Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93932 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • August 2, 2025

[Update 18:57 uur] We zien dat de problemen met ons mobiele netwerk zijn opgelost en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je vandaag hebt ervaren.

Voor klanten die langer dan 12 uur last hebben gehad van de problemen op ons mobiele netwerk kijken we naar een compensatie. Na het weekend laten we jullie in dit topic weten waar én hoe jullie deze compensatie kunnen aanvragen. Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend toe.

[Update 16:39 uur] De problemen met het mobiele netwerk in Noord Holland zijn ook opgelost. Kun je nog geen gebruik maken van het mobiele netwerk herstart dan je toestel.

[Update 16:17 uur] De problemen in Rotterdam zijn opgelost. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van het mobiele netwerk in de regio Rotterdam herstart dan je toestel. Voor de regio Noord Holland zijn we nog bezig met de oplossing, zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Ik heb pas sinds eind gister middag problemen, maar heb ze nog steeds meer dan 24 uur later. Geen internet ondanks dat ik betaal voor onbeperkt data. Kan gelukkig wel bellen. Wifi thuis is al ongelooflijk slecht (mag ik niet veranderen helaas) en aangezien mijn zwangere zus in het ziekenhuis ligt is internet toch echt wel even een must nu. Ongelooflijk irritant ook dat de chatbot nutteloos is hierin en ik niet doorverbonden kan worden met een adviseur

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 2, 2025

Uiteraard heel vervelend voor jou maar een adviseur gaat niets kunnen doen nu. Hun technische dienst is echt nog niet naar huis, er wordt gemonitoord en gemeten.

• is een King Poster
  • August 2, 2025

Uiteraard heel vervelend voor jou maar een adviseur gaat niets kunnen doen nu. Hun technische dienst is echt nog niet naar huis, er wordt gemonitoord en gemeten.

Meten is weten…maar dat het niet werkt dat weten we nu wel. Wat ik nu heel graag wil weten is of het probleem duidelijk is, en of de oplossing ook bekend is. Het lijkt erop dat ik gehele weekend zonder internet zal zitten. Vanaf vrijdagochtend heb ik geen internet. Dit is al de zoveelste storing bij Odido. Mijn 1Gb is nu teruggebracht naar 0Kb en is dus een schetsvertoning. Met dit tempo van probleem oplossen gaat Odido geen zieltjes winnen. Is er nog hoop dat dit opgelost gaat worden?

• is een Top Poster
  • August 2, 2025

[Update 18:57 uur] We zien dat de problemen met ons mobiele netwerk zijn opgelost en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je vandaag hebt ervaren.

Voor klanten die langer dan 12 uur last hebben gehad van de problemen op ons mobiele netwerk kijken we naar een compensatie. Na het weekend laten we jullie in dit topic weten waar én hoe jullie deze compensatie kunnen aanvragen. Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend toe.

[Update 16:39 uur] De problemen met het mobiele netwerk in Noord Holland zijn ook opgelost. Kun je nog geen gebruik maken van het mobiele netwerk herstart dan je toestel.

[Update 16:17 uur] De problemen in Rotterdam zijn opgelost. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van het mobiele netwerk in de regio Rotterdam herstart dan je toestel. Voor de regio Noord Holland zijn we nog bezig met de oplossing, zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Ik hem nog steeds problemen met internet op mijn applewatch

• Doet lekker mee
  • August 2, 2025

Wat een gezeik zeg, die storingen de laatste tijd. Vrijdag was toch wel de top. Zit in Frankrijk, waar klaarblijkelijk 5G met Odido werkt of dat het 3G is, wat een beroerde verbindingen zeg (Vodafone heeft gewoon uitstekende 5G verbinding).

Maar ben ik vrijdag onder weg van Montpellier naar Metz werkt de verbinding helemaal niet met Odido, zelfs niet na opnieuw opstarten en zo, dus mijn Navigatie werkte ook niet, met het resultaat dat we rechtstreeks de figuurlijke stront in reden, 5 uur vast gestaan tussen Montpellier en Mines, puur omdat de Navigatie niet werkte dankzij die storing bij Odido in NL, want vreemd genoeg toen die storing in NL eindelijk was opgelost had ik ook weer spontaan verbinding.

Weer bedankt voor deze k.. bende, zosnel mijn contract kan worden opgezegt ben ik weg, heb het echt helemaal gehad, net lid en alleen maar hoofdpijn. 

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Ik kreeg via Reddit de oplossing om het probleem te omzeilen. Blijkbaar is de dns infrastructuur bij Odido voor verbetering vatbaar. https://tweakers.net/nieuws/236266/storing-bij-odido-ben-en-simpel-komt-door-kabelbreuk.html

Enorm veel dank aan tweakers en deze persoon op Reddit voor een (tijdelijke) oplossing. Mijn pihole wordt nu wel omzeilt en dat is jammer maar dit is beter dan niets.

voor iedereen met dit probleem…er is een work around. Ik zou zeggen…doen!

gegroet!

rvk01
  • August 3, 2025

Enorm veel dank aan tweakers en deze persoon op Reddit voor een (tijdelijke) oplossing. Mijn pihole wordt nu wel omzeilt en dat is jammer maar dit is beter dan niets.

Als je al een pi-hole had, dan had je dus al een alternatieve dns in je apparaat ingesteld. Dan had je alleen de upstream dns aan hoeven te passen in pi-hole en zou je probleem ook over geweest zijn terwijl je de functie van de pi-hole behoudt. (Je doet nu immers hetzelfde maar dan in de router)

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Als je al een pi-hole had, dan had je dus al een alternatieve dns in je apparaat ingesteld. Dan had je alleen de upstream dns aan hoeven te passen in pi-hole en zou je probleem over geweest zijn. (Je doet nu immers hetzelfde maar dan in de router)

Dat realiseerde ik mij net ook. Ik zal het later vandaag aanpassen waarbij mijn router weer naar mijn pihole gaat en mijn pihole naar deze dns servers. Voor nu ben ik blij dat er een oplossing is :-)

• August 3, 2025

Sinds half jaar overgestapt van Ben naar Odido. Dit omdat ik een smartwatch cellulair heb en dus 2 simkaarten voor 1 nummer nodig heb. 
maar wat een spijt heb ik daarvan! Jaren klant geweest bij Ben en nooit (grote) storingen gehad, nu bij Odido al 3, als het er niet meer zijn. Ik baal hier ontzettend van en zodra ik weer ‘weg’ kan, stap ik over. 

rvk01
  • August 3, 2025

Jaren klant geweest bij Ben en nooit (grote) storingen gehad, nu bij Odido al 3, als het er niet meer zijn. Ik baal hier ontzettend van en zodra ik weer ‘weg’ kan, stap ik over. 

Volgens de nieuwsberichten is dezelfde storing ook bij Ben en Simpel (dochterbedrijven van Odido). Kijk dus even goed waar je naartoe over gaat stappen wanneer je zover bent.

https://www.odido.nl/over-ons/merken

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Sinds half jaar overgestapt van Ben naar Odido. Dit omdat ik een smartwatch cellulair heb en dus 2 simkaarten voor 1 nummer nodig heb. 
maar wat een spijt heb ik daarvan! Jaren klant geweest bij Ben en nooit (grote) storingen gehad, nu bij Odido al 3, als het er niet meer zijn. Ik baal hier ontzettend van en zodra ik weer ‘weg’ kan, stap ik over. 

Sandra,

er is een simpele oplossing. Zie de thread hierover

fijne zondag!

• August 3, 2025

Jaren klant geweest bij Ben en nooit (grote) storingen gehad, nu bij Odido al 3, als het er niet meer zijn. Ik baal hier ontzettend van en zodra ik weer ‘weg’ kan, stap ik over. 

Volgens de nieuwsberichten is dezelfde storing ook bij Ben en Simpel (dochterbedrijven van Odido). Kijk dus even goed waar je naartoe over gaat stappen wanneer je zover bent.

https://www.odido.nl/over-ons/merken

Ja dat wist ik, daarom ging ik er ook vanuit (misschien wel naïef) dat Odido net zo goed zou zijn. 
Maar Ben biedt geen multisim, dus dat is geen optie meer. 

• is een Top Poster
  • August 3, 2025

Ik lees wel over nog mogelijke storingen in Zuid-Holland, maar niet omgeving Gelderland, of beter gezegd omgeving Apeldoorn. Op allestoringen.nl zie ik dat ik niet de enige ben met problemen. Ik ben zelf woonachtig dus in Apeldoorn en heb problemen. Ont lampje PON blijft knipperen en al meerdere keren gereboot maar geen resultaat. 

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Ik lees wel over nog mogelijke storingen in Zuid-Holland, maar niet omgeving Gelderland, of beter gezegd omgeving Apeldoorn. Op allestoringen.nl zie ik dat ik niet de enige ben met problemen. Ik ben zelf woonachtig dus in Apeldoorn en heb problemen. Ont lampje van de PON blijft knipperen en al meerdere keren gereboot maar geen resultaat. 

Zie mijn antwoord in the thread. Er is iets gaande met de DNS server van Odido. De oplossing is om deze gewoon over te slaan. Je moet in je modem in kunnen stellen.

Oplossing staat hier: https://tweakers.net/nieuws/236266/storing-bij-odido-ben-en-simpel-komt-door-kabelbreuk.html

Ik heb het ook gedaan en gebruik nu een andere DNS server. Werkt perfect.
In het tweakers artikel staat een print screen. Gebruik de DNS ip-adressen die er staan en je hebt weer internet. 

Fijne zondag!

• is een Top Poster
  • August 3, 2025

Ik lees wel over nog mogelijke storingen in Zuid-Holland, maar niet omgeving Gelderland, of beter gezegd omgeving Apeldoorn. Op allestoringen.nl zie ik dat ik niet de enige ben met problemen. Ik ben zelf woonachtig dus in Apeldoorn en heb problemen. Ont lampje van de PON blijft knipperen en al meerdere keren gereboot maar geen resultaat. 

Zie mijn antwoord in the thread. Er is iets gaande met de DNS server van Odido. De oplossing is om deze gewoon over te slaan. Je moet in je modem in kunnen stellen.

Oplossing staat hier: https://tweakers.net/nieuws/236266/storing-bij-odido-ben-en-simpel-komt-door-kabelbreuk.html

In het tweakers artikel staat een print screen. Gebruik de DNS ip-adressen die er staan en je hebt weer internet. 

Fijne zondag!

Perfect. Ik gebruik een VPN en alles op mijn router, maar simpelweg DNS veranderen had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het eens proberen als ik weer thuis ben. Maar PON lampje op de ONT hoort ook niet te knipperen toch? Of is dat omdat de standaard DNS niet beschikbaar is? Fijne zondag

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Fijne zondag!

Perfect. Ik gebruik een VPN en alles op mijn router, maar simpelweg DNS veranderen had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het eens proberen als ik weer thuis ben. Maar PON lampje op de ONT hoort ook niet te knipperen toch? Of is dat omdat de standaard DNS niet beschikbaar is? Fijne zondag

Ik heb niets gedaan aan de verbinding zelf. Ik heb ook niet gekeken welke lampen er branden. Hiermee was voor mij het probleem opgelost. Succes!

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Er is een oplossing om het probleem bij Odido te omzeilen. Nu ben ik benieuwd of Odido de kosten die ik heb gemaakt door mijn internet bundel van HollandsNieuwe er doorheen te hebben gedraaid gaat vergoeden. Interessante vraag toch?

• is een Top Poster
  • August 3, 2025

Helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor de problemen met het netwerk. DNS veranderen heeft niks uitgehaald. Alles natuurlijk ook al gereboot en refreshed. PON lampje op de media converter van Huawei blijft vrolijk door knipperen. 

rvk01
  • August 3, 2025

Helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor de problemen met het netwerk. DNS veranderen heeft niks uitgehaald. Alles natuurlijk ook al gereboot en refreshed. PON lampje op de media converter van Huawei blijft vrolijk door knipperen. 

Na het instellen van de dns hoef je de router niet te restarten... Maar wel je device (pc of mobiel). Want die moet bij opnieuw verbinden de nieuwe dns krijgen.

Jammer als dat toch niet blijkt te werken. Dan is het heb dns probleem. 

• is een King Poster
  • August 3, 2025

Ik heb met de dns settings zitten spelen. Zowel op mijn router als ook op min pihole. Ik heb beide ip adressen in gebruik en alles werkt. Zodra ik eea weghaal en overga naar Odido heeft te bieden werkt het niet meer.

​@Robinn1999 kun je screen shot laten zien waar je dit hebt ingesteld. Het moet op je router gebeuren en niet op je computer. Ik heb een fritzbox en gebruik niet de router van Odido. Ziet er bij dus iets anders uit maar dit is hoe het moet zijn

Voor pihole gebruikers ziet er natuurlijk anders uit. Deze dns setting hoef je dan niet op je router te zetten. Op je router veranderd er niets. De wijziging moet je in de pihole opnemen.

• is een Top Poster
  • August 3, 2025

Ik vermoed dat het toch bij de inkomende verbinding/ONT ligt. Er komt wel een goed signaal binnen, maar TX geeft 0 aan.

• is een King Poster
  • August 4, 2025

​@Robinn1999 ik zit naar de handleiding van asus te kijken op https://www.asus.com/support/faq/1045253/

Heb je step 3 uitgevoerd…het activeren van de dns servers?

• is een Top Poster
  • August 4, 2025

​@Robinn1999 ik zit naar de handleiding van asus te kijken op https://www.asus.com/support/faq/1045253/

Ik heb vanmorgen gebeld en de lijn door laten meten met de originele router aangesloten. Er zijn inderdaad problemen met de kabelverbinding ergens, of in mijn flat of in de wijkcentrale vlak achter mijn flat. Morgen komt Guidion langs :)

• is een King Poster
  • August 4, 2025

Ik heb vanmorgen gebeld en de lijn door laten meten met de originele router aangesloten. Er zijn inderdaad problemen met de kabelverbinding ergens, of in mijn flat of in de wijkcentrale vlak achter mijn flat. Morgen komt Guidion langs :)

Top! Laten we hopen dat het opgelost wordt.

Succes!

• is een nieuwe Poster
  • August 4, 2025

Ik heb nog steeds geen aansluiting in Schiedam, geldt dit ook voor anderen?