Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Waar is de optie om surround geluid aan te zetten in de app? Hij lijkt nu alleen stereo door te geven.


@Sebastiaan1982 De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit echter in het menu aan/uitzetten onder instellingen.


Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.


Beste Tmobile,

Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

 

Hoe is dit op te lossen?

 

Ik hoor graag van je,

 

KC


Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Je kunt de app ‘sluiten’ via de home button. Maar kennelijk is dat niet de knop waarop jij dit verwacht?

 


Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

Vermoedelijk ondersteund de Beelink GT-King Pro geen Android TV, maar draait op deze box ‘gewoon’ Android 9.0. Als ik op dit type box even Google, lijkt dat ook inderdaad het geval te zijn.

Android TV (8.0 en hoger mét Leanback als system feature) is echter een vereiste om de nieuwe Android TV app te kunnen gebruiken.

Voor wat betreft TV Anywhere: deze app is qua gebruikersinterface gebouwd voor de smartphone en tablets. Blijkbaar staat Google dit apparaat toch toe (ik kan dit model type niet vinden in Google Play) en gaat er op deze box iets niet goed met Widevine DRM, want je kunt encrypted zenders niet bekijken. Met de app ‘DRM info’ kan je waarschijnlijk achterhalen wat er misgaat. Ondersteuning voor dit model wordt lastig, omdat het geen smartphone of tablet betreft.


Ik lees in de openingsapp: 

  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile

 

Bedoelen ze hiermee dat als iemand met een T-Mobile vast internet aansluiting en een TV abonnement op adres A op visite gaat bij iemand die alleen T-Mobile vast internet op adres B ook daar op een smartTV kan inloggen met de zijn eigen TV klantnummer en TV pinnummer?


Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Je kunt de app ‘sluiten’ via de home button. Maar kennelijk is dat niet de knop waarop jij dit verwacht?

 


Hoi Hans.  
Ik was daar inmiddels ook achter gekomen dat met die knop ik terug kan naar “Home.”
En het klopt ook dat ik dat niet helemaal bedoel.
De rede is eigenlijk dat mijn ervaring is dat  als ik met de “home knop” terug ga, sommige applicaties op de achtergrond blijven draaien. Al is dit (vaak/meestal) maar minimaal, toch merk ik dat dan een andere app daar toch soms moeite mee heeft.  
 


Ik lees in de openingsapp: 

  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile

 

Bedoelen ze hiermee dat als iemand met een T-Mobile vast internet aansluiting en een TV abonnement op adres A op visite gaat bij iemand die alleen T-Mobile vast internet op adres B ook daar op een smartTV kan inloggen met de zijn eigen TV klantnummer en TV pinnummer?

@eric Ja, in het geval van de app werkt dat zo. Je TV-klantnummer is niet gekoppeld aan je IP-adres. Het platform als geheel heeft een whitelist die bestaat uit alle IP-ranges die T-Mobile Thuis uitgeeft. Je zou dus een VPN-server kunnen laten draaien bij een Thuis-klant en een router met VPN-client functie bij een klant van de concurrentie neer kunnen zetten en daarmee een Smart TV/Apple TV verbinden. Maar dat heb je niet van mij :zipper_mouth:


Hoi Hans.  
Ik was daar inmiddels ook achter gekomen dat met die knop ik terug kan naar “Home.”
En het klopt ook dat ik dat niet helemaal bedoel.
De rede is eigenlijk dat mijn ervaring is dat  als ik met de “home knop” terug ga, sommige applicaties op de achtergrond blijven draaien. Al is dit (vaak/meestal) maar minimaal, toch merk ik dat dan een andere app daar toch soms moeite mee heeft.  

Ik begrijp van onze ontwikkelaar dat normaliter Android dit soort zaken regelt. Als er te weinig geheugen beschikbaar is voor de app op de voorgrond dan sluit Android vanzelf andere apps op de achtergrond. Dat is ook het uitgangspunt voor de keuze om via de “home knop” terug te gaan naar het Android menu.


