Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93930 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Pfff, dit schiet echt niet op. Ik zou lekker thuis werken vandaag, maar noodgedwongen naar kantoor omdat thuis er geen internet is. Geen melding vanuit Odido niks richting de klant, wellicht maar eens veranderen van provider...

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Op de Maasvlakte nu weer internet en bellen, maar ik vind het wel een trieste bedoeling. Beetje tegen de media roepen “ohh het is opgelost hoor!, geen compensatie!” en dan vervolgens op je forum zeggen “oh ja rotterdam en noord-holland hebben nog problemen.” 

Dat je een storing hebt ok, maar leugenaars ben ik niet zo happig op. Ik ga een andere provider zoeken en hoop dat andere dat ook doen. ODIDOEI

• is een King Poster
  • August 1, 2025

Waarom is er niks over deze storing te vinden in de "Mijn Odido" app? Je zou toch verwachten dat als je de app opent, dat je dan meteen een popup zou krijgen met informatie als er een storing is in jouw regio, zeker bij zo'n grote storing en als de storing zolang duurt als nu. Persoonlijk ben ik best tevreden over Odido in het algemeen, maar op het vlak communicatie is er toch nog heel wat te verbeteren in mijn ogen. Hopelijk gaan ze hier wat aan doen in de toekomst en wordt deze storing snel opgelost voor alle klanten. Succes Odido....

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Ik in Purmerend nog steeds geen netwerk...duurt ongelooflijk lang dit.

• Debutant
  • August 1, 2025
  • Ik heb een storing gehad. Kan ik compensatie krijgen? En hoe werkt dat?

Dat is vervelend. Woon je in het storingsgebied en heb je minimaal 12 uur last gehad van een netwerkstoring? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling. De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Met andere woorden: als je niet meer kan internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken. Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee. Heb je een zakelijk abonnement? Kijk dan op Odido Business om meer te weten over deze compensatie. 

Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed of € 0,50 als je Prepaid hebt. 

Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan zetten we een formulier online waarmee je compensatie aanvraagt. 

En wanneer komt het compensatie formulier online ????

Puffff zijn ze allemaal op vakantie ofzo het is nu 15:05 en nog altijd geen vast internet tv dat betekent dat ik al van 6 uur niet kan werken hoe lang gaat dit nog duren???? Den haag wateringse veld 

• is een Master Poster
  • August 1, 2025

Mogen we als klanten niet gewoon eisen dat er elk uur een eerlijke update komt? Of is dat te veel gevraagd in 2025? Het is echt bizar hoe willekeurig dit allemaal voelt. Bij sommigen werkt het, bij anderen totaal niet — en toch roept Odido via het nieuws doodleuk dat de storing is opgelost. Serieus? Sinds die hele rebranding is de service alleen maar bergafwaarts gegaan

• is een Master Poster
  • August 1, 2025

Zojuist weer verbinding mobiel en klik&klaar in Rotterdam noord, ben benieuwd naar de compensatie aangezien we 13 uur disconnected waren? (02:07 - 14:57) hoor t graag Odido!

Dat is vervelend. Woon je in het storingsgebied en heb je minimaal 12 uur last gehad van een netwerkstoring? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling. De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Met andere woorden: als je niet meer kan internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken. Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee. Heb je een zakelijk abonnement? Kijk dan op Odido Business om meer te weten over deze compensatie. 

Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed of € 0,50 als je Prepaid hebt. 

Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan zetten we een formulier online waarmee je compensatie aanvraagt. 

Nou dan hebben jullie nog 2 uur en 50 minute om de boel op te starten  het is nu 15:10  hey begon om 6 uur 

Iemand nog een suggestie voor een boek 😊

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Hebben jullie maar 1 monteur in dienst ofzo wat een lachertje is dit zeg ik betaal niks meer en stap over 

Hier ook nog steeds niet ook purmerend ​@Nicnacs 

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Nou 15:14 vast glas werkt totaal niet de hele dag niet kunnen werken alles staat stil hier en wel zeggen dat het is opgelost vast werkt niet tijd om odido vast te verlaten na afloop contract of mogen we zonder boete weg omdat u niet u diensten kunt geven waar we voor betalen ?

