Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93932 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• is een King Poster
  • August 4, 2025

Ik heb nog steeds geen aansluiting in Schiedam, geldt dit ook voor anderen?

Nu ik een oplossing heb met een andere dns server durf ik niet meer te testen of odido eea heeft opgelost. De communicatie van Odido hierover is buitengewoon slecht te noemen. Zelfs hier op de community zeggen ze weinig zinvol. Je kunt proberen je dns settings aan te passen zoals ik eerder heb aangegeven. Heeft voor mij gewerkt…

• is een Top Poster
  • August 4, 2025

Kijk vooral even naar het kleine witte kastje, je mediaconverter, waar je glasvezelkabel op aangesloten zit. Als PON knippert, komt er wel een verbinding binnen, maar is de verbinding niet goed genoeg en is het waarschijnlijk een defecte kabel. Anders DNS veranderen in je router, zoals eerder gemeld op dit topic.

• is een nieuwe Poster
  • August 4, 2025

Kijk vooral even naar het kleine witte kastje, je mediaconverter, waar je glasvezelkabel op aangesloten zit. Als PON knippert, komt er wel een verbinding binnen, maar is de verbinding niet goed genoeg en is het waarschijnlijk een defecte kabel. Anders DNS veranderen in je router, zoals eerder gemeld op dit topic.

Ik denk dat het vandaag niet mijn gelukkigste dag is. Het veranderen van de DNS werkt helaas niet. Pon flasht, maar ik denk niet dat het aan de kabel ligt. Het was prima voor de storing.

• is een Top Poster
  • August 4, 2025

Ik denk dat het vandaag niet mijn gelukkigste dag is. Het veranderen van de DNS werkt helaas niet. Pon flasht, maar ik denk niet dat het aan de kabel ligt. Het was prima voor de storing.

Bij mij ligt het er al sinds zaterdagavond uit. Ook een flashende PON lamp. Ze hebben de verbinding gemeten en er lijkt wel een probleem te zijn met de kabels of misschien een switch in de wijkcentrale? Zou ook zomaar door de storing kunnen komen. 

• is een nieuwe Poster
  • August 4, 2025

Bij mij ligt het er al sinds zaterdagavond uit. Ook een flashende PON lamp. Ze hebben de verbinding gemeten en er lijkt wel een probleem te zijn met de kabels of misschien een switch in de wijkcentrale? Zou ook zomaar door de storing kunnen komen. 

Ik heb net gebeld met de ondersteuning, ze sturen vandaag een technicus. Bedankt voor je tijd en hulp 

• is een Top Poster
  • August 4, 2025

Zijn er mensen in Harderwijk die sinds het begin van de storing onderbrekingen aan hun vaste internet ervaren?

Bij ons was het eerst alleen ‘s nachts, maar sinds vandaag ook overdag (vandaag al tot twee keer toe). Modem en router opnieuw opstarten heeft geen effect, probleem verdween net na 30 minuten (nu weer, hopelijk snel opgelost).

• is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

[Update 18:57 uur] We zien dat de problemen met ons mobiele netwerk zijn opgelost en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je vandaag hebt ervaren.

Voor klanten die langer dan 12 uur last hebben gehad van de problemen op ons netwerk kijken we naar een compensatie. Na het weekend laten we jullie in dit topic weten waar én hoe jullie deze compensatie kunnen aanvragen. Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend toe.

[Update 16:39 uur] De problemen met het mobiele netwerk in Noord Holland zijn ook opgelost. Kun je nog geen gebruik maken van het mobiele netwerk herstart dan je toestel.

[Update 16:17 uur] De problemen in Rotterdam zijn opgelost. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van het mobiele netwerk in de regio Rotterdam herstart dan je toestel. Voor de regio Noord Holland zijn we nog bezig met de oplossing, zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

De verbinding (mobiel bellen en sms) blijft zeer slecht en nergens is een compensatieformulier te vinden. Zelfs de medewerker van de klantenservice weet van niets. De communicatie over de storing was waardeloos (moest het op nu.nl lezen) en de afwikkeling ervan dus ook (namelijk geen, terwijl dat beloofd wordt op de site en in deze post). Om compensatie te krijgen (waarschijnlijk zeer weinig) ben je uren verder. Dat zogenaamde compensatieformulier is namelijk nergens te vinden. Zo demotiveer je mensen wel en kom je er keer op keer mee weg. Ik zit vanaf het begin bij Ben/T-mobile (nooit gedoe) en nu dus Odido (steeds gedoe) maar ben er wel klaar mee. Dit gaat jullie klanten kosten. Overstappen gaat makkelijker en sneller dan compensatie aanvragen of een zinnige reactie krijgen. 

