maar heb ik het nog niet gevonden?

Ik heb geen opnemen abonnement afgesloten, omdat ik meestal binnen 7 dagen wel terug kan kijken wat ik interessant vind, maar ik heb wel de optie om programma’s op te nemen. Klopt dit, of gaat dat abonnement automatisch lopen zodra je per ongeluk een keer opnemen selecteert?


Hoi @Likor,

Welkom op de Community!

Precies zo'n functie als je beschrijft, is er (nog) niet. Maar ik vind het wel een goed idee. Je kunt het melden in het grote wensentopic. Hopelijk kunnen ze er iets mee.

Er is wel een functie waarbij je herinneringen voor programma's kunt instellen, maar dat kan alleen handmatig per aflevering en als die voorbij is, verdwijnt hij uit de lijst. De opneemfunctie is op dit moment de enige manier om een soort kijklijst bij te houden, maar dat kost 5 euro per maand. Dat gaat niet zomaar aan als je ergens op Opnemen klikt. Je kunt dit aanzetten via My T-Mobile Thuis en het is maandelijks opzegbaar, dus je kunt het ook een tijdje uitproberen.


Bedankt voor je reactie. Zojuist mijn wens daar geplaatst.


Hoi @HereIsTom, inmiddels zijn de snaren weer juist gestemd en zou je weer simultaan van beeld en geluid kunnen genieten! Mocht het nog niet het geval zijn dan raad ik je aan om de TV Box kort van het stroom af te halen.

Voor nu wens ik je nog heel veel kijkplezier toe! 😁


Hallo @Cal, ik gebruik geen TV box, maar de App van T-Mobile.

Vanavond ga ik kijken of de lippen weer synchroon lopen 😉

 


Reageer