Afgelopen week hebben we maatregelen genomen vanwege de overvallen in de verschillende winkels. Zo is ook te lezen in dit topic. Naar aanleiding van meer incidenten is besloten om verdere maatregelen te treffen. Hieronder lees je ons persbericht en vind je ook een FAQ met antwoorden op jouw vragen.
De telecombedrijven KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile hebben alle waardevolle smartphones uit hun voorraad in alle telefoonwinkels gehaald in heel Nederland. Aanleiding hiervoor zijn de reeks van overvallen in de afgelopen weken in Amsterdam en omgeving, waarbij gewapende overvallers medewerkers in telefoonwinkels dwongen tot het afgeven van smartphones. De drie telecombedrijven hebben dit besluit genomen omdat zij de veiligheid en welzijn van medewerkers en klanten vooropstellen. De mentale en fysieke impact van een dergelijke overval op betrokkenen is immers enorm.
Dit besluit komt bovenop de eerdere maatregelen die afgelopen donderdag werden afgekondigd, waarbij de telecombedrijven smartphone voorraden verwijderden in gebieden met een verhoogd overvalrisico. In een eerder stadium werden er door de drie aanbieders al een groot aantal zichtbare en onzichtbare maatregelen getroffen om de winkels veilig te houden. Gezien de aanhoudende dreiging hebben KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile besloten de waardevolle smartphones nu overal uit de voorraad te halen.
De telecombedrijven maken zich grote zorgen over de ontstane situatie en doen er alles aan om overvallen te voorkomen. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de politie en overheidsinstanties. Gezien de aanhoudende dreiging en de verschuiving van het overvalrisico naar andere telefoonwinkels hebben KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile besloten de waardevolle smartphones overal uit de voorraad te halen.
Criminelen beperken zich niet tot het overvallen van telefoonwinkels in winkelcentra. Zo dwongen overvallers in Amsterdam op vrijdagavond 29 oktober een medewerker van VodafoneZiggo die op weg naar huis was de sleutels van de winkel en de code van de kluis af te geven. VodafoneZiggo trof in samenwerking met de politie direct maatregelen om de beroving van de winkel te voorkomen. De medewerker is na het voorval opgevangen en maakt het naar omstandigheden goed.
Thuisbezorging
Klanten kunnen nog wel de winkels bezoeken om daar beveiligde demonstratieversies van smartphones te proberen. De telecombedrijven bezorgen waardevolle smartphones echter alleen thuis. De drie telecombedrijven willen benadrukken dat het stelen van telefoons niet loont voor criminelen, omdat alle telefoons te traceren zijn.
Veelgestelde vragen
Ik had een bestelling geplaatst en zou mijn bestelling ophalen in de winkel, wat gebeurt hier nu mee?
Deze bestellingen zullen worden omgezet naar een levering bij je thuis. Hier zal zo spoedig mogelijk contact met je over worden opgenomen.
Kan ik nog steeds in de winkel terecht voor vragen, accessoires, Recycle Deal, reparaties en andere services?
Jazeker! Onze deuren staan nog altijd open voor je, dus kom gerust langs of stel je vraag hier op de Community.
Zijn er nog wel demotoestellen in jullie winkel die ik kan bekijken en kan testen?
Ja, die hebben we nog steeds liggen in onze winkels. Je kunt de telefoons gewoon bekijken, testen en je vragen stellen bij onze winkelmedewerker. Als je besluit om over te gaan tot koop, dan regelen we dit in de winkel voor je en zal het toestel naar je worden opgestuurd.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Laat het hieronder in een reactie gerust weten, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug!