Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93930 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

iko
  • Debutant
  • August 1, 2025

Hoe zit dat met de compensatieregeling?

Na 12 uur is deze wettelijk van kracht. Echter ligt de bewijslast bij mij. De storing is begonnen tussen 01:00 en 03:00 's nachts, ik slaap dan…

Ik had pas om 06:30 door dat er een storing was.

Hier laat mijn modem zien in de log wanneer internet wegviel. Misschien bij jou ook. 

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Wanneer denken jullie dat ik weer bereikbaar ben. We moeten straks voor een reis de weg op en dat is niet fijn zonder enig bereik. 

jullie praten over geen recht van compensatie maar ondertussen met alle storingen afgelopen periode hebben we er ondertussen wel recht op neem ik aan!  Als je voor je werk niet bereikbaar bent is toch ook niet fijn. 
Ik hoop dat jullie snel alles opgelost hebben. 

Niet zo vriendelijke groet,

Melanie 

• is een King Poster
  • August 1, 2025

eerder heeft iemand een voorzichtige berekening gemaakt hoe hoog die vergoeding zou zijn….komt op 1 euro uit, dekt natuurlijk lang de geleden schade niet

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

14:15 Dit wordt een steeds groter probleem ontvang buitenshuis geen gegevens meer van de Diabetes Sensor. Sinds vannacht 3 uur geen data op mijn mobiel. Vast internet is terug. 

Allebei mijn kinderen hebben diabetes type 1 (4 en 6 ) gelukkig kan ik die wel zien nu maar het is gewoon ellende 

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

pffff ik gebruik het zakelijk, ben al de hele ochtend en begin nu middag niet te bereiken voor klanten, dit gaat mij geld kosten en veel negatieve energie. hoe lang gaat dit nog duren. Tijd om over te stappen naar een andere dus, bedankt.

Same here… Ik loop meldingen van overlijden mis, kan geen vaste nummers van begraafplaatsen of crematoria bellen… Dit kost me heel veel stress en geld.

Nee het kost je positieve energie en je krijgt er iets negatiefs voor terug!  Het is schandalig inderdaad...

• August 1, 2025

Wanneer gaan jullie dit structureel verbeteren? Dit is al de zoveelste keer in de afgelopen tijd. 

in de tijden van Tele2 had ik hier nooit last van. Komt er eindelijk eens iets van compensatie? Gebeurt mij net te vaak namelijk. 

Met vriendelijke groet,

casper

Kan ik me helemaal in vinden….een keer een storing kan altijd gebeuren. Maar het is de laatste tijd wel erg vaak. Ik ben ook heel benieuwd wanneer ze met een compensatie gaan komen….

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een 

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Mobiele netwerk is wel terug bij mij, maar thuis internet ligt nog steeds plat

Bij mij juist andersom 

• August 1, 2025

In Maassluis nog steeds een puinhoop bij mij 

melding “geen internet verbinding”

iko
  • Debutant
  • August 1, 2025

Hier ook nog geen mobiel netwerk data!! Wat mij opviel is dat 5G de afgelopen weken steeds slechter is geworden.  Voorheen was het 400-600 Mb down en 80 Mb up. Gisteren op dezelfde plek 85 down en 10 Mb up. 

iko
  • Debutant
  • August 1, 2025

Mobiele netwerk is wel terug bij mij, maar thuis internet ligt nog steeds plat

Bij mij juist andersom 

Hier ook vast is terug, mobiel een ramp

• Debutant
  • August 1, 2025

Op nu.nl staat dat de storing voorbij is. Nou, niet bij mii... Geen mobiel bellen en geen mobiel internet. Ik vind het nu wel héél lang duren!

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Op nu.nl staat dat de storing voorbij is. Nou, niet bij mii... Geen mobiel bellen en geen mobiel internet. Ik vind het nu wel héél lang duren!

Hier ook niet.... geen tv en geen vast internet.. schandalig

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

In Maassluis nog steeds een puinhoop bij mij 

melding “geen internet verbinding”

Zelfde regio als jou  (westland) ook nog helemaal niks

• Debutant
  • August 1, 2025

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

• Ik heb een storing gehad. Kan ik compensatie krijgen? En hoe werkt dat?

