Skip to main content

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Hi @Valentijn77, super dat dit wel wordt gepakt als je de Chromecast op Nederlands zet! Jammer genoeg is het niet mogelijk om dit ook zo in de App in te stellen. Maar omdat wij wensen en suggesties altijd enorm waarderen, wil ik je vragen om deze suggestie achter te laten in het onderstaande topic:

Dan gaan we graag kijken of we hier iets mee kunnen! 😊


Hoi @Lisa 

 

Hierbij de antwoorden op jouw vragen:

 

  • Ervaar je ook problemen met andere streamingapps?

Nee. Ik gebruik geen andere streamingdiensten.

  • Werkt het tv-menu verder zonder problemen? 

Ik kijk niet via de TV maar via een nvidia shield (https://www.nvidia.com/en-us/shield/shield-tv/) menu hiervan werkt prima. menu van de app werkt verder ook prima. 

  • Zie je ook een foutmelding op de zenders die zwart beeld geven? Zo ja, welke? 

Nee. Geen foutmelding. Uitsluitend zwart beeld

  • Kun je een filmpje via een WeTransfer-link hier delen waarop de problemen zichtbaar zijn? 

Zodra het weer gebeurd zal ik proberen een filmpje te maken en hier te posten. 

  • Welke afstandsbediening heb je? 

De afstansbediening die met de Nvidia Shield komt zie: https://www.nvidia.com/en-us/shield/shield-tv/

  • Welke tv heb je? 

Kijk niet via een TV. Kijk via een nvidia shield. De TV wordt gebruikt als monitor. De Shield is bekabeld aangesloten dus geen wifi. 

  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 

Nvidia Shield Android TV

  • Wat is de software versie?

versie 9.1.0

Firmware 11

  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd? 

1.2.738


@Kknaack 

Dan draai je nog de oude versie.

T-Mobile Android TV versie 1.3.1567 moet je hebben.

Kun je in de playstore kijken of je kunt updaten.

 


Hi @Kknaack, helemaal super dat je hier alle informatie hebt kunnen delen! Ik heb meteen een verzoek ingediend bij onze technische dienst en houd dit aankomende week goed in de gaten. Ik wil wel heel graag hetzelfde vragen als @peter-keetfm: kun je de nieuwste versie installeren? Ik hoor heel graag of de problemen hiermee zijn opgelost. 


Is het mogelijk om met de app de ondertiteling aan te passen zoals dat bijvoorbeeld ook bij Netflix kan? Ik denk dan aan bijvoorbeeld een zwarte of grijze balk achter de letters en/of het vergroten van de letters. En verder valt het mij op dat er nu al 11 maanden wordt gesproken over een app voor LG-televisies maar dat die er nog niet is. Zoals anderen al schreven: heel raar voor een groot,  bekend en goed merk als LG.

Overigens heb ik al contact gehad met de klantenservice maar die weten niks. 


Hi @HAL2001, ik wil je graag laten weten dat ik dit ga checken bij de aankomende tv-meeting! Zodra ik dit besproken heb, dan kom ik hier bij je op terug. Mocht je ook nog andere punten hebben, laat die dan gerust weten. We vinden het altijd heel fijn als jullie met ons meedenken. 

Wat betreft LG, ik kan me jouw opmerking voorstellen. Weet dat we meteen meer laten weten als het zo ver is. Het komt er echt aan! 


@Lisa Als er voor de LG app eventueel getest moet worden hou ik me aanbevolen.


Hi @HAL2001, ik heb al sneller een reactie dan gedacht! Dit is momenteel nog niet mogelijk, maar we hebben het doorgezet als feedback. Dus super dat je dit hebt aangegeven. Ik durf niet te zeggen of en wanneer dit aangepast gaat worden, maar het staat genoteerd. 

Hi @BeMu, hartstikke attent van je - top! Dankjewel, ik laat het hier zeker weten als er testers nodig zijn. 