• is een Master Poster
  • August 5, 2025

​@Cheyenne van Odido graag update over de compensatie

• is een King Poster
  • August 5, 2025

​@Cheyenne van Odido compensatie is een interessante opmerking. Bij mij begon de storing vrijdag om 1 uur ‘s middags. Ik weet dat omdat ik toen een melding (op mijn telefoon) kreeg dat mijn Synology servers uit het zicht waren verdwenen. Nadat ik zaterdag een medewerker van Odido aan de lijn had gaf bij mij een code voor onbeperkt internet op mijn telefoon voor een maand. Een lief gebaar maar ik het een zakelijk Odido abonnement en die kan ik niet gebruiker met de code.

Ik heb dus wel mij HollandsNieuwe telefoon internet bundel er doorheen gejaagd en die wil ik toch gecompenseerd hebben. Hoe gaat Odido hiermee om?

Gegroet,

Ron

ItsNaud
Super User
  • Odido Superuser
  • August 5, 2025

​@gberg2Opeinde ​@nc1264 naar verwachting zal later deze week meer informatie m.b.t. het aanvragen van een compensatie in dit topic zichtbaar worden. Nog even geduld dus.

• is Prince of Content
  • August 5, 2025

Het is alweer raak met jullie!!!! Weer geen internet en ben het spuugzat!!!!

edit: na 45? min kwam de boel weer online, dit is bijna elke dag zo sinds jullie landelijke storing.

• is Prince of Content
  • August 5, 2025

Zijn er mensen in Harderwijk die sinds het begin van de storing onderbrekingen aan hun vaste internet ervaren?

Bij ons was het eerst alleen ‘s nachts, maar sinds vandaag ook overdag (vandaag al tot twee keer toe). Modem en router opnieuw opstarten heeft geen effect, probleem verdween net na 30 minuten (nu weer, hopelijk snel opgelost).

Jep hier is het elke keer raak sinds de storing en odido support weet van niks

• is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

Bij mij ook in Harderwijk last van de afgelopen tijd. Uurtje terug ook even en nu weer. 

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

Helaas hier ook (nog steeds) geen stabiel internet in Harderwijk (ondanks dat Odido in een ander topic claimed dat het opgelost is).

In de afgelopen twee uur al twee keer last gehad.

• is Prince of Content
  • August 5, 2025

Helaas hier ook (nog steeds) geen stabiel internet in Harderwijk (ondanks dat Odido in een ander topic claimed dat het opgelost is).

Ja hier ligt hij er weer uit. Storingspagina zegt ook dat er een storing is "in harderwijk". Ik zal ook nooit nog iemand odido aanbevelen. 

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

Bij mij ook in Harderwijk last van de afgelopen tijd. Uurtje terug ook even en nu weer. 

Zou fijn zijn als Odido duidelijkheid geeft inderdaad

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

Ja hier ligt hij er weer uit. Storingspagina zegt ook dat er een storing is "in harderwijk". Ik zal ook nooit nog iemand odido aanbevelen. 

Tot nu toe werkte odido vast internet prima bij mij...maar nu ga ik toch twijfelen of ik een fout gemaakt heb door over te stappen

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

Grappig genoeg zegt mijn TV dat er inderdaad een storing is met Odido TV, en dat het echt niet aan ons ligt.

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

23:01 en internet ligt er weer uit in Harderwijk...

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

Beste odido, Ik lees dat jullie willen gaan compenseren voor de regio Rotterdam en Noord-holland. Dat zal wel kloppen als je puur naar het mobiele netwerk kijkt, maar in de regio westland lag ook de hele glasvezel eruit. En langer dan de storing duurde in Rotterdam en Noord-holland.

Dus waarom geen compensatie voor westland?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 6, 2025

Ze praten hier over de verstoring in het mobiele netwerk. Als Westland onder regio Rotterdam valt, dsn krijg je dus een persoonlijke email met de compensatie uitleg.

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

[verwijderd...per ongeluk 2x gepost]

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

Tsjah, kennelijk geldt dat dan niet als én  je glasvezel er 20 uur uitligt én je mobiele netwerk net geen 12 uur uitligt...interessante keuzes toch weer. (en nee is geen regio rotterdam in de definitie van odido..want de glasvezel storing die precies tegelijkertijd begon met de mobiele netwerk storing beschouwen ze kennelijk als een ‘ander’ probleem..)

• heeft eerste post geplaatst
  • August 6, 2025

I had also issues the whole day, my Klik and Klaar was down from 03:00 and it was broken the whole day, unfortunately, I couldn’t work and I was relying on my mobile network but I also lost my whole mobile internet bundle, very unsatisfied from Odido. 

ChrisNL1
  • is Prince of Content
  • August 6, 2025

Waarom moeten mensen zelf compensatie aanvragen als jullie alle data en klantgegevens hebben? Jullie kunnen toch zelf zien wie er last van de storing heeft gehad? En als jullie serieus maar 2 euro compensatie geven dan kan je je klanten beter eenmalig 48 uur onbeperkt data geven, 2 euro is een lachertje.