Super fijn dat de Android TV app nu beschikbaar is!

Helaas kan ik niet zappen met mijn afstandsbediening (CH+, CH-). Deze knopjes zijn gemapped aan page up en page down, maar helaas herkent de app deze commands niet. Zou het op prijs stellen als de ontwikkelaars dit toevoegen zouden kunnen!


Heb de app vandaag geïnstalleerd op onze Samsung tv. Ik vind alleen de beta versie. Werkt in principe goed alleen npo 1, 2 & 3 hebben geen geluid. Weet iemand hoe dit op te lossen?


Heb de app vandaag geïnstalleerd op onze Samsung tv. Ik vind alleen de beta versie. Werkt in principe goed alleen npo 1, 2 & 3 hebben geen geluid. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Je hebt waarschijnlijk een TV uit het jaar 2017. Op deze modellen is nog een probleem met geluid op o.a. NPO1, 2 en 3. Voor deze versie wachten we nog op een oplossing. Samsung zal de komende dagen de app verwijderen voor 2017 modellen, waardoor deze ook automatisch verwijderd zal worden van jouw TV. Officieel ondersteunen we daarom toestellen vanaf bouwjaar 2018.

EDIT: Samsung heeft de app voor 2017 modellen ondertussen verwijderd.


Super fijn dat de Android TV app nu beschikbaar is!

Helaas kan ik niet zappen met mijn afstandsbediening (CH+, CH-). Deze knopjes zijn gemapped aan page up en page down, maar helaas herkent de app deze commands niet. Zou het op prijs stellen als de ontwikkelaars dit toevoegen zouden kunnen!

Heb jij zelf de knoppen gemapped? Want dan is het voor de ontwikkelaar niet mogelijk om dit aan te passen. De TV app gebruikt namelijk dan gestandaardiseerde key mappings voor Android TV. In de testfase hadden enkele gebruikers met een Sony afstandsbediening een soortgelijk probleem met de CH+ / CH- knop. Voor hun werd het probleem opgelost door of de Smart-tv te herstarten (stroom eraf) of door de app opnieuw te starten (kan via TV Menu > Account > Instellingen).


@Sebastiaan1982 De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit echter in het menu aan/uitzetten onder instellingen.

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.


Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.


Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

 

Gevonden! hartstikke bedankt.


Wat is de bandbreedte van deze nieuwe app op de smart tv? Via de tv box op vdsl is dit 8mbps en ongeveer 5mbps voor tv anywhere op de apple tv


Op dit moment werkt de TV - Anywere app niet meer. (al paar dagen trouwens)
De app start niet meer op (telefoon Sony Experia 5 mII)
Lees al meer reacties hier over met zelfde probleem, ook na een schone installatie. 
De TV-App werkt wel.


Tv anywhere app werkt hier prima. Gebruik een Oneplus pro 8.


Hier zojuist geprobeerd.
Versie A2.4.0
Ook gekeken of er eventueel een update is (nog niet).

Bedacht me, misschien heeft het te maken dat er te veel apparaten zijn aangemeld.
Kijk of ik online daar iets over kan zien. En daar eventueel mijn oude mobiel uit de lijst kan halen.
Maar kon (zo snel) geen informatie daar vinden in mijn gegevens.
 

 


Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.


Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Fijn om te lezen dat je enthousiast bent! Dit geldt voor alle TV-klanten. Je kunt via My T-Mobile Thuis je TV Box verwijderen van je abonnement en deze terugsturen. Je betaald (na akkoord op nieuwe voorwaarden) dan 12,50 i.p.v. 15,00 per maand voor je TV-abonnement. Dus je krijgt 2,50 korting :grinning:


Ik neem aan dat er aan de lopende klachten van de app, zoals het Dolby geluid en de beeldkwaliteit nog wordt gewerkt door T-Mobile?


@JvdH68 Dit probleem is bij ons bekend met de TV Anywhere App. Dit speelt op verschillende Android toestellen die draaien op Android 11 in combinatie met de nieuwste app versie. We zijn ermee aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen!


Reageer