Hi @Lisa 

Ook ik wacht al maanden op de T-Mobile App voor LG. De huidige Amino is niet de beste eindgebruikerservaring en om nu apart een Google TV aan te kopen is ook weer zoiets. De app voor LG komt wel dit jaar nog?


https://tweakers.net/nieuws/201440/nieuwe-chromecast-komt-uit-in-nederland-voor-40-euro.html

@HofKickS  Misschien is deze Google tv Chromecast een alternatief, hou er rekening mee dat deze geen 4K heeft maar maximaal 1080P


https://tweakers.net/nieuws/201440/nieuwe-chromecast-komt-uit-in-nederland-voor-40-euro.html

@HofKickS  Misschien is deze Google tv Chromecast een alternatief, hou er rekening mee dat deze geen 4K heeft maar maximaal 1080P

Dank, had de aankondiging al gezien, maar ik ben eigenlijk heel erg tevreden over LG met de Magic remote. Snap dat Google TV ook goed werkt en overweeg het al een tijdje, maar heb liever een app op LG.

De animo box werkt ook wel, maar het grootste nadeel ervan vind ik dat deze met infrarood werkt, en dus in het zicht moet staan. Dat is zo 2005 :)


Hi @HofKickS, we doen er alles aan om de App dit jaar nog rond te krijgen! Ik heb dit vanochtend nog eens aangestipt bij de tv-meeting. En zodra we hier meer duidelijkheid over krijgen, dan melden we dat. Dus fingers crossed dat je hier dit jaar nog van kunt genieten.

Hi @Kknaack, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst heeft aangegeven dat je inderdaad de nieuwe versie van de Smart TV App dient te installeren! Zou je dit willen doen en kunnen aangeven of je hierna probleemvrij bent? 


@Lisa Laatste versie geinstalleerd. 
 

Het probleem met de zenders die op zwart springen is niet meer voorgekomen (tot nu toe). Het bevriezen van het beeld nog wel. Al is het korter dan voorheen. 
Ik zal dit blijven monitoren dus zou het voor nu nog niet als opgelost willen beschouwen. 


Hi @Kknaack, super dat je deze versie meteen kon installeren! Wat fijn om te lezen dat je gelijk een verbetering hebt opgemerkt, top. De bevriezing die wil ik graag nog aanpakken. Kun je aangeven of welke zenders/programma's je dit voornamelijk werkt? Mocht je hier een filmpje van kunnen maken, dan zou dat super zijn. Dankjewel dat je de boel blijft monitoren! 💪


lipsync problemen

Ik heb een Chromecast met Google TV en daarop de TV App. Het geluid van alle apps zoals Netflix, NPO, Youtube etc werkt goed. Beeld is in sync met geluid en de lipsync klopt dus.

Behalve met de t mobile TV app. Als ik google zie ik ontzettend veel meldingen van lipsync problemen met t-mobile spullen (ook stb en tv anywhere). Is het mogelijk om ergens de lipsync in te stellen van de TV App, want het is zo niet te zoen om TV te kijken via de app.


Hi @Valentijn77, merci voor de heldere melding! Dit issue is ook opnieuw door onze technische dienst gesignaleerd. Ze zoeken nog extra voorbeelden, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Dit is jammer genoeg niet een instelling die je zelf kunt instellen. Ik wil graag bij je checken of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Als je daarnaast op de volgende punten kunt terugkomen, dan ga ik een verzoek inschieten bij onze technische dienst:

  • Op welk apparaat stream je TV Anywhere (bijvoorbeeld Samsung Galaxy S7)? 
  • Welke iOS versie of Android versie heb je? 
  • Ervaar je dit ook als je niet streamt naar de tv en echt puur op de telefoon/tablet zelf kijkt? 
  • Ervaar je dit op elke zender of zijn er specifieke zenders waarbij dit extra opvalt? Als je hierbij ook enkele programma's zou kunnen noemen, dan zou dat top zijn.
  • Sinds wanneer zijn deze problemen bij je begonnen (datum en tijdstip)? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik hier verder voor je achteraan om dit zo snel mogelijk te verhelpen! 💪


Hoi @Lisa

Ik lees in wat oudere posts over problemen met de tv gids via de smart tv app (in mijn geval op een Samsung QLED QE55Q80AATXXN 2021, aanschaf 2 weken geleden). Ik lees ook dat het vastlopen van de tv gids verholpen wordt in de volgende update, maar in welke versie van de app zit die oplossing? Dan kan ik nagaan of het al verholpen zou moeten zijn. 
 