Dat is vervelend. Woon je in het storingsgebied en heb je minimaal 12 uur last gehad van een netwerkstoring? Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling. De regeling geldt alleen voor storingen op ons mobiele en vaste netwerk. Met andere woorden: als je niet meer kan internetten, bellen, sms’en of e-mailen en tv-kijken. Producten als Deezer Music of Videoland tellen niet mee. Heb je een zakelijk abonnement? Kijk dan op Odido Business om meer te weten over deze compensatie. 

Is de netwerkstoring voorbij? We berekenen hoelang de storing duurde en of je compensatie krijgt. Reken op 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Heb je tussen de 24 en 48 uur last gehad van een storing, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort. Je krijgt minimaal € 1 vergoed of € 0,50 als je Prepaid hebt. 

Duurde de netwerkstoring langer dan 12 uur? Dan zetten we een formulier online waarmee je compensatie aanvraagt. 

Waneer komt het compensatie formulier online???

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Volgens Woox was mijn verbinding ofline minimaal vanaf 03:22.

Ik gaat alvast een vakantie boeken van mijn vergoeding 🤣

Krijgen de klanten in Noord holland en Rotterdam dan wel compensatie? Aangezien deze storing als sinds 02.00 aan de gang is , de 12 uurs grens is al overschreden

• August 1, 2025

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Krijgen we hier compensatie voor?

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Je bedoeld Den Haag vast internet ook toch? Aangezien dat ook niet werkt…

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Vrijdag 14:45 Naaldwijk:
Glasvezel-internet (en dus TV) werkt nog steeds niet, ondanks herhaaldelijke reset.

Mobiel internet werkt wel enigszins, maar instabiel en met slechts met 7-12 Mbps down en 0,06-1,24 Mbps up, afhankelijk van de automatisch geselecteerde testserver in SpeedTest (Arnhem/Rotterdam/Amsterdam).

Dat is zéér langzaam (abo is nl. 1.000 Mbps down, 100 Mbit up: “Unlimited Snelst”).

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Ik denk dat iemand bij Odido straks een mooi verhaal heeft om naar de Who Me?-sectie van The Register (https://www.theregister.com/Tag/who%2C%20me%3F) te sturen. Waarschijnlijk iets over een foute configuratiewijziging zie zich als een olievlek over het netwerk verspreidde en het hele netwerk plat trok. 🙈 Dat dit door een configuratiefout komt is overigens slechts een aanname van mijn kant. De storing kan ook door iets heel anders veroorzaakt worden, maar een cofiguratiefout lijkt mij niet onwaarschijnlijk.

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Vrijdag 14:45 Naaldwijk (gem. Westland):

• Glasvezel-internet (en dus TV) werkt nog steeds niet, ondanks herhaaldelijke reset.
  • Mobiel internet werkt wel enigszins, maar instabiel en met slechts met 7-12 Mbps down en 0,06-1,24 Mbps up, afhankelijk van de automatisch geselecteerde testserver in SpeedTest (Arnhem/Rotterdam/Amsterdam).
    Dat is zéér langzaam (abo is nl. 1.000 Mbps down, 100 Mbit up: “Unlimited Snelst”).

• August 1, 2025

Ook fijn dat de site en app zo weinig duidelijk aangeven.

Als je de test doet heeft hij aan geen storingen.

Je moet via andere sites zoeken om dan snel en duidelijk te achterhalen dat er een storing is .

Deze duurt nu idd wel heel erg lang.

Hier betalen we niet voor.

Voor sommigen kost het een hoop geld daar ze internet voor hun werk nodig hebben.

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Schiedam geen mobiel en geen thuis netwerk

Nog steeds helemaal niks aan internet, heb wel smsje van 5 uur gelden binnen gekregen.

• August 1, 2025

Regio Zuidplas, sinds 10.21u geen vast internet over glasvezel.

• is een Master Poster
  • August 1, 2025

Ik denk dat iemand bij Odido straks een mooi verhaal heeft om naar de Who Me?-sectie van The Register (https://www.theregister.com/Tag/who%2C%20me%3F) te sturen. Waarschijnlijk iets over een foute configuratiewijziging zie zich als een olievlek over het netwerk verspreidde en het hele netwerk plat trok. 🙈 Dat dit door een configuratiefout komt is overigens slechts een aanname van mijn kant. De storing kan ook door iets heel anders veroorzaakt worden, maar een cofiguratiefout lijkt mij niet onwaarschijnlijk.

Iets met een update die niet goed uitgevoerd zou zijn.. Erg knullig als je het mij vraagt. Men zal goed op hun donder krijgen voor zo’n prio 1 melding als deze.