Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93930 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

pffff ik gebruik het zakelijk, ben al de hele ochtend en begin nu middag niet te bereiken voor klanten, dit gaat mij geld kosten en veel negatieve energie. hoe lang gaat dit nog duren. Tijd om over te stappen naar een andere dus, bedankt.

Same here… Ik loop meldingen van overlijden mis, kan geen vaste nummers van begraafplaatsen of crematoria bellen… Dit kost me heel veel stress en geld.

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

De communicatie is ook zo waanzinnig slecht. Er kan natuurlijk iets mis gaan maar zo weinig je klanten informeren.  Elk uur minstens een update geven hoe het er voor staat. Odido wilt graag naar de beurs maar als een bedrijf de basis niet op orde heeft zou ik er zeker niet in investeren. 

Alkmaar - Nog helemaal niks geen internet met Klik en Klaar.

In Voorhout (gem Teylingen) ook nog steeds helemaal geen internet, TV of Vast Bellen.
Er zijn ergere dingen, maar het is niet normaal dat deze storing zo lang (inmiddels zo’n 12 uur) moet duren. Een storing van deze omvang en duur heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb al vele keren mijn kastjes opnieuw opgestart, echter zonder resultaat.

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

@Odido 

Sinds gisteravond geen glasvezel verbinding, wat betekend dat ik sindsdien niet kan werken. Ik verwacht hier wel compensatie voor, wel zo netjes. 

5G Hotspot is niet te doen zonder over je databundel heen te gaan. 

Het zou jullie sieren om wat meer aan communicatie te doen naar jullie klanten. 

Dit jaar heb ik meer storingen meegemaakt dan 10+ jaar daarvoor. Hierdoor ben ik erg geneigd over te stappen van provider. 

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Vanaf 02.00 uur al aan een oplossing bezig? Dit kost me zoveel stress en problemen. Ik ben als uitvaartondernemer 24/7 bereikbaar, ik kan nu helemaal niks…. Vaste nummers van begraafplaatsen en crematoria kan ik niet bellen, uitvaarten kan ik nu niet vastleggen. Dit is niet een uurtje stress, maar begint paniek te worden en zakelijk gaat dit mij veel geld kosten. Hoe gaan jullie dit compenseren?

rvk01
  • August 1, 2025

Sinds gisteravond geen glasvezel verbinding, wat betekend dat ik sindsdien niet kan werken. Ik verwacht hier wel compensatie voor, wel zo netjes. 

Compensatie is 1/30 bij 12+ uur per dag. Bij €30 per maand is dat dus €1. Staat niet echt in verhouding met het ongemak van geen internet 🤔

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Mobiele netwerk is wel terug bij mij, maar thuis internet ligt nog steeds plat

Het is inmiddels 12:00 en ik heb nog steeds helemaal geen mobiel bereik in Rotterdam. Onvergeeflijk slecht netwerkbeheer, ze zouden een boete moeten krijgen.

Ze zijn bang voor schade aanzegging bedrijven die gebruiken  maaken van vast internet kunnen niets meer nu inmiddels 13:53 uur

Puff nog steeds geen vast internet tv 13:54 uur nu 

• August 1, 2025

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat iets fout gaat. Maar landelijk melden dat het probleem is opgelost en dan je klanten keihard in de kou laten zitten gaat er bij mij slecht in.

Ik kan alleen hier een update zien omdat ik nog op internet kan met mijn zakelijk internet van Vodafone. Maar als ik dat niet had gehad (zoals waarschijnlijk veel andere klanten) zou ik deze updates niet eens kunnen zien en alleen maar kunnen wachten. Want ik heb al uren zowel geen vast als mobiel internet meer van Odido. Stuur mensen een SMS, of meld op z'n minst ook via grote kanalen dat het helemaal niet opgelost is nog. Betreurenswaardig hoe hiermee wordt omgegaan.

Compensatie is 1/30 bij 12+ uur per dag. Bij €30 per maand is dat dus €1. Staat niet echt in verhouding met het ongemak van geen internet 🤔

Ken er nog een geen vast internet 

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Nou ik kap er mee voor vandaag. Dan maar zaterdag werken, als het tenminste opgelost is dan. Thanks Odido!

Ik ga lekker naar buiten.. oh nee.. het regent. Daar kunnen ze dan weer niks aan doen, maar toch nogmaals: Thanks Odido!

• is een King Poster
  • August 1, 2025

Hoe zit dat met de compensatieregeling?

Na 12 uur is deze wettelijk van kracht. Echter ligt de bewijslast bij mij. De storing is begonnen tussen 01:00 en 03:00 's nachts, ik slaap dan…

Ik had pas om 06:30 door dat er een storing was.

Je kunt hier meerdere dingen doen:

Maak screenshots van NU.nl bijv, en van berichten hier in op het forum die aangeven dat de storingen vroeg in de nacht zijn begonnen. 

Mocht je slimme apparaten hebben in huis, mogelijk heb je een melding gekregen op je telefoon dat deze het niet deden. Dit heb ik bijvoorbeeld met mijn lampen. Ik heb mensen gelezen waarbij ze exact konden achterhalen hoe en wat door bijv een Ring deurbel. 

Lees je modem uit om te kijken of je daar het tijdstip van uitval kan zien. Mocht je de Zyxel modem hebben, bespaar jezelf dan de moeite want die houdt maar een uur bij en dan wordt het weer overschreven. Maar wellicht als je een andere hebt kun je wel wat vinden. 

Hopelijk helpt dit een beetje. 

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat iets fout gaat. Maar landelijk melden dat het probleem is opgelost en dan je klanten keihard in de kou laten zitten gaat er bij mij slecht in.

Ik kan alleen hier een update zien omdat ik nog op internet kan met mijn zakelijk internet van Vodafone. Maar als ik dat niet had gehad (zoals waarschijnlijk veel andere klanten) zou ik deze updates niet eens kunnen zien en alleen maar kunnen wachten. Want ik heb al uren zowel geen vast als mobiel internet meer van Odido. Stuur mensen een SMS, of meld op z'n minst ook via grote kanalen dat het helemaal niet opgelost is nog. Betreurenswaardig hoe hiermee wordt omgegaan.

Umm ze zeggen dat het opgelost is  maar dat is niet waar nog steeds geen vast internet via glasvezel 

• August 1, 2025

Umm ze zeggen dat het opgelost is  maar dat is niet waar nog steeds geen vast internet via glasvezel 

Hier in Den Helder ook niet grrr4

Mobiele netwerk is wel terug bij mij, maar thuis internet ligt nog steeds plat

Ja mobiel werkt weer geen vast glas internet 

• August 1, 2025

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Helaas, om 14 uur nog steeds geen vast internet verbinding in Rhoon, 3162 Xh. En geen berichten over storing. Kan niet werken, niets.

iko
  • Debutant
  • August 1, 2025

14:15 uur Hier in Vlaardingen totaal geen data op mijn iphone. Alles al gereset geen resultaat. 

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Echt een drama dit, al de zoveelste keer in korte tijd dat het netwerk eruit ligt.

inmiddels 2 uur geweest, nog geen moment internet/tv gehad…

Een aantal maanden terug een 2 jarig abonnement afgesloten, ik begin me steeds meer af te vragen of dat wel een verstandige keuze is geweest…

ervaring met het installeren van de monteur 1/10

(tot 3 keer toe tevergeefs op een monteur gewacht)
reliablity 1/10 

• August 1, 2025

Hier in Den Helder ook nog steeds niet

• August 1, 2025

Helaas hier in Teylingen ook nog geen glasvezel, wifi en TV.

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Bij mij ligt alles (klik en klaar en mobiel internet) na dik 14 uur nog steeds plat.
Best tragisch dat dit zolang kan duren.
Woon in het Noord-westen van het land.

iko
  • Debutant
  • August 1, 2025

14:15 Dit wordt een steeds groter probleem ontvang buitenshuis geen gegevens meer van de Diabetes Sensor. Sinds vannacht 3 uur geen data op mijn mobiel. Vast internet is terug. 

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

En dan nog erger, rond a 11:00 in de krant lezen dat woordvoerder odido zegt:

Een compensatie is niet aan de orde, zo zegt hij. „Dat gebeurt echt alleen bij langdurige storingen.” Wettelijk is geregeld dat klanten van telecomproviders pas vanaf een storing van 12 uur recht hebben op een compensatie.

inmiddels zitten we op 13 uur, dus massaal die €1,- claimen dan maar….

• August 1, 2025

Hier in Spijkenisse ook nog steeds geen netwerk. Geen telefoon mogelijk en geen internet. Het duurt nu al bijna een hele dag. 

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Dit begint wel heel lang te duren zo. Sinds vanmorgen (heel) vroeg al geen mobiel netwerk regio Rotterdam.