Hoor het graag en alvast bedankt! 


Hi @Valentijn77, merci voor de heldere melding! Dit issue is ook opnieuw door onze technische dienst gesignaleerd. Ze zoeken nog extra voorbeelden, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Dit is jammer genoeg niet een instelling die je zelf kunt instellen. Ik wil graag bij je checken of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Als je daarnaast op de volgende punten kunt terugkomen, dan ga ik een verzoek inschieten bij onze technische dienst:

  • Op welk apparaat stream je TV Anywhere (bijvoorbeeld Samsung Galaxy S7)? 
  • Welke iOS versie of Android versie heb je? 
  • Ervaar je dit ook als je niet streamt naar de tv en echt puur op de telefoon/tablet zelf kijkt? 
  • Ervaar je dit op elke zender of zijn er specifieke zenders waarbij dit extra opvalt? Als je hierbij ook enkele programma's zou kunnen noemen, dan zou dat top zijn.
  • Sinds wanneer zijn deze problemen bij je begonnen (datum en tijdstip)? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik hier verder voor je achteraan om dit zo snel mogelijk te verhelpen! 💪

Het gaat om de tv app. Op een Chromecast met Google TV. Het treedt op op alle kanalen, alle tijdstippen. Bij volle maan, nieuwe maan en bij Mercurius in retrograde.


Hi @Filou, ik heb zojuist een nieuwe status update voor je aangevraagd! Het klopt namelijk als een bus dat deze bug gesignaleerd is en opgelost gaat worden, maar er was nog geen datum bekend. Ik heb nu gepolst bij de tv-specialisten of ik hier inmiddels meer over kan vertellen, want het zou super fijn zijn als deze op korte termijn op de planning staat. Ik houd je op de hoogte!

Hi @Valentijn77, dankjewel voor deze aanvulling! Kun je enkel nog de Chromecast versie aangeven en de versie van Google TV? Dan weet ik helemaal voldoende. 


App versie 1.3.1567

Chromecast Android TV patch level may 2022

Kernel 4.9.180#1

Android TV OS qts1.220504.008.8726984


Hi @Valentijn77, je bent een topper - super fijn dat je dit kon uitpluizen! 😁 Ik laat het je weten als ik een update heb doorgekregen over het onderzoek. En ter allerlaatste check: maakte jij wel of geen gebruik van externe audio-apparatuur, zoals een speaker? 


Hi @Valentijn77, je bent een topper - super fijn dat je dit kon uitpluizen! 😁 Ik laat het je weten als ik een update heb doorgekregen over het onderzoek. En ter allerlaatste check: maakte jij wel of geen gebruik van externe audio-apparatuur, zoals een speaker? 

Nee


Hi @Valentijn77, check - helemaal helder!


Tv app is een drama. Sinds ik het heb, huilen met de pet op.

Versie tv app. 2.24(?)

 

Werkt voor geen meter op een samsung tv ( bouwjaar na 2018, QLED Q6).

 

- elke dag herstarten

- happert continue

- geluid en beeld niet synchroon

- regelmatig opnieuw inloggen

 

Voorzie niet dat dit opgelost gaat worden. Het is uitzitten totdat er een andere provider langskomt en dan is het bye bye tmobile.

Waarom bied je dit zo aan????

 

 


Blijft prut bij T-mobile. TV kijken via die amino kastjes is waardeloos, geluid en beeld enorm out of sync. Dan maar de app gebruiken en kastjes de deur uit. Ook niet veel soeps. Slechte streams, trage wisselingen van zenders, foutmeldingen (niet fatsoenlijk af te sluiten app) en complete zooi: gids start niet op op mijn mooie Samsung 2021 Neo qled TV... Dus geen zenderselectie via gids en zeer slecht, geen mogelijkheid om opgenomen programma's te bekijken. Van pure ellende moet ik dan dus toch weer vijf euro extra per maand ophoesten en die verouderde amino weer gaan gebruiken.

 

Ben wel klaar zo langzamerhand met T-mobile. 


Reageer