[Update 18-04-2023]
We ontvangen weer meldingen dat er een nieuwe reeks van deze SMS’jes wordt verzonden over het hebben ontvangen van een voicemailbericht of gemiste oproep. Dit geldt voor een kleine groep T-Mobile, Tele2 en Ben klanten. Houd er dus rekening mee wanneer je een SMS ontvangt dat je goed controleert of deze van T-Mobile afkomstig is en klik nooit op de link in de SMS!
Voorbeeld:

Het is weer raak omtrent deze SMS’jes. Er worden berichten verstuurd dat je een voicemailbericht of gemiste oproep hebt. Klik niet op de link in de SMS!
Hieronder zie je een voorbeeld van een dergelijke SMS:

Update 16-07-2021
Er is een nieuwe variant gespot. Hierbij ontvang je een sms-bericht dat er een voicemail achter is gelaten. Zie je een link in deze sms? Klik hier dan niet op. In dit artikel op de website van de politie vind je meer informatie.
Update: 21-05-2021
Als organisatie zetten wij ons blijvend in om onze klanten te beschermen tegen criminelen. Om je veiligheid te garanderen, blokkeren we bij verdachte situaties je simkaart zodat criminelen geen ongestoorde toegang meer hebben tot het mobiele netwerk. Om de malware van je telefoon te verwijderen en de blokkade van je simkaart ongedaan te maken, dien je je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Om belangrijke gegevens te behouden raden we je aan om een back-up te maken van de bestanden op je telefoon.
Let op! Als je ná de infectie een back-up maakt en terugzet, loop je het risico dat je de malware simpelweg weer terugzet op jouw telefoon. Gebruik dus een back-up van vóór de infectie.
Via de 'My-T-Mobile'-app kan je vervolgens de blokkade van je Simkaart ongedaan maken. Dit kan je doen door te navigeren naar ‘Meer’ en vervolgens te klikken op ‘Simkaart’. Heb je geen toegang tot je My T-Mobile (app) of kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op met onze klantenservice. Dit kan hier via de community of via Facebook, Twitter of chat. Je kan ook telefonisch contact opnemen of een T-Shop bezoeken.
We begrijpen dat het wellicht niet ideaal is (om je toestel te moeten terugzetten naar fabrieksinstellingen), echter prevaleert in dezen de veiligheid van onze klanten boven de gevraagde inspanning.
Als er aanvullende vragen zijn, laat het ook dan gerust weten.
We krijgen meerdere meldingen binnen van klanten die onderstaande SMS ontvangen. Deze SMS is gerelateerd aan de FluBot SMS Malware campagne.
Wanneer je op de link klikt en een Android telefoon hebt, is de kans heel groot dat deze geïnfecteerd raakt met malware. De enige optie om deze te verwijderen is door de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
TIP: NEGEER DIE LINK
Op het T-Mobile netwerk hebben we maatregelen genomen waardoor je geen verbinding kunt maken, maar dit geldt niet wanneer je bijvoorbeeld op de Wifi van T-Mobile Thuis zit.
TIP: NEGEER DIE LINK
Onze verwachting is dat deze campagne nu ook in Nederland gaat plaatsvinden (we krijgen al meldingen) en daarom willen wij jullie graag waarschuwen en aangeven dat het hier om malware gaat.
TIP: NEGEER DIE LINK
Lees ook alsjeblieft deze pagina zorgvuldig door en behoed jezelf voor deze malware actie: https://www.security.nl/posting/693126/Android-bankmalware+besmet+60_000+telefoons+via+malafide+sms%27jes.
LEES BOVENSTAANDE INFORMATIE ZEER GRONDIG
Heb je vragen? Stel ze gerust, we willen graag dat iedereen zo goed en veilig mogelijk ingelicht wordt.
De SMS:

TIP: Op de website van Samsung staat een zeer informatieve pagina die ondersteuning biedt met betrekking tot software- en security-updates. Neem de pagina heel grondig door alsjeblieft: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/software-ondersteuning-samsung/