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Nou dan hebben jullie nog 2 uur en 50 minute om de boel op te starten  het is nu 15:10  hey begon om 6 uur 

Ik ben benieuwd, was het een cyberaanval? En hoeveel gevoelige informatie is er hierdoor gelekt?

Echt een drama dit, al de zoveelste keer in korte tijd dat het netwerk eruit ligt.

inmiddels 2 uur geweest, nog geen moment internet/tv gehad…

Een aantal maanden terug een 2 jarig abonnement afgesloten, ik begin me steeds meer af te vragen of dat wel een verstandige keuze is geweest…

ervaring met het installeren van de monteur 1/10

(tot 3 keer toe tevergeefs op een monteur gewacht)
reliablity 1/10 

Op zijn minst zouden ze kunnen zeggen dat we zonder boete mogen overstappen naar een andere leverancier omdat zij hun verplichtingen niet na komen 

• is een King Poster
  • August 1, 2025

Volgens Woox was mijn verbinding ofline minimaal vanaf 03:22.

Ik gaat alvast een vakantie boeken van mijn vergoeding 🤣

Nou dan ga je niet ver kunnen komen hahaha 🤣

• is een King Poster
  • August 1, 2025

De storing begon al voor 02:00 uur ‘s nachts. Dus het formulier moet er sowieso al komen. ;-)

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Hier in s gravenzande nog steeds geen tv en internet.

Tussen 09:00 en 10:00 was er even verbinding daar na niks meer.

Een slimmigheid van Odido om onder de 12 uurs regel uit te komen?? Hoog tijd om over te stappen naar een andere aanbieder.en anders een fikse vergoeding ter compensatie 

rvk01
  • August 1, 2025

Dat komt wel. Ze hebben nu wel even andere dingen aan hun hoofd. Die compensatie kun je ook pas achteraf vaststellen als de storing helemaal over is. Heeft weinig zin om nu al compensatie aan te vragen als je storing nog niet voorbij is. (en die gegevens lopen niet weg hoor, dat kan ook nog weken na de storing ingediend worden). Reken je alleen niet rijk met die €1 of €2 die je dan krijgt.

(Ik weet ook niet of hier een apart formulier voor komt. Normaal regelen de moderators dit. Maar misschien dat ze bij zo'n grote storing wel iets centraal regelen.)

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Een slimmigheid van Odido om onder de 12 uurs regel uit te komen?? Hoog tijd om over te stappen naar een andere aanbieder.en anders een fikse vergoeding ter compensatie 

Ook in SGravenzande, niets. Ik hoef geen compensatie, ik wil gewoon een stabiele, zonder storingen, verbinding. Daar heb ik dit abonnement voor.

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Is die glasvezel onderhand gemaakt? Mijn mobiele mb's gaan zo wel heel hard "weer"!!!

• is een King Poster
  • August 1, 2025

Wat een overdreven reacties lees je hier soms, het is net of de wereld aan het vergaan is voor sommige. Het zijn net kleine kinderen waar het speeltje van afgepakt is en daardoor meteen naar een andere speelkamer willen verhuizen. Net of er bij de andere providers nooit is een storing is.…

Ik ga maar weer is naar de mensen in het nieuws kijken, die echt reden hebben om te klagen...

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Ook in SGravenzande, niets. Ik hoef geen compensatie, ik wil gewoon een stabiele, zonder storingen, verbinding. Daar heb ik dit abonnement voor.

Monster ook nog steeds niks 

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Wat een overdreven reacties lees ik hier toch allemaal, het is net of de wereld aan het vergaan is. Sommige lijken wel kleine kinderen waar het speeltje van afgepakt is en daardoor meteen naar een andere speelkamer willen verhuizen. Net of er bij de andere providers nooit is een storing is.…

Ik ga maar weer is naar de mensen in het nieuws kijken, die echt reden hebben om te klagen...

Fijn voor jou dat jij iig nieuws kan kijken dan. 

Hee odido zelfs in Thailand waar alle cables bovengronds gaan is het storingsgevoelig maar zelden storing en dan tog is het snel opgelost of schkemlen ze naar andere netwerken door omleidingen maaken in de kasten en iederen heeft weer vast internet dinen ee uur als een land dat 3x Nederland is moet dat ook hier kunnen oja mocht het niet lukken binnen 1 uur dan is de volgende maand vrij van kosten 1 maand gratis internet zonder data beperking