Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93932 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Nog steeds geen internet en tv in De lier 

• August 1, 2025

Glasvezel werkt nog steeds niet in de Meern

Pacific Spirit

Odioot is al de hele dag problemen, 1 issue en heel Nederland zonder 🛜 

• August 1, 2025

Mijn contract loopt 18 september af.

Omdat ik niet het risico wil lopen elke maand zo'n storing als vandaag te hebben (en als ik zou verlengen er nog twee jaar aan vast te zitten) heb ik net een nieuw abonnement bij de kpn afgesloten.

In Frankrijk ( waar ik regelmatig kom) zit odido als voorkeur netwerk op Free. Die hebben op heel veel plaatsen geen bereik.

Toen odido nog tmobile was heb ik nooit een storing meegemaakt, maar nu wordt het tijd om na vele jaren klant van Tmobile en Odido afscheid te nemen.

Misschien als het in de toekomst beter wordt, kom ik terug.

• is een King Poster
  • August 1, 2025

Storing in De Meern duurt wel heel erg lang. Is er enige zicht op een oplossing of zitten we het gehele weekend zonder internet?

• August 1, 2025

Het is lachwekkend hoe dit zolang kan duren… en daarbij de communicatie vanuit Odido. Sinds vanmorgen 07.00u geen verbindingen meer.

De mensen die daar de leiding hebben moeten zich kapot schamen!

In Moerkapelle nog steeds geen verbinding!

stefan.1997
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • August 1, 2025

Het ergste is nog dat veel veiligheidsdiensten waaronder de Politie en veiligheidsregio’s gebruik maken van het Odido netwerk. Zij hebben net als vele klanten 12:00u niet onderling kunnen communiceren via het mobiele netwerk. Gelukkig is 112 al die tijd bereikbaar gebleven en is C2000, voor zover bekend, niet bezweken onder het extra verkeer. Maar je zou er niet aan moeten denken wat er gebeurt zou zijn als een van die systemen er ook zo lang uit zou hebben gelegen vandaag. 

Waarom staat Odido niet toe dat in geval van zo’n lange storing deze diensten via het KPN Netwerk of Vodafone netwerk kunnen communiceren? 

• is Prince of Content
  • August 1, 2025

Waarom staat Odido niet toe dat in geval van zo’n lange storing deze diensten via het KPN Netwerk of Vodafone netwerk kunnen communiceren? 

Dat kost veel te veel geld en daarnaast zou dot moeten betekenen dat je administraties moet samenvoegen. Dat kan en mag niet. Iets met privacywet. Je zou ervoor kunnen kiezen om a la de energie bedrijven een netbeheerder te kunnen aanstellen en dan nog maar éen netwerk te planten in Mederland. Maar ik durf te wedden dat dat de kwaliteit niet ten goede komt omdat je geen naas meer bent over je eigen netwerk. Zie de energie problemen. Klanten hebben baat bij zoals het nu geregeld is. Je kunt, vrijwel elke mobiele telefoon accepteerd een duo sim, om eevoor te kiezen om van een andere provider die niet op het netwerk zit van Odido een prepaid sim te installeren. Kan die zijn werk doen in noodgevallen. 

KPN is de enige provider in Nederland die zijn netwerk deels dubbel moet aanleggen omdat die verplichtingen heeft bij calamiteiten. Dit is wettelijk zo geregeld. Maar daar betaal je dan ook naar. 

Dit wat bij Odido gebeurd is wel heel knullig allemaal. Want blijkbaar is de calamiteiten service niet goed georganiseerd. Net als de communicatie. Ik vraag mij oprecht af waarom niet meteen alle IT-ers opgeroepen zijn die met het netwerk te maken hebben toen bleek dat de update of onderhoud omviel. De communicatie kwam pas toe Nederland net wakker werd en dat had heel veel eerder moeten kunnen. Ik vind dat het bij het verdwijnen van het merk T-mobile en de komst van het merk Odido enorm achteruit is gegaan. Toen het nog T-mobile was stond het MT en CEO vrijwel elke maand met een persbericht te schreeuwen op het internet hoe goed het ging. Vanaf Odido os het veel stiller. Ander beleid? 

Odido en ik gaan afscheid nemen want in mijn wereld is telecom en internet een eerste levensbehoefte. Dat is al jaren zo….maar als vaste klanten willen ze je niet behouden, want nieuwe klanten worden enorm beloond en daarnaast vind het k de afhandeling en de storingen echt knullig. 

• is een King Poster
  • August 2, 2025

In downtown De Meern werk het nog steeds niet. Is er al enige duidelijkheid wat er gaande is? Heeft het prioriteit? Hoe lang gaat dit duren? Dit is al de zoveelste keer dat glasvezel eruit ligt. Kan beter overstappen naar een trager provider en netwerk. Een Gb is nu een 0b netwerk geworden. Laat wat van je horen Odido!

• is een Top Poster
  • August 2, 2025

In downtown De Meern werk het nog steeds niet. Is er al enige duidelijkheid wat er gaande is? Heeft het prioriteit? Hoe lang gaat dit duren? Dit is al de zoveelste keer dat glasvezel eruit ligt. Kan beter overstappen naar een trager provider en netwerk. Een Gb is nu een 0b netwerk geworden. Laat wat van je horen Odido!

Heel naar zal ik zeggen om het netjes te houden. Het communicatie probleem ligt is volgens mij dat Odido de service kanalen naar Turkije, Suriname en Spanje hebben verhuisd daar is alles meer in de ik zie wel stand en wat boeit het hun wat er in Nederland gebeurd. Lekker goedkoop voor Odido maar slechte service voor de klant

• is een nieuwe Poster
  • August 2, 2025

In Maassluis nog steeds geen glasvezel.. 9:00 hebben andere mensen ook last van geen glasvezel of?

• August 2, 2025

Hier in de hoekschewaard cq. zuid Holland hebben wij nog steeds geen internet en tv. Nog meer mensen uit deze hoek?  Het internet lampje blijft rood branden bij ons. 

• is een King Poster
  • August 2, 2025

Heel naar zal ik zeggen om het netjes te houden. Het communicatie probleem ligt is volgens mij dat Odido de service kanalen naar Turkije, Suriname en Spanje hebben verhuisd daar is alles meer in de ik zie wel stand en wat boeit het hun wat er in Nederland gebeurd. Lekker goedkoop voor Odido maar slechte service voor de klant

Het 15 minuten in de wacht gestaan met de helpdesk. Er is een storing en ze weten niet hoe lang het allemaal gaat duren. Nu heb ik een code gekregen die ik kan gebruiken om internet via mijn telefoon te regelen door een access point op te zetten. Via mijn zakelijke Odido nummer kan ik dat nummer niet bereiken. Via mijn andere telefoon op hollandsnieuwe kan ik de code wel vesturen maar komt er geen bevestiging. Oftewel…op geen mogelijkheid kom ik verder en heb dus al 24 uur geen internet.

• is een nieuwe Poster
  • August 2, 2025

In Maassluis gelukkig weer glasvezel..

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 2, 2025

Die code is alleen voor consumenten sims van Odido en Ben. Wel kun je prepaid sims van Odido gebruiken.  Als je 0800-0092 belt krijg je ook de consumenten helpdesk en op dit forum praat je met andere consumenten over over de consumenten producten.  Zakelijk is vaak afwijkend qua proposities en SLA.

Neem dus contact op met de zakelijke servicedesk.

• August 2, 2025

Vanochtend terug gekomen van vakantie uit Denemarken. Sinds we over de Nederlandse grens zijn gekomen geen verbinding met netwerk meer. Zelf heb ik odido abbo, mijn vrouw Ben.

Telefoons opnieuw gestart etc, maar werkt niet. Uit jullie bericht haal ik dat de storing is opgelost, maar dat lijkt dus toch niet het geval.

• is een nieuwe Poster
  • August 2, 2025

Hier in Zuid-Holland nog steeds storing en geen mobiel bereik! Hoelang is dit al aan de gang en hoelang gaat het deze keer weer duren! Krap een maand geleden ook minimaal 12uur zonder gezeten.

Zoveelste keer en nu moet ik nog 7mnd wachten voordat ik kan overstappen! 

• is een King Poster
  • August 2, 2025

Regio Utrecht valt de verbinding en bellen via wifi vaak weg. Sinds T-Mobile Odido is geworden alleen maar gezeur en gedoe met deze provider.

• is een Top Poster
  • August 2, 2025

Ongelooflijk dit na gister ruim 12 uur zonder netwerk nu weer....

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 2, 2025

Dit is wel veel beperkter dan gisteren. 

• is een Top Poster
  • August 2, 2025

Dit is wel veel beperkter dan gisteren. 

Tja......neemt niet weg dat er WEER geen netwerk was!

• August 2, 2025

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ik naar het forum moet om uit te vinden dat er een storing is als er gewoon een storingspagina is. Niet erg logisch om die alleen te gebruiken voor storingen bij netwerkbeheerders (althans, dat las ik ergens op het forum). Als klant zal het me een zorg zijn of de storing bij de netwerkbeheerder of in een datacenter is ontstaan. Dan wil ik gewoon weten of er een storing is (en bij voorkeur hoe lang die duurt).

Daarnaast ook niet erg praktisch dat er 2FA via SMS nodig is om een storing te melden. Hoe denk je dat ik die SMS ontvang tijdens een storing? Juist, niet. 

• is een Top Poster
  • August 2, 2025

Ik heb in Haarlem geen Internet + TV ( Glasvezel )  verbinding!
Ook ligt het mobiele netwerk eruit.

• is een nieuwe Poster
  • August 2, 2025

We hebben geen wifi in Gouda. We gebruiken Klik&Klaar en hebben nauwelijks problemen met de verbinding. Vandaag is er weer een storing. Dit is super vervelend. :( 

• August 2, 2025

Gewoon lekker overstappen, lieve mensen. 

Toestelkrediet kan je eventueel aflossen en je contract opzeggen. 

Er zijn genoeg andere providers die beter leveren en uiteindelijk voelt een bedrijf meestal pas noodzaak om iets aan te passen als het ze klanten/geld kost. 

Na de zoveelste grote storing in korte tijd en alle kleine 'hick-ups' tussendoor ben ik er wel klaar mee.

En dan krijgen we straks weer een mooie 'oeps, sorry' mail van de secretaresse van de baas die ze dan durven af te sluiten met 'odido, we zijn er voor je'. Rrrriiight