Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93930 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Ik had geen internet vanaf 03:00 tot 09:00 in Zoetermeer, nu is hij terug.

Een router met een 5G backup SIM kaart zal leuk zijn. KPN heeft nu als standaard.

Zijn Odido allemaal op vakantie?!?

jvoet
  • is een Top Poster
  • August 1, 2025

​@Cheyenne van Odido We zijn nu 3 uur verder sinds de laatste update, is er al meer bekend? 

• is een Master Poster
  • August 1, 2025

​@Cheyenne van Odido We zijn nu 3 uur verder sinds de laatste update, is er al meer bekend? 

Bij mij in Rotterdam doet mijn mobiele netwerk het weer. Het lag er wel sinds 00:45 uit

ChrisNL1
  • is Prince of Content
  • August 1, 2025

Je vraagt je af hoe de communicatie afdeling werkt. Klanten moeten op social media of het nieuws horen dat er een storing is. Geen bericht op de website, geen mailtje naar de klanten.

Ook lijkt het netwerk van Odido erg instabiel, dit is volgens mij al de 4de grote storing in korte tijd. Met T-Mobile had je dit niet.

• is een King Poster
  • August 1, 2025

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Hi ​@Cheyenne van Odido , is er inmiddels al een update? :-) Ik zou toch erg graag weer gewoon kunnen werken haha.

• August 1, 2025

Roosendaal,  van af 2 uur s'nacht ,geen mobiele netwerk ,geen internet, voor nu mobiele netwerk werkt wel, maar voor 7uur morgenochtend was geen internet(rode lamp op de modem)

Een router met een 5G backup SIM kaart zal leuk zijn. KPN heeft nu als standaard.

5G was ook kapot, je kan beter Starlink nemen als backup!

• August 1, 2025

Ik lees vooral reacties mbt 4/5G online, alleen mijn Odido thuis diensten doen het ook niet. Valt dat ook in deze storing?

Gek genoeg werkt mijn 4G wel, maar thuis niet.

• August 1, 2025

5G was ook kapot, je kan beter Starlink nemen als backup!

Hier in Krimpen aan den IJssel ligt klik en klaar met 5G ook nog steeds plat. Mobiel via Hollandsnieuwe werkt wel gewoon   

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Ondertussen is het 10:35, en nog geen herstel van het vast internet (glasvezel) hier in Schiedam. Update, alstublief?

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

Ondertussen is het 10:35, en nog geen herstel van het vast internet (glasvezel) hier in Schiedam. Update, alstublief?

De storing betrof enkel het mobiele netwerk. Voor het vaste internet kun je het beste met de klantenservice contact opnemen zodat zij kunnen kijken wat er aan de hand is.

• August 1, 2025

Nog geen steeds geen 5G netwerk beschikbaar in Den Helder.

Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren gelukkig heb ik mijn vaste internet bij iemand anders.

Pacific Spirit

Oorzaak van de storing bleek onderhoud van een data center van Odidoot hun servers…

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

Oorzaak van de storing bleek onderhoud van een data center van Odidoot hun servers…

Waar baseer je dit op? Werk je bij Odido?

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

De storing betrof enkel het mobiele netwerk. Voor het vaste internet kun je het beste met de klantenservice contact opnemen zodat zij kunnen kijken wat er aan de hand is.

Correctie: ook vaste netwerken kunnen hinder ervaren. Bovenstaand bericht mag genegeerd worden.

Pacific Spirit

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Correctie: ook vaste netwerken kunnen hinder ervaren. Bovenstaand bericht mag genegeerd worden.

Te laat, ik heb door je bericht toch maar even de klantenservice gebeld. Medewerker bevestigde dat zowel mobiel als vast getroffen zijn en dat de problemen landelijk zijn. Prognose voor de oplossing: "Vandaag"

Pacific Spirit

Dus veel plezier met lezen :)

• is een King Poster
  • August 1, 2025

Dat is niet helemaal juist. Er zijn heel wat klanten met dezelfde storing in de thuisdiensten. Ik heb gebeld en ook daar geven ze aan dat er een storing in is.

• is een King Poster
  • August 1, 2025

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons radionetwerk waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

​@Cheyenne van Odido deze update tref vooral het mobiele netwerk. Maar is er ook een update voor de thuisdiensten? Daar is in mijn geval namelijk nog geen verbinding en de klantenservice komt enkel met een ‘vandaag wordt het opgelost’.

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

Odido heeft een nieuwe update geplaatst:

[Update 10:50 uur] 

Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Best bijzonder dat wanneer je postcode en huisnummer invult er geen storing bekend is 

Duurt allemaal wel erg lang pas overgestapt en al boel storingen gehad beetje vervelend aan het worden 

• August 1, 2025

Uren rond gereden zonder navigatie in Italië omdat we door de storing geen verbinding kunnen maken met welk netwerk dan ook. Waarom is dit??? 
ITIM, WINDRE, ILIAD enz. Allemaaal zichtbaar maar geen verbinding mee te maken. Dan is er toch niet persee iets met de verbinding maar met de rechten van de accounts? 

• is een King Poster
  • August 1, 2025

​@Cheyenne van Odido hebben jullie ook een update over de thuisdiensten? Ik zie hier enkel nu een update over mobiel netwerk, maar mijn glasvezel verbinding doet nog altijd niets.

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

​@Cheyenne van Odido hebben jullie ook een update over de thuisdiensten? Ik zie hier enkel nu een update over mobiel netwerk, maar mijn glasvezel verbinding doet nog altijd niets.

Hier ook nog steeds geen glasvezel ook niet na reboot modem hoe lang gaat dit nog duren niks